Gå til innhold

Opeth: en albumguide [deliverance]


embark

Anbefalte innlegg

Jeg synes også det er rart hvorfor du ikke Gir Blackwater Park og Ghost Reveries 10.

6603325[/snapback]

Joda, Blackwater Park og Ghost Reveries er meget sterke plater, men det er en eller to sanger på hver plate som gjør at de ikke rekker helt opp til tiern. På Damnation og Deliverance, derimot, er alle sangene perfekte IMO.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blackwater Park og Damnation er best synes jeg...men det er også VIKTIG å få med seg DVD`n: Lamentations (Live at Shepherd's Bush Empire 2003)...en av de beste konsert-dvdene jeg har....de har virkelig klart å fange stemningen og dessuten knall lyd og bilde....Konserten er delt inn i to deler Del 1: Damnation blir fremført i sin helhet...(dvs den rolige laidback siden av Opeth..) og Del 2: A LITTLE BIT HEAVIER...;-) DVD`n fikk 5 stjerner på Amazon.com (80 som var enige! ,-) Liker du Opeth MÅ du ha denne......

 

 

Rock ON! :D

Lenke til kommentar

Fått med meg at "alle" hyller Damnation. Selv liker jeg den ikke særlig som annet enn behagelig bakgrunnsmusikk. Lider på ingen måte når jeg hører gjennom plata, men den havner et stykke unna toppkarakter hos meg.

Ellers synes jeg resten av diskografien jevnt over er kvalitet. Mye bra, lite direkte dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste fått veldig sans for Opeth, da spesielt plata "Ghost Reveries".

 

Forresten: Veldig interresant å lese igjennom historiene bak hver plate på hjemmesiden www.opeth.com. Ser ut som Damnation/Deliverance var en stor prøvelse for gruppa.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Etter å ha hørt en del mer, så vil jeg si at jeg har oppdaget nye sider ved både Morningrise og Damnation =)

Jeg hadde nok ikke vært så streng på karakterene som jeg ser andre er her, så jeg hadde endt på flere album på 10 enn dårligere. Dog er Opeth veldig etter min smak, og det gjør meg jo litt utsatt for å gi gode karakterer. Kjærlighet gjør blind, sies det.

Lenke til kommentar

Har nettopp kommet meg litt inn i Opeth materialet og for meg står Ghost Reveries fram som den beste skiva. Hele plata oser av flott instrumentering, og ikke minst; fantastiske melodier. Blackwater Park syns jeg blir litt slitsom i lengden og Damnation/Deliverance er veldig bra plater men hemmes litt av noen kjedelige sanger.

 

Lamentations blei bestilt på lørdagen :) Gleder meg.

Lenke til kommentar

Eg satt lamma i fleire veker når eg for ca 8-10 mnd sia oppdaga Opeth. Hørte Ghost Reveries, og etter det vart eg hekta. Fantastisk blanding av prog/death, og Mikael Åkerfeldt er et unikum.

 

Quote Mikael Åkerfeldt Roskilde 2006: "I am a COCK!"

hahaha artig skrue det der. :D

 

btw: flott arbeid ferr

Endret av Antipop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...