Gå til innhold

Opeth: en albumguide [deliverance]


embark

Anbefalte innlegg

Mikael Åkerfeldt er et unikum.

 

Quote Mikael Åkerfeldt Roskilde 2006: "I am a COCK!"

hahaha artig skrue det der. :D

I wrote this next one while I was praying... In front of my satanic altar in the basement. I'm a real satanist you know. This came directly from Satan through me. It's called: "Deliverance".

Siste låta, fy faen helvette så jævlig bra det var!

 

 

 

Mor mi syntes forøvrig at "Dirge for November" var ganske bra.

 

Looking forward to fortsettelsen av guiden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fatter ikkje kva folk ser i Deliverance, tykkjer den plata blir veeeel kjedelig til tider. =/ Definitivt ei av dei svakaste.

6625379[/snapback]

 

I mine ører er den den feteste av de alle. Damnation derimot gidder jeg ikke høre på. Blackwater Park er ganske bra, men litt for snill og harmonisk på en måte.

Lenke til kommentar
solid guide, Ferr. musikksmaken din er imponerende bred.

6605230[/snapback]

Takk. :) Synes man bør holde ørene åpne for alt mulig. Går glipp av så mye bra musikk om man konstentrerer seg om én eller to sjangrer. Så jeg har en del forskjellig musikk liggende, alt etter hvilket humer jeg er i.

 

Hørte også en utrolig kul sang i dag:

Halfe Webhe - Ana Halfe Ana

Det er en arabisk club-lignende sang. Dritdeilig dame som synger. :love:

Dagens lille alternative anbefaling.

 

-----

 

Da har jeg bestilt de 3 Opeth-skivene jeg mangler + Lamentations DVDen. Hvor lang leveringstid har CDON?

Endret av Ferr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ghost Reveries derimot tror jeg ikke fortjener mer en en 6/10 eller noe. Har sagt det før og sier det igjen, at det må være Opeth's dårligste album til nå. Sier ikke at det er dårlig, men det lever absolutt ikke opp til de andre albumene. Dessuten minnet det meg for mye om Dream Theater (Som jeg misliker sterkt).

6788731[/snapback]

 

Ikke enig. Ghost Reveries er langt fra den beste skiva, men den er meget bra. Jeg sier 8/10.

 

Men siden du har en spesiell ting mot Dream Theater, og sounden deres så skjønner jeg godt hva du mener. Er ikke stor fan av Dream Theater selv..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sorry for bumping, men fikk nettopp tak i Lamentations DVD'en, og fikk vel egentlig bare konfirmert hva jeg allerede visste, et av klodens beste band, om ikke det aller beste :love: . Forferdelig synd de mista Lopez, sabla dyktig trommis. Men har hørt rykter om at Axe også kan sakene sine bra, så vi får vel bare vente å se...

 

Ellers veldig enig i reviewen din! Ghost Reveries, Deliverance og Blackwater Park er vel mine favoritter...

Lenke til kommentar

Kan ikke påstå at Axenrot gjorde noen dårlig jobb sist jeg så dem live. Gjenstår jo å se hvordan stilen hans vil passe inn på neste studioskive. Dog, Lopez kommer til å savnes uansett

 

Etter min mening har Opeth blitt bedre og bedre for hvert album, så min personlige rangering av alle skivene...

 

Ghost Reveries 10/10

Damnation 10/10

Deliverance 10/10

Blackwater Park 10/10

Still Life 9/10

My Arms... 8/10

Morningrise 7/10

Orchid 6/10

 

De fire nyeste skivene er alle perfekte, så jeg kan ikke gi dem mindre enn 10. Ghost Reveries er likevel den klare favoritten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...