Gå til innhold

[Løst] Film med potensiell kjæreste ?


JoiBruem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skumle filmer er bra, da blir man redde og vil klemme hverandre.

 

(og noe damer er så lettskremte at skumle scener på Ice Age holder. =)

 

Du skal se Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain. Da viser du for det første at du har god filmsmak. For det andre at du har hjerneaktivitet som ikke valgte en kalkunfilm. Som en bonus så blir alle glade og småforelska av å se den filmen.

6590722[/snapback]

INDEED!

 

Under den filmen blir selv den mest kyniske personen en håpløs romantiker. (Og vi som allerede er det blir helt i ekstase av den filmen. :p)

6591780[/snapback]

 

Den har jeg sett, men sitter igjen med inntrykket av at det var en dårlig film. Det beviser nok en gang at det ikke går an å se film på skolen.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår som 2 andre her at du går for A Walk to Remember. Tror din kjære vennine vil like denne og forstå at du bare ikke er ute etter "pang, pang, blod, gørr, døøøøød" :)

 

OT: Bedre erfaring jeg har er at du heller tar henne med ut og spiser noe mat, reiser på kino og evt. stikker hjemom når natten nærmer seg. Er jo tross alt sommerferie nå :) Å bare se en trist film kan bikke begge veier, enten kan det gå veldig bra, eller så kan det bli til at dere bare sitter der og ser filmen...og tilslutt ikke har det helt store å prate om!

Lenke til kommentar
Jeg foreslår som 2 andre her at du går for A Walk to Remember. Tror din kjære vennine vil like denne og forstå at du bare ikke er ute etter "pang, pang, blod, gørr, døøøøød"  :)

 

OT: Bedre erfaring jeg har er at du heller tar henne med ut og spiser noe mat, reiser på kino og evt. stikker hjemom når natten nærmer seg. Er jo tross alt sommerferie nå :) Å bare se en trist film kan bikke begge veier, enten kan det gå veldig bra, eller så kan det bli til at dere bare sitter der og ser filmen...og tilslutt ikke har det helt store å prate om!

6594268[/snapback]

Støttes, du kan eventuelt lage maten selv, om du er en kløpper.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Love Actually er for opplagt. Walk the Line er en knallbra film, men ikke akkurat first sofa date opplegg. Alle jenter liker ikke musikaler. I hvert fall ikke på film. Tror jeg ville spart den slags til 34. date.

 

Tidligere nevnte Amelie er fremdeles min anbefaling, men også eternal sunshine in a spotless mind kan gå.

 

Angående maten så finnes det en ypperlig tråd om mat her. Og for guds skyld; dropp grandiosaen. Hadde jeg blitt servert grandiosa på første stevnemøte så ville jeg lurt på hva i helvete som foregikk i skalla på kvinnemennesket.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Bumper denne her jeg. Den inneholder jo noen gode tips, men jeg er ute etter litt nyere type filmer. Skumle filmer var visst uaktuelt, men jeg ønsker likevel en film som presser jenta inn i armkroken. Jeg vet hun har lett for å gråte, så en trist film er ikke å forakte, selv om en komedie stort sett alltid funker det også :)

 

edit: er ikke ute etter kjempespesielle filmer, men filmer jeg kan gå rett ned på butikken for å handle, eller eventuelt leie på videoforum.

Endret av CompleXion
Lenke til kommentar

Jeg så Knocked Up på min første date med nåværende kjæreste, det funka veldig bra. Hvis ikke er jeg veldig svak for Garden State, som jeg absolutt anbefaler på date.

Hvis ikke har du noen sikre tips som Notting Hill, You Got Mail og Titanic. Hvis ikke du stiller altfor høye krav til plot, karakterutvikling og dybde, vil helt sikkert Heartbreak Kid og No Reservations bli godt mottatt. Philadelphia er en av få filmer jeg faktisk får tårer i øyet av å se, men vet ikke hvor godt den vil slå an hos din (potensielle) bedre halvdel.

Lenke til kommentar

Er mer der det kommer fra. Superbad kan vel falle i smak, spørs hvor godt dere kjenner hverandre(mtp mye sex-referanser). Videre har jeg sett Shawshank Redemption med dama, som jo er en herlig film. Groundhog Day falt godt i smak hos begge parter. Du kan prøve deg på Atonement, dama digga den, jeg kjeda livet av meg.

Hvis ikke kan sikkert også Disturbia, There's Something About Mary og Lystløgneren falle i smak(bare liten tankestrøm fra meg, liten sammenheng mellom de 3).

Vi har også sett Karate Kid 1-3 og Free Willy, som funka bra, men det var vel mest pga nostalgien.

 

Borat var også en slager, det samme kan ikke sies om Black Sheep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...