Jump to content
Sign in to follow this  
S4

Dumpventtil Audi S4

Recommended Posts

Hei.

Noen sporsmaal ang dumpventil.

Kjopt meg 2006 Audi s4, med manuel giring.(Er i usa, men skal ikke vaere noe annerledes enn de i Norge)

Lurer litt paa om det er mulig aa sette paa dette selv. (Hvordan det gjores)

Noe man maa passe paa, skifte ut annet f.eks.?

 

Kanskje noen av dere vet hva dumpventil heter paa engelsk?

 

Takk ;)

post-105172-1154280264_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ventil og valve er jo det samme ,men tipper han skal ha det av samme grunn som 99% av alle som har ettermontert større type,nemlig pga lyden.

Share this post


Link to post

Ikke for å skuffe deg, men du kan ikke montere dumpeventil på en motor som ikke har turbo... Audi S4 har en 4.2 V8 motor på 344Hk

uten noen form for overladding (mao ingen turbo)

Share this post


Link to post

Hvis det er som du sier så kan han jo stønne høyt hver gang han girer.He,he.Men vi kan ta feil for de monterer mye rare motorer i USA bilene som heter det samme som i europa.

Share this post


Link to post
Hvis det er som du sier så kan han jo stønne høyt hver gang han girer.He,he.Men vi kan ta feil for de monterer mye rare motorer i USA bilene som heter det samme som i europa.

6585344[/snapback]

 

Bortsett fra at den har 4Hk mindre siden det er målt etter SAE standarden

så er specs helt lik Specs på USDM AUDI S4

 

(USDM står får United States Domestic Marked for de som lurte)

Share this post


Link to post
Hvis det er som du sier så kan han jo stønne høyt hver gang han girer.He,he.Men vi kan ta feil for de monterer mye rare motorer i USA bilene som heter det samme som i europa.

6585344[/snapback]

 

Bortsett fra at den har 4Hk mindre siden det er målt etter SAE standarden

så er specs helt lik Specs på USDM AUDI S4

 

(USDM står får United States Domestic Marked for de som lurte)

6585375[/snapback]

Bra info,men er du sikker på at SAE målingen er mindre enn DIN.Når jeg var ung var det omvent.

Share this post


Link to post

1Kw er 1.34Hk etter SAE standarden mens 1kw i DIN standard blir 1.36hk så tar du 253Kw x 1.34 (SAE) så får du 339,02hk men tar du

253kw x 1.36(DIN) så får du 344,08hk.

Share this post


Link to post

Ja som det tidligere er påpekt her, har bilen 4,2 V8'ern med FSI (direkteinsprøytning)

 

Men hvorfor i alle dager hadde du tenkt deg dump valve?? Bilen har jo så utrolig rå lyd fra før av..

 

Kan det være du har kjøpt deg en A4 2.0T med S4 Optik?

Share this post


Link to post
1Kw er 1.34Hk etter SAE standarden mens  1kw i DIN standard blir 1.36hk så tar du 253Kw x 1.34 (SAE) så får du 339,02hk men tar du

253kw x 1.36(DIN) så får du 344,08hk.

6585513[/snapback]

Du har helt rett,men tenkte på måten de målte ut Kw før de regnet ut.

Hestekraft

En motors ydelse i HK måles med tilhørende aggregater som f.eks. dynamo og luftfilter. 1 DIN-HK (DIN = Deutsche Industri-Norm) er 98,6% af en engelsk HP (Horse Power). 1 SAE-HK (amerikansk og = Society of Automotive Engineers) er målt på en motor uden hensyn til hjælpeaggregater som dynamo og luftfilter.De bruker heller ikke vannpumpe og eksosen får også mere hjelp enn din målingen.

Share this post


Link to post
Ja som det tidligere er påpekt her, har bilen 4,2 V8'ern med FSI (direkteinsprøytning)

 

Men hvorfor i alle dager hadde du tenkt deg dump valve?? Bilen har jo så utrolig rå lyd fra før av..

 

Kan det være du har kjøpt deg en A4 2.0T med S4 Optik?

6585569[/snapback]

 

 

Hei.

Takk for alle svar. Er en S4 ja. Kjopte i vinter. Bilen koster i usa 55.000$, saa faar regne ut selv.

Men er det saann at det ikke gaar ann aa sette paa dumpventil pga det ikke er turbo? hoerte noen rykter om at det gikk skjonner du.

Share this post


Link to post

Finnes vel fake dump, som bare lager lyden, men om det gjør seg på en slik bil vet jeg ikke..

Fjortissene vil snu seg og sikle, mens de med peiling vil le og lure på hva i alle dager han har funnet på.

Så da kan du finne ut hvilket publikum du vil appelere til..? :mrgreen:

Edited by Marvil

Share this post


Link to post

Har du ingen turbo så kan du ikke montere en dumpventil. Men du kan jo alltids kjøpe en falsk akustisk dumpentil på ebay men det er uberteit og har ingenting for seg, kjøp heller effektanlegg eller konfilter til bilen så du kan spre ekte golyd rundt deg.

Edited by zandro

Share this post


Link to post
Har du ingen turbo så kan du ikke montere en dumpventil. Men du kan jo alltids kjøpe en falsk akustisk dumpentil på ebay men det er uberteit og har ingenting for seg, kjøp heller effektanlegg eller konfilter til bilen så du kan spre ekte golyd rundt deg.

6589018[/snapback]

 

Takk for alle svarene.. Titte litt paa effekt. Kult aa hatt enda litt kulere lyd. syntes det ikke blir altfor bra lyd til aa vaere 344hk..

Share this post


Link to post
Kanskje noen av dere vet hva dumpventil heter paa engelsk?

Takk ;)

6584816[/snapback]

 

Dumpventil er vel egentlig det som kalles "Blow Off Valve (BOV)" på engelsk..

Edited by Isbj0rn1

Share this post


Link to post
Takk for alle svarene.. Titte litt paa effekt. Kult aa hatt enda litt kulere lyd. syntes det ikke blir altfor bra lyd til aa vaere 344hk..

6592193[/snapback]

 

Både det orginale eksosanlegget og orginalfilteret på Audi S4 demper

lyden ganske så mye så du får bare en lav brumming med litt snerr

når du gir etter, men med et effektanlegg og konfilter så får pipa en

annen lyd, blir som å bytte ut det lokale skolekorpset med et symfoniorkester ;)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...