Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dumpventtil Audi S4


S4

Anbefalte innlegg

Har du kjøpt en Tysk eller USA modell? Du kan velge mellom begge deler når du bestillte den.

6585679[/snapback]

 

Er en Tysk produsert. S4 som du faar kjopt i USA er alle produsert i Tyskland.. TT f.eks er produsert i USa..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for alle svarene.. Titte litt paa effekt. Kult aa hatt enda litt kulere lyd. syntes det ikke blir altfor bra lyd til aa vaere 344hk..

6592193[/snapback]

 

Både det orginale eksosanlegget og orginalfilteret på Audi S4 demper

lyden ganske så mye så du får bare en lav brumming med litt snerr

når du gir etter, men med et effektanlegg og konfilter så får pipa en

annen lyd, blir som å bytte ut det lokale skolekorpset med et symfoniorkester ;)

6592553[/snapback]

 

 

Kanskje teit sporsmaal. Men, hvis jeg kjoper effektanlegg, trenger jeg da aa bytte ut hele systemet? Eller er det bare den lille "pipa" ytterst...?

Lenke til kommentar

Kommer vel egentlig ann på hva du vil ha.

 

Vil du ha mer effekt, så bytter du alt. dvs headers, cat, cat-back

Vil du ha fin eksostut så kjøper du eksoshale fra biltema, though jeg tviler på at de ser noe bedre ut enn standard s4

Vil du ha lyd, så holder det egentlig med axleback/catback, men lyden vil endre karakter jo mer av eksosanlegget du bytter. Filter vil også endre lyden, ganske mye faktisk. Etter hva jeg har erfart selv.

 

Hvis du prøver deg på vs-audi forumet, så er det nok mange som har gjort dette før og som kan hjelpe deg

 

vw-audi club Norwegen

Endret av DanielJ
Lenke til kommentar

Når en monterer effektanlegg så er det alt bak katalysatoren

som normalt byttes ut, skal du ha et komplett system med

hiflow katalysator og nye headers så må det være "CARB legal" (typegodkjent) noe som er vanskelig og dyrt å få tak i.

APR lager et "Cat back" av rustfritt stål som koster 1300$

og gir en dyp tone under normal kjøring, har du riktig god råd så

kjøper du deg et fullt CARB legal system som øker effekten med

25hk og momentet med 47Nm koster dog 2200$ :whistle:

Lenke til kommentar
Når en monterer effektanlegg så er det alt bak katalysatoren

som normalt byttes ut, skal du ha et komplett system med

hiflow katalysator og nye headers så må det være "CARB legal" (typegodkjent) noe som er vanskelig og dyrt å få tak i.

APR lager et "Cat back"  av rustfritt stål som koster 1300$

og gir en dyp tone under normal kjøring, har du riktig god råd så

kjøper du deg et fullt CARB legal system som øker effekten med

25hk og momentet med 47Nm koster dog 2200$  :whistle:

6596593[/snapback]

 

Tusen takk.

Noe jeg skal sette meg inn i naar jeg reiser over igjen..

Da har jeg iallfall noen synspunkter fra dere ogsaa.

Takker saa mye.

Lenke til kommentar
Hei.

Takk for alle svar. Er en S4 ja. Kjopte i vinter. Bilen koster i usa 55.000$, saa faar regne ut selv.

Men er det saann at det ikke gaar ann aa sette paa dumpventil pga det ikke er turbo? hoerte noen rykter om at det gikk skjonner du.

6588762[/snapback]

 

Jeg kjenner jeg er riktig så sint og opprørt inni meg, over norske avgifter... jeg hadde rett da jeg tippet den kostet omlag en tredjedel i USA.. ca 350,000 kr. Kunne bare ønske den kostet det samme her... :love:

Lenke til kommentar
Har du kjøpt en Tysk eller USA modell? Du kan velge mellom begge deler når du bestillte den.

6585679[/snapback]

 

Er en Tysk produsert. S4 som du faar kjopt i USA er alle produsert i Tyskland.. TT f.eks er produsert i USa..

6594858[/snapback]

Husker bare en tidligere nabo tok med seg en A6 som han var så fortvilet over var en USA modell.Han hadde bestillt en tysk versjon,men den ble forsinket så han måtte ta en USA versjon ellers så hadde han ikke fått den tids nok til å eie den i et år før hjemreise som regelen var den gangen.Han har bare møtt motgang siden,nesten ingenting var likt.Amerikansk ledningsnett med andre kontakter og oppkobling.Så hver gang de skulle feilsøke på den kostet ekstra.Han viste meg det og det så ut som et Opel ledningsnett.Det eneste var at den så mye tøffere ut en de andre med finere lykter og fangere.

Lenke til kommentar

Amerikansk-produserte A6'er er rimelig sjeldne du, de eneste som finnes er vel eventuelt det som bygges av stjålne deler. Kun tyskbygde A6 i USA.

 

SAE og DIN-normene er harmoniserte og det skiller bare rene teknikaliteter mellom dem så som hvor mye det kan rundes av, hvilken lufttemperatur det korrigeres til og hvor lange målesekvensene er.

 

I praksis skiller normene litt begge veier, det har vært en del eksempler på at SAE-tallene har blitt noe høyere på amerikanske motorer, og noe lavere på enkelte japanske. Uansett bare snakk om minimale justeringer på et par hk opp eller ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...