Gå til innhold

IE7-planene klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Smaken er jo som baken.

 

Når det gjelder software, foretrekker jeg funksjonell design. Hvis du f.eks. liker overdådig barokk-design, vil vi jo ha dypt forskjellige meninger om hvordan et GUI bør se ut  :p

 

Jeg mener bare at IE7 ser mer rotete ut, og tar opp mer verdifull plass på skjermen enn Firefox og Opera. Knappene er egentlig plassert ganske hulter til bulter, og hvis man liker den gamle menylinjen kan den hentes fram, men da havner den av en eller annen grunn under URL-feltet, som er helt høl i huet, siden menylinjer alltid har vært øverst i et programvindu.

6567229[/snapback]

Smaken er som baken, men jeg liker Opera og IE sin tab løsning mer enn FF. FF lar siden bevege seg ned når du er i en midtklikke-orgi slik at du ofte bommer på neste linken du trykker på. Jeg vil påstå at MS ikke har et rotete design, spesielt når du ikke lærer det å kjenne. Nå har jeg reformatert og bruker for tiden Opera istedenfor FF. Grunnen er at Opera takler flash-animasjoner på lik linje med IE. Jeg vet ikke hva som gjør det, men det er det som irriterer meg mest med FF. Opera har også en genial funksjon der man kan blokkere innhold og selv bestemme hvilke popups man vil ha og ikke ha.

 

Jeg liker Opera, og jeg liker IE selv i betastadiet. IE7+ har ihvertfall et halvt år med arbeid igjen før det blir gitt ut. Jeg tror det blir bra, og sammen med at MS skal gi ut oppdateringer på mer jevnlig basis gjør at de bedre kan følge utviklingen.

Lenke til kommentar

Oj oj.. Farlig!!

 

IE7 har innebygget WGA (Windows genuine advantage), denne er obligatorisk for IE7. Så alle som har litt "funky" windowslisens burde hake på valget "Gi beskjed men ikke last ned og innstaller" på windows update instillingene. Når den er lastet ned haker du bort IE7 og velger også "Ikke spør om denne oppdateringen igjen"..

Lenke til kommentar
Oj oj.. Farlig!!

 

IE7 har innebygget WGA (Windows genuine advantage), denne er obligatorisk for IE7. Så alle som har litt "funky" windowslisens burde hake på valget "Gi beskjed men ikke last ned og innstaller" på windows update instillingene. Når den er lastet ned  haker du bort IE7 og velger også "Ikke spør om denne oppdateringen igjen"..

6568058[/snapback]

 

Hehe, interessant, den gjengse pirat vil vel hente ned en crack til det uansett, men jeg synes MS må passe seg litt, synes de begynner å tøye strikken langt på begrepet "kritiske oppdateringer", er ikke så fornøyd med at de sender alt mulig skrap med det (WGA feks).

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg mener bare at IE7 ser mer rotete ut, og tar opp mer verdifull plass på skjermen enn Firefox og Opera. Knappene er egentlig plassert ganske hulter til bulter, og hvis man liker den gamle menylinjen kan den hentes fram, men da havner den av en eller annen grunn under URL-feltet, som er helt høl i huet, siden menylinjer alltid har vært øverst i et programvindu.

6567229[/snapback]

 

På hvilken måte tar IE7 opp mer plass enn Opera f.eks? Utifra mitt øyemål så ser de ut til og oppta nøyaktig like lite plass. Uten status bar så er jeg faktisk sikker på at IE7 tar opp mindre plass enn Opera9.

 

Og når det gjelder plassering av knapper så er det jo ikke akkurat så hulter til bulter i mine øynde. du har to seksjoner, en til venstre og en til høyre. Eneste jeg kan trekke de for er at home knappen ikke er til venstre sammen med favoritter og de andre browse knappene.

 

Og om menylinja er over eller under spiller vel ingen rolle foruten om at du synes plasseringa er uvant.

Lenke til kommentar
Jeg mener bare at IE7 ser mer rotete ut, og tar opp mer verdifull plass på skjermen enn Firefox og Opera. Knappene er egentlig plassert ganske hulter til bulter, og hvis man liker den gamle menylinjen kan den hentes fram, men da havner den av en eller annen grunn under URL-feltet, som er helt høl i huet, siden menylinjer alltid har vært øverst i et programvindu.

6567229[/snapback]

 

På hvilken måte tar IE7 opp mer plass enn Opera f.eks? Utifra mitt øyemål så ser de ut til og oppta nøyaktig like lite plass. Uten status bar så er jeg faktisk sikker på at IE7 tar opp mindre plass enn Opera9.

 

Og når det gjelder plassering av knapper så er det jo ikke akkurat så hulter til bulter i mine øynde. du har to seksjoner, en til venstre og en til høyre. Eneste jeg kan trekke de for er at home knappen ikke er til venstre sammen med favoritter og de andre browse knappene.

 

Og om menylinja er over eller under spiller vel ingen rolle foruten om at du synes plasseringa er uvant.

6568692[/snapback]

 

Kan man plassere knapper, og andre elementer som man selv vil? Det er jo fordelen med FF og opera, man kan innrede det akkurat som man foretrekker selv.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
På hvilken måte tar IE7 opp mer plass enn Opera f.eks? Utifra mitt øyemål så ser de ut til og oppta nøyaktig like lite plass. Uten status bar så er jeg faktisk sikker på at IE7 tar opp mindre plass enn Opera9.

Kommer selvfølgelig litt an på hvilken skin man bruker i Opera, men med skin'et jeg bruker ("mypa") blir det veldig minimalistisk og elegant.

 

Sammenlikner du screenshotene, tar IE mer plass, og det er når menylinjen er avslått, mens Opera har en slik menylinje. Skrur du av statusbaren i IE mister du også funksjonalitet, som den nye zoom-greia nederst til høyre. Opera har derimot integrert alt slikt (inkl. progress-bar) oppe ved URL-feltet, som jeg syns er en bedre løsning :)

 

Det er mulig folk syns dette bare er flisespikkeri, men grunnen til at jeg påpeker det er at MS selv reklamert for at IE7 skal ha et mye mindre plasskrevende GUI. De har jo forbedret det, men fortsatt mener jeg f.eks. Opera sin løsning er en del mer elegant.

post-6040-1154025557_thumb.jpg

post-6040-1154025570_thumb.jpg

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Jeg syns det er ironisk at folk syter og klager over at IE 6 er saa usikkert og daarlig at absolutt ingen burde bruke det... Saa naar Microsoft kommer med en ny IE som er bedre og mer sikker (vel det er da iallefall planen) saa syter og klager de over at det er obligatorisk aa innstallere den.

Lenke til kommentar
Kommer selvfølgelig litt an på hvilken skin man bruker i Opera, men med skin'et jeg bruker ("mypa") blir det veldig minimalistisk og elegant.

 

Sammenlikner du screenshotene, tar IE mer plass, og det er når menylinjen er avslått, mens Opera har en slik menylinje. Skrur du av statusbaren i IE mister du også funksjonalitet, som den nye zoom-greia nederst til høyre. Opera har derimot integrert alt slikt (inkl. progress-bar) oppe ved URL-feltet, som jeg syns er en bedre løsning :)

 

Det er mulig folk syns dette bare er flisespikkeri, men grunnen til at jeg påpeker det er at MS selv reklamert for at IE7 skal ha et mye mindre plasskrevende GUI. De har jo forbedret det, men fortsatt mener jeg f.eks. Opera sin løsning er en del mer elegant.

6569015[/snapback]

 

At opera er best er jo ikke og komme utenom, derfor jeg bruker det selv. ;) (selv om opera9 er litt vel buggy til tider, flashsider + heftig lukking og åpning av tabs = kræsj)

 

Det jeg prøver og si her er ikke at IE7 er bedre enn Opera, men at det er en bra nettleser, og en Enorm forbedring iforhold til IE6. At Opera er 17 pixler (6 mm) mindre plasskrevende, når man bruker det skin'et som du bruker er ikke akkurat noe særlig til motargument. Hvertfall ikke med tanke på hvilke skjermstørrelser og oppløsninger vi har og rutte med den dag i dag.

 

--

 

ATWindsor: nei man har ikke samme frihet som i Opera og Firesux, men man kan idet minste legge til og fjerne knappene til høyre, og endre plassering iforhold til hverandre.

 

en annen litt kjekk funksjon jeg oppdaget nå var at man kan ha flere oppstartsider. Har ikke utforska IE7 så ekstremt mye, men må si at jeg synes det virker veldig lovende.

 

edit: frodeaa: :green:

Endret av phax
Lenke til kommentar

Samme hvordan man skal kritisere Microsoft så er den best.

Ta navnene for eksempel: Internett Eksplorer betyr å utforske internett .... De andre har noen jallanavn som ikke sier noe om hva de gjør ...

 

(Det samme gjelder Outlook Ekspress, Office, Messenger, Mediaplayer .. Yoy name it .. :thumbup: )

 

Jeg har kjørt de forskjellige Internett-leserne under forskjellige forhold i mange år, og finner liten (ingen) forskjel hva lesehastighet angår. Går det tregt så går det tregt ... det hjelper lite om der står Opera, Mozilla Firfox eller noe annet.

 

Det er ihvertfall dummt å si at et produkt er tregt fordi man må laste ned 12MB, eller hva det var, for å få inn programmet.. (Like dummt som på en test forleden dag, der et kabinett var levert uten vifter. Så satte man inn selvvalgte vifter og skjermkort, og ga enheten minus for viftestøy.)

 

Mest å bety er nok hva man venner seg til. Dette har man lett for å bli "Fan" av. Jeg har en forkjærlighet for My Eksplorer som er en "ramme" over IE.

 

Forøvrig har jeg inne både Opera, Mozilla Firefox2 Beta1 og den nye IExplore Beta3 (tror jeg det var).

Lenke til kommentar
Samme hvordan man skal kritisere Microsoft så er den best.

 

Mest å bety er nok hva man venner seg til. Dette har man lett for å bli "Fan" av. Jeg har en forkjærlighet for My Eksplorer som er en "ramme" over IE.

6569163[/snapback]

 

(klippet bort litt vås slik at innledningen og avslutningen din viser hvor i lendet du ligger)

 

Hva er så beskrivende med "office"? Hva i allverden er beskrivende med "outlook express"? Så lenge engelsk ikke er ditt førstespråk (eller du har travet for lenge i den samme verdenen) er ikke "Internet Explorer" et informativt navn. Og for engelskspråklige er det misvisende: web != Internett.

Ser heller ikke at "Powerpoint", "Excel" eller "Word" er noen brukervennlige navn som en nybegynner blir tiltrukket av. "Word" kan i bestefall være en elektronisk ordbok?

 

Og det er forskjell på hvor fort nettleserne oversetter kode til synbart produkt. At en nettleser er treg eller rask har ingeting med hvor fort noe lastes ned.

 

...og hvordan skulle kabinettet testes? Skulle det få + for at det var støyløst og - fordi det grillet komponentene? Er det ikke levert med nødvendig utstyr så monteres dette. Deretter kan du teste produktet. Hvordan tester du et kabinett som selges uten strømforsyning? "Fint, men lite funksjonibelt" ville vært din konklusjon?

 

Nå ble det hardt off topic, men det ble bare for "dummt".

 

På tide med kaffe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...