Gå til innhold

Kentsfield hand on.. Testing og resultater!


Anbefalte innlegg

Sykt bra dette her. Etter att Intel har sovet i flere år er de endelig på banen igjen.

Noen som vet ca når 4x4 skal lanseres? Vil 4x4 støtte to stk A8L (altså 4+4 kjerner)?

 

Kommer det en ny socket til disse Intel cpuene etterhvert? -Eller kommer det kun til å være på 775?

6565310[/snapback]

Jeg fant en artikkel med svarene på spørsmålene dine her: http://www.gamespot.com/news/6154654.html

 

Må være LGA775 siden hovedkortet til stoolman er LGA775 (står i første innlegg). Dessverre får man vel si, siden det betyr at 4 kjerner må dele én FSB til både minnetrafikk og systemkommunikasjon.

 

Her er det bare å bøye sg i støvet for en "skaffer" i verdensklasse :w00t:

 

PS: hvis du ikke er singel, hvordan i all verden argumenterer du til dama for å få bruke så mye tid og penger på data?

6565414[/snapback]

Har verdens beste kone, og sover altfor lite... :thumbup:

6565424[/snapback]

Og her sitter jeg og sliter med å forklare en oppgradering til en billig X2 3800+. Får vel begynne å smugle delene inn døra, og montere de når hun ikke er her :D

6565455[/snapback]

Genial tråd: Hvordan lure kjerringa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er det bare å bøye sg i støvet for en "skaffer" i verdensklasse :w00t:

 

PS: hvis du ikke er singel, hvordan i all verden argumenterer du til dama for å få bruke så mye tid og penger på data?

6565414[/snapback]

 

 

Har verdens beste kone, og sover altfor lite... :thumbup:

6565424[/snapback]

 

Og her sitter jeg og sliter med å forklare en oppgradering til en billig X2 3800+. Får vel begynne å smugle delene inn døra, og montere de når hun ikke er her :D

6565455[/snapback]

 

OffT: Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse :innocent:

 

OnT: Ser lovende ut dette her, nå ser det ut som Intel og AMD må jobbe litt for føden (AMD i første omgang). Tøft at en nordmann klarer å opparbeide seg gode nok kontakter til å få fatt i slikt :thumbup: Stå på Stoolman ;)

 

Edit: Mist 850W?

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Mye spekulasjoner angående prisen på cpu'en. Valutaen på taiwanske dollar er på 19.21 hvis man tar bankoverførsel. Da vil det si at 58000 taiwanske dollar ca 11141,80 norske kroner. Også kan man regne med 25% moms og litt for frakten. Konklusjonen blir at cpu'en er altfor dyr hvis man vil være kongen over alle kongene, hehe.

Lenke til kommentar
fy faen, hvordan fikk du tak i den?

6562703[/snapback]

 

 

Og det var den ene tingen jeg ikke ville svare på... Beklager.

6562727[/snapback]

Er det mulig du kanskje kommer til å dele litt mere info om hvor du fikk denne ifra ved en senere anledning? :)

F.eks ut mot våren 2007?

 

Tror det ikke bare er jeg som er svært nysgjerrig på akkurat dette hehe.

Lenke til kommentar
Den Mist 850w saken hadde han jo også på TG 06 når dem drev å klokka på den Pentium EE saken som "bare" nådde litt over 6GHZ ;)

6566938[/snapback]

Hmm.. Den kunne jeg tenke meg å ta en titt på.. håpe de klarer å få den i produksjon og i salg innen jeg skal ha meg ny pc :D

Lenke til kommentar
Oooh... *sikle*

Nesten så man vurderer å svi studielånet på noe skikkelig hardware og leve på ris og makaroni resten av året  :whistle:

6565878[/snapback]

 

Been there done that... Det var en tid da bla selvimporterte røde OCZ PC150 CL2 256mb til et par tusen og Gainward GeForce2 GTS var top of the line. Studielånet røk.

 

Anbefales ikke i lengden!

 

DrE

6565921[/snapback]

:p

 

Minner om at Stoolman nå har nok computing power til å finne meningen med livet. Er det 42? Kom igjen! :D

Lenke til kommentar

Oioioi.. nå var det mye spekulasjoner her.... Greit om man holder seg til topic mener jeg... Arbeidssted er riktig.. resten for de som spekulerer stå for...

 

Mist 850W er et product sample fra Mist, og så vidt jeg vet så har de ikke planer om å sette denne i produksjon... Jeg har den som er produsert.. så denne er det nok liten sjanse for å få tak i...

 

Vil allikevel si at Zippy 600W redundant som jeg bruker til benching på LN2 er noen hakk hvassere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...