Gå til innhold

Kentsfield hand on.. Testing og resultater!


Anbefalte innlegg

Sykt bra dette her. Etter att Intel har sovet i flere år er de endelig på banen igjen.

Noen som vet ca når 4x4 skal lanseres? Vil 4x4 støtte to stk A8L (altså 4+4 kjerner)?

 

Kommer det en ny socket til disse Intel cpuene etterhvert? -Eller kommer det kun til å være på 775?

 

Offtopic: Nå er vi oppe igjen i over 100 lesere.

Siden det er over halvparten "gjester" tipper jeg det er mange fra utlandet som er inne å ser.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor lang tid det tar før det er programmer som utnytter 4 kjerner?

Jeg vil tro at nesten alle programmer som bare kalkulerer data og støtter to kjerner støtter også fire kjerner, men så det finnes allerede et hav av programmer du kan sende denne prosessoren på. Men overhead stiger for hver kjerne lagt til, så dersom du får +80% på første kjerne får du kanskje +60% og +50% på de neste to i samme program.

 

Man lanserer liksom ikke et nytt bilmerke og kaller merket for "bil", eller en ny avis og kaller den for "avis".

TV2, TV3 :)

 

Sykt bra dette her. Etter att Intel har sovet i flere år er de endelig på banen igjen.

Noen som vet ca når 4x4 skal lanseres? Vil 4x4 støtte to stk A8L (altså 4+4 kjerner)?

 

Kommer det en ny socket til disse Intel cpuene etterhvert? -Eller kommer det kun til å være på 775?

Etter hva jeg har hørt kommer 4x4 i november/desember i år og i følge Simen1 i går vil du kunne oppgradere et 2+2 core 4x4 til 4+4 core 4x4 senere i samme hovedkort. Jeg har ikke hørt at Intel skal gå bort fra LGA775, så det er nok der og i den nye LGA771 Xeon socketen du får se slike 2+2 Core2Duo prosessorer.

 

Det er flott hvor bra timing det er på utviklingen på tiden mtp at jeg skal kjøpe nytt system om 13-16 måneder. Dersom alt går som jeg håper kan jeg velge mellom 2x dualcore Xeon, 1x quadcore Xeon, 1x quadcore Core2, 2x dualcore K8, 2x dualcore K8L og forhåpentligvis 1x quadcore K8L.

Får håpe at minst en av disse er en "ekte" quadcore med shared L2.

Lenke til kommentar
Her er det bare å bøye sg i støvet for en "skaffer" i verdensklasse :w00t:

 

PS: hvis du ikke er singel, hvordan i all verden argumenterer du til dama for å få bruke så mye tid og penger på data?

6565414[/snapback]

 

 

Har verdens beste kone, og sover altfor lite... :thumbup:

Lenke til kommentar
Her er det bare å bøye sg i støvet for en "skaffer" i verdensklasse :w00t:

 

PS: hvis du ikke er singel, hvordan i all verden argumenterer du til dama for å få bruke så mye tid og penger på data?

6565414[/snapback]

 

 

Har verdens beste kone, og sover altfor lite... :thumbup:

6565424[/snapback]

 

Og her sitter jeg og sliter med å forklare en oppgradering til en billig X2 3800+. Får vel begynne å smugle delene inn døra, og montere de når hun ikke er her :D

Lenke til kommentar
Og her sitter jeg og sliter med å forklare en oppgradering til en billig X2 3800+. Får vel begynne å smugle delene inn døra, og montere de når hun ikke er her  :D

6565455[/snapback]

Er den strategien jeg har måttet bruke i årevis...

 

Edit: + at hun ikke har all verden peiling, så jeg får kompiser til å bestille deler og sier jeg kjøper det billig, brukt :blush:

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar
Her er det bare å bøye sg i støvet for en "skaffer" i verdensklasse :w00t:

 

PS: hvis du ikke er singel, hvordan i all verden argumenterer du til dama for å få bruke så mye tid og penger på data?

6565414[/snapback]

 

 

Har verdens beste kone, og sover altfor lite... :thumbup:

6565424[/snapback]

 

Og her sitter jeg og sliter med å forklare en oppgradering til en billig X2 3800+. Får vel begynne å smugle delene inn døra, og montere de når hun ikke er her :D

6565455[/snapback]

 

det dem ikke veit har dem ikke vondt av ;) :!: :!:

Lenke til kommentar
Sykt. Har du hatt mulighet til å teste den i noen ordentlige applikasjoner ennå, eller bare benchmarks?

 

Bra med en skikkelig insider her på forumet!

6565609[/snapback]

 

 

Nappet ut E6600 i går kveld og monterte Kentsfielden.. Jeg har publisert alt jeg har gjort med den til nå.. Og med en gang alt er gjort klart til LN2 så nappes den ut fra hjemmemaskinen min igjen...

 

Jeg tror ikke man skal se bort i fra at denne greier ca 5GHz.... Noe som forøvrig kan bli rett så morro både i PCmark og 3D mark...

Fikk 160L nitro inn døra før jeg dro på jobb, så nitro skal definitivt ikke være begrensningen.....

Lenke til kommentar

Kule greier stoolman. Du er sannsynligvis den hotteste mannen i hardware

norge for øyeblikket. Håper bare at software folka i pc verden

begynner å kode softwaren skikkelig til flekjernebruk.

Gleder meg til å se noen flere scores etter hvert.

 

@JohndoeMAKT

Et hav av programmer?

Har sjelden sett et programm man bruker på dagsbasis som bruker mer

enn en kjerne. Faktisk det eneste jeg kommer på er Nerovision.

Men som vanlig så er jeg veldig åpen for forslag.

Send meg en pm, så slipper vi og spamme her

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar
Oooh... *sikle*

Nesten så man vurderer å svi studielånet på noe skikkelig hardware og leve på ris og makaroni resten av året  :whistle:

6565878[/snapback]

 

Been there done that... Det var en tid da bla selvimporterte røde OCZ PC150 CL2 256mb til et par tusen og Gainward GeForce2 GTS var top of the line. Studielånet røk.

 

Anbefales ikke i lengden!

 

DrE

Lenke til kommentar
Ser ut som om dette er noe liknende;

 

http://cgi.tw.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi..._Pr3_PcY_BIN_IT

 

Inni helvete, 58 000 $, rundt 400 000 kroner det, for en data del, herre.. :dontgetit:

6563862[/snapback]

Nei, er NT$, som er mindre, vet ikke helt hvor mye

http://cgi.tw.ebay.com/INTEL-E6700-Core-2-...3QQcmdZViewItem

6563912[/snapback]

 

Jeg tror ikke det er så vanvittig mye, fordi en Intel Conroe X6800 2.93GHz L2 4MB koster NT$ 37,000. Men du må nok betale en del over 10,000 kroner :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...