Gå til innhold

W2k3 webserver og Coppermine - Prob. etter ny IP


Lynx

Anbefalte innlegg

Jeg tar kortversjonen.

Jeg satte opp en W2k3 server med IIS, frontpage server extentions, MySQL, PHP og Coppermine gallery mens maskinen var koblet til nettverket på jobben. Jeg konfigurerte webområdet mitt og alt var oppe og gikk.

Jeg tok serveren med meg hjem, og der er det plutselig umulig å laste opp til Coppermine, og jeg kan ikke redigere hjemmesiden via Frontpage (hadde ikke sjekket redigeringsmulighetene mens jeg var på jobben, så jeg vet ikke om det er en ny feil, slik som med galleriet, eller ikke).

 

Den eneste endringen som serveren skulle registrere er en endring av IP adresse, fra 10.x.x.x nett til 192.x.x.x nett. Og det er kun endringer som er påvirket. Websiden og galleriet fungerer flott med de dataene jeg la inn tidligere.

 

Jeg -tror- det er noen sikkerhets innstillingerer jeg ikke kan finne som er endret pga skifte av nett, men vet ikke nok om dette til å si det sikkert.

 

Noen som har noen innspill? Jeg vil helst ikke reinstallere serveren igjen, men hvis problemet er så komplisert som det ser ut så er vel kanskje det det raskeste. Men det er mulig jeg bare er dum, og løsningen er rett foran nesa på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...