Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Autocruser går det ann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg mener er går det ann og lage en bil som kjører av seg selv. Som i Knight rider.

Det jeg tenker er at vi har en bil som har en scanner frampå og bakpå som scanner veien. Det blir da sendt til en data som lager en 2d bilde av veien. å når det er en venstre sving så er det en kommando at den skal kjøre til venstre. Når det gjelder fart så er det laget en chip inni som datamaskinen oppfatter og holder seg til farten. Det er det samme med alle skiltene.

Det er vel en dum tanke:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok ann, alt går ann med datateknologi.

Man kunne f.eks få den til å navigere ved hjelp av GPS og en computer som styrte og holdt farten. Men! Om det ville bli kostbart? Uten tvil. :)

Skrevet

hadde den tanken med gps, så sa pappa hva me biler og om du kjører på rett side. Det har jo vorre en fin ide, da kunne vi bære dratt på ferie skreven inn hvor vi skulle og dratt, og når vi va trøtt la vi oss bære til og sove mens bilen kjøret:P

Skrevet
hadde den tanken med gps, så sa pappa hva me biler og om du kjører på rett side. Det har jo vorre en fin ide, da kunne vi bære dratt på ferie skreven inn hvor vi skulle og dratt, og når vi va trøtt la vi oss bære til og sove mens bilen kjøret:P

6545025[/snapback]

Hehe... Det foreligger jo planer hos mange av de store bilfabrikantene å bygge nettopp en slik bil. :)

Problemet blir nok nettopp det, å få den til å holde seg på riktig side av vegen osv. Det må nok "elektroniske" veier til for det. Hehe...

Fremtiden.<3

Skrevet (endret)

Løpet er på 50 mil, og skal gjenomføres innen 10 timer.

Bilene blir kun styrt av datamaskiner som har fått forhåndsdefinert en kjørerute. Så menneskelig inblanding fører til øyeblikkelig dikvalifisering.

Premien er forøvrig på 1 million dollar...

Endret av Autofil
Skrevet

Bilene blir kun styrt av datamaskiner som har fått forhåndsdefinert en kjørerute. Så menneskelig inblanding fører til øyeblikkelig dikvalifisering.

6546602[/snapback]

Er ikke det MIT eller et av de andre universitetene som holder den konkurransen?

Dessuten blir jo ikke det helt det samme, jeg vil ikke bli kjørt rundt i ørkenen, vil kunne fise avgårde midt i byen uten å holde i rattet jeg. :wee:

Skrevet (endret)

6546602[/snapback]

Er ikke det MIT eller et av de andre universitetene som holder den konkurransen?

Dessuten blir jo ikke det helt det samme, jeg vil ikke bli kjørt rundt i ørkenen, vil kunne fise avgårde midt i byen uten å holde i rattet jeg. :wee:

6546697[/snapback]

Det er forsvaret (Defense Advanced Research Projects Agency) som sponser (sikkert for å få opp farten på forskning som de selv kan bruke).

Ruten går forøvrig også på veier, som er stengt for annen trafikk under løpet.

Endret av Autofil
Skrevet
Det er forsvaret (Defense Advanced Research Projects Agency) som sponser (sikkert for å få opp farten på forskning som de selv kan bruke).

Ruten går forøvrig også på veier, som er stengt for annen trafikk under løpet.

6547748[/snapback]

Javel. :)

Da har jeg lært noe i dag og. Hehe...

Skrevet
Hva hvis det dukker opp noe uforutsett i veien da som en datamaskin ikke klarer å oppfatte? :dontgetit:

Hva skjer da? :hmm:

6548788[/snapback]

Om maskina ikke klarer å oppfatte at det er noe der, så smeller det nok.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...