Gå til innhold

Pålagt spørsmål om forsikring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har lagt merke til at på kvitteringen min fra der jeg kjøpte telefonen min er det merket. Kunden er informert om forsikring.

 

Det samme har jeg oppdaget i flere foretninger, og jeg vet at selger informerte meg om akkurat dette med forsikring.

 

Mitt spørsmål er da. Er Selger pliktig til å informere om forskikring?

Uansett vilken foretning det gjelder.

 

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De er ikke pålagt. Men ved denne påskriften unngår de kunder som etterpå hevder de trodde de var forsikret.

6543293[/snapback]

 

Okei:) takker

Skrevet

ja også er forsikring noe som butikkene tjener mye penger på, og ledelsen pusher på at alle skal spørres om forsikring, slik kan dem enkelt sjekke om alle er spurt om de skal ha forsikring

Skrevet

Tidligere hadde (noen?) Elkjøp-butikker en regel om at de som ikke ble spurt om forsikring skulle få den gratis. Tror ikke dette praktiseres lenger, i hvert fall ikke hos oss. I tillegg er det greit å skrive på at kunden er informert slik at de ikke etterpå klager på å ikke være informert.

Skrevet

Dem tar faktisk betalt for å informere deg om forsikring... ihvertfall Elkjøp. Holdt på å gå i bakken da jeg så kvitteringa da jeg handla to el-artikler der for litt siden. Riktignok ikke mer enn 10 øre pr artikkel, men alikevel da? Syntes det blir for tåpelig.

Skrevet

Gurgle: Det har rett og slett med det systemet elkjøp (og andre el-butikker) benytter seg av - det er ikke mulig å få inn en varekode eller linje i systemet uten å gi den en pris :).

 

Så det ser teit ut - ja, men sånn går det med det systemet som brukes.

 

Forøvrig er grunnen at kunden ikke skal komme tilbake og hevde at han trodde han hadde forsikring, og skape en sak ut av det.

 

Det fører til bedre kundebehandling å ha dette med på kvitteringen - da forvirringen minskes :).

Skrevet
Gurgle: Det har rett og slett med det systemet elkjøp (og andre el-butikker) benytter seg av - det er ikke mulig å få inn en varekode eller linje i systemet uten å gi den en pris :).

 

Så det ser teit ut - ja, men sånn går det med det systemet som brukes.

 

Forøvrig er grunnen at kunden ikke skal komme tilbake og hevde at han trodde han hadde forsikring, og skape en sak ut av det.

 

Det fører til bedre kundebehandling å ha dette med på kvitteringen - da forvirringen minskes :).

6548737[/snapback]

 

Hehe, jada. Er fullstendig klar over hvorfor det er sånn, men det bare ser så hima dumt ut. :)

Skrevet
Dem tar faktisk betalt for å informere deg om forsikring... ihvertfall Elkjøp. Holdt på å gå i bakken da jeg så kvitteringa da jeg handla to el-artikler der for litt siden. Riktignok ikke mer enn 10 øre pr artikkel, men alikevel da? Syntes det blir for tåpelig.

6546107[/snapback]

jobbet på elkjøp for noen år siden, men er mulig at dette stemmer, men ble ikke det avrundet til nærmeste krone på sluttlinja ?
Skrevet (endret)
jobbet på elkjøp for noen år siden, men er mulig at dette stemmer, men ble ikke det avrundet til nærmeste krone på sluttlinja ?

6552316[/snapback]

Jo det blir tatt -0.1 i øreavrunding. Det samme gjelder alle mobilabonnement. Endret av oro2
Skrevet
Gurgle: Det har rett og slett med det systemet elkjøp (og andre el-butikker) benytter seg av - det er ikke mulig å få inn en varekode eller linje i systemet uten å gi den en pris :).

 

Regner med dere bruker el-guide ? (det gjør ihvertfall den lokale elkjøp-forretningen...)

Hos oss har vi ikke dette "problemet", men uansett gjør det vel ingen forskjell for kunden.. :)

Skrevet

Har sjekket nå. Varekoder om informering av diverse ting har ingen pris. Det er kun varekoder med kostpris som har det, som abonnementer (og varer selvsagt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...