Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan du sette Popoff på en original turbo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare lurte på om det gikk. For det er jo billigere og sette på popoff enn å kjøpe nytt turbosatseller hva det heter

 

Håper på turbo bil når jeg blir 18 :)

 

Da må jeg jo ha den kjente lyden "psshhhhh"

6537288[/snapback]

 

Hvis du er bekymra for om du har råd til popoff, så tror jeg du skal revurdere turbobil. ;)

 

For det er satans dyrt. I alle hjørner...

Lenke til kommentar
Bare lurte på om det gikk. For det er jo billigere og sette på popoff enn å kjøpe nytt turbosatseller hva det heter

 

Håper på turbo bil når jeg blir 18 :)

 

Da må jeg jo ha den kjente lyden "psshhhhh"

6537288[/snapback]

 

Hvis du er bekymra for om du har råd til popoff, så tror jeg du skal revurdere turbobil. ;)

 

For det er satans dyrt. I alle hjørner...

6537327[/snapback]

 

Brukte nøyaktig 600spenn på min dumpventil jeg! Kjøpt brukt da, men funka som faen den! ;)

Lenke til kommentar
Sitter det lukkede ventiler på diesel biler :)

6543962[/snapback]

 

Regner med at det sitter en resirkuleringsventil på de fleste turbodiesler, ja. Å utstyre en turbodiesel med popoff vil ( i mine øyne, iallfall) være ganske bortkastet. Dieselmotorer er så å si avhengige av tvangsmating, så det er jo liten vits i å understreke at motoren er turboladet når det allerede er en selvfølge.

Lenke til kommentar
Bare lurte på om det gikk. For det er jo billigere og sette på popoff enn å kjøpe nytt turbosatseller hva det heter

 

Håper på turbo bil når jeg blir 18 :)

 

Da må jeg jo ha den kjente lyden "psshhhhh"

6537288[/snapback]

 

 

Eeeeh, en turbosats og en pop off ventil er 2 helt forskjellige ting. Bare så det er sagt :)

 

kan ikke sette på en pop off på en motor som ikke har overladning.

Lenke til kommentar

Det er ikke spesiellt vanskelig om du er heldig. Med litt flaks kan du ta av den gamle og sette den nye dumpen rett på. Husk å blende slangen som blir til overs, det er slangen som skal lede den ventilerte lufta inn mellom luftfiltret og turboen. Dog skal sies at den originale dumpen kan sitte vanskelig til og det er ikke sikkert motorstyringa blir noe imponert over ventilering til friluft. Luftmassemåleren vil da lese en luftflow som motoren ikke får. Om tomgang/motorbrems-programmet ikke ignorerer dette vil det kunne få bensin til den luftmengden massemåleren leser men som motoren ikke får.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Leo_: Dette kan løses ved å bruke en ventil som både har resirkulering og trompet. Resirkuleringen sitter lenger ned på selve ventilen, så den slipper dit først, for så å slippe ut av trompeten. Slike ventiler får man "over alt" hvor slikt selges.

 

Frakk2000: Tror neppe det skal være noe problem. Bare ta med deg originalventilen til butikken du skal kjøpe, og få tak i en med samme "fot", slik at det passer rett på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...