Gå til innhold

Antivirus lite effektive


Anbefalte innlegg

Sitter skrudd inn bak en firewall pluss Symantec AntiVirus og det funker her, kan godt hende det ligger noe dritt på pcen min men jeg merker værtfall ikke noe, pc funker like godt som da den var ny formatert, nesten værtfall.

 

Bruker også spybot i ny og ned for å fjærne evt. spyware som ligger på pcen-

6526083[/snapback]

 

Du har jo et av de verste virusene på maskinen din. Norton... Som i seg selv er ressurskrevende, suger minne, jobber i bakgrunnen konstant, fyller registeret ditt med piss, lar seg ikke fjerne omtrent, og i tillegg er blandt de dårligere på å finne virus.

6526131[/snapback]

 

 

Symantec AntiVirus er det jeg snakker om og den gjør faktisk jobben ganske bra, er ikke norton antivirus 2006 eller hva i alle dager de gir ut.

 

 

Edit: Og den er ikke systemkrevende i det hele tatt, tror du tenker på noe annet.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg trur nesten at antivirus selskaper lager virus for å ha noe å leve på.

Det er vel ikke så veldig langt fra hva grunnleggeren av McAfee (John McAfee IIRC) gjorde i starten - de fleste virusene som ble "knukket" i starten fantes kun i laboratoriet og ikke ute i det fri...

 

Av den grunn kan faktisk mindre populære antivirusprogrammer kunne oppdage flere koder, ...

Nei, nei, nei! Det heter for fanden ikke "koder" i flertall. Bruk enten "flere tilfeller av skadelig kode", "flere virus" eller noe sånt. Bruken av "koder" er uriktig, uoppfinnsom og får det til å virke som om forfatteren har langt lavere kompetanse enn han (forhåpentlig) har.

Lenke til kommentar

Nei, nei, nei! Det heter for fanden ikke "koder" i flertall. Bruk enten "flere tilfeller av skadelig kode", "flere virus" eller noe sånt. Bruken av "koder" er uriktig, uoppfinnsom og får det til å virke som om forfatteren har langt lavere kompetanse enn han (forhåpentlig) har.

6526197[/snapback]

 

Ifølge ordboka så bøyes kode etter kode M1: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j

 

Dvs Koder i flertall

 

AtW

Lenke til kommentar

ROFL Gunnar! Australia er jo på mange måter i steinaldern i forhold til hvordan internett og PC er utbredt her i Norge. Der nede er de akkurat nå på vei bort fra 56K moden og ISDN og på vei over til ADSL der vi var for en del år tilbake. Forunderer meg ikke om windows 98 er mest brukte OS der nede også :D

Lenke til kommentar
Ifølge ordboka så bøyes kode etter kode M1: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j

 

Dvs Koder i flertall

 

AtW

6526230[/snapback]

Vel, det gir liten særdeles liten mening å bruke "koder" i forbindelse med programmering. Det finnes ikke "en kode, flere koder", ordet sikter som regel til én kodesnutt eller hele kildekoden - f.eks. "det var flere feil i koden". Bruken av "kode" er konvensjonell, og den definisjonen av ordet som det siktes til i artikkelen er ikke omtalt i dokpro-dokumentet du linket til.

Lenke til kommentar
Ifølge ordboka så bøyes kode etter kode M1: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j

 

Dvs Koder i flertall

 

AtW

6526230[/snapback]

Vel, det gir liten særdeles liten mening å bruke "koder" i forbindelse med programmering. Det finnes ikke "en kode, flere koder", ordet sikter som regel til én kodesnutt eller hele kildekoden - f.eks. "det var flere feil i koden". Bruken av "kode" er konvensjonell, og den definisjonen av ordet som det siktes til i artikkelen er ikke omtalt i dokpro-dokumentet du linket til.

6526355[/snapback]

 

Fra dokpro:

2 i edb: entydige regler for den måten data blir representert ved tegnene i et tegnsett alfabetisk k- bokstaver / numerisk k- siffer / regler i dataprogram som definerer hva programmet skal gjøre

 

Det er greit nok at det gir liten mening å bruke ordet i flertall i dette tilfellet, men det var ikke det du sa "Det heter for fanden ikke "koder" i flertall"

 

Men det har tydligvis vært litt krøll på kommunikasjonen her. Din innvending virker mer fornuftig når du omformulerte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fra dokpro:

2 i edb: entydige regler for den måten data blir representert ved tegnene i et tegnsett alfabetisk k- bokstaver / numerisk k- siffer / regler i dataprogram som definerer hva programmet skal gjøre

 

Det er greit nok at det gir liten mening å bruke ordet i flertall i dette tilfellet, men det var ikke det du sa "Det heter for fanden ikke "koder" i flertall"

 

Men det har tydligvis vært litt krøll på kommunikasjonen her. Din innvending virker mer fornuftig når du omformulerte.

 

AtW

6526384[/snapback]

Det er riktig at jeg ikke kvalifiserte utsagnet mitt godt nok, tok vel en logisk snarvei for mye. Godt at jeg fikk ryddet opp :)

 

Når det gjelder "regler i dataprogram som definerer hva programmet skal gjøre", er vel dette en definisjon med en god del mangler. Den virker i beste fall mest relevant for regelbaserte språk.

 

Uansett vil jeg oppfordre journalisten til å legge merke til at ordet "codes" særdeles sjelden (aldri, i min erfaring) benyttes i de engelskspråklige originaltekstene han henter informasjon fra. Det er en grunn til dette, som ikke bør oversees selv om det er veldig praktisk å kunne skrive "koder" på norsk.

Lenke til kommentar
Interessant å sjå at antivirus finn så liten prosentdel av virusa (visst denne undersøkelsen stemmer då). Men dette bekrefter bare kor viktig det er med kunnskapsrike brukarar.

6526388[/snapback]

 

Tja, hvis nå folk hadde lært seg å LESE (ikke siktet inn til noen spesifikke) så hadde de kansje fått med seg at det ikke er snakk om virus direkte. Det det er snakk om er alt som går inn under kallenavnet "malware", dvs virus, ormer, rootkit, spyware, advare, ja kort sagt alt som er skadelig programvare. Og da er det plutselig ikke så fordømt rart at anti-VIRUS programmer ikke klarer å ta mere enn ca 20%. Noe jeg mistenker at er et ekstremt lavt tall (kunstig lavt, menmen)

 

Så, litt avsporing.

 

Folk må ikke se Symantec AV og Norton AV under samme lupe. For mens NAV er grafisk tungt og spyr ut meldinger om alt den gjør for at det skal se ut som at den faktisk gjør noe, så er SAV lydløs, med mindre den oppdager noe, og laster ned oppdateringer uten et knyst. Noe særlig minne eller prosessorforbruk har den heller ikke.

Endret av meitemark
Lenke til kommentar

Har hatt maskina i snart 2 år.. har bare hatt ett virus, og det var en trojan jeg fikk på ett lan.. Fucka opp nettverkskort driverene mine helt så måtte formatere..

 

Men som oftest merker man virus, og Nod32 Finner aldri noe, så enten suger det hardt og jeg bare har virus som ikke gjør en dritt, eller så har jeg god nettvett :)

Lenke til kommentar

Jeg driver for tiden å tester flere AV's og firewalls på maskina mi, slik at jeg kan finne ut hva som fungerer best hos meg. Nå kjører jeg TrendMicro sin av. Tidligere brukte jeg Norton Internet Security i combo med Norton Works. Dette er noe jeg kunne tenkt meg igjen men blir usikker når jeg leser denne tråden. Er virkelig Nortons programmer ressurskrevende?

 

Hva anbefaler dere eksperter? NOD32 har jeg skjønt er et godt alternativ.... Har prøvd den og likte den godt, egentlig!

 

Jeg kommer til å fortsette tesingen før jeg kjøper noe.

Lenke til kommentar
Jeg driver for tiden å tester flere AV's og firewalls på maskina mi, slik at jeg kan finne ut hva som fungerer best hos meg. Nå kjører jeg TrendMicro sin av. Tidligere brukte jeg Norton Internet Security i combo med Norton Works. Dette er noe jeg kunne tenkt meg igjen men blir usikker når jeg leser denne tråden. Er virkelig Nortons programmer ressurskrevende?

 

Hva anbefaler dere eksperter? NOD32 har jeg skjønt er et godt alternativ.... Har prøvd den og likte den godt, egentlig!

 

Jeg kommer til å fortsette tesingen før jeg kjøper noe.

6526582[/snapback]

 

Kjørte Norton Antivirus på laptoppen, og det ER ressurskrevende..

Kjører nå Nod32 på den og, og den er mye raskere!

 

Den har bare 512mb ram da..

Lenke til kommentar
Jeg driver for tiden å tester flere AV's og firewalls på maskina mi, slik at jeg kan finne ut hva som fungerer best hos meg. Nå kjører jeg TrendMicro sin av. Tidligere brukte jeg Norton Internet Security i combo med Norton Works. Dette er noe jeg kunne tenkt meg igjen men blir usikker når jeg leser denne tråden. Er virkelig Nortons programmer ressurskrevende?

 

Hva anbefaler dere eksperter? NOD32 har jeg skjønt er et godt alternativ.... Har prøvd den og likte den godt, egentlig!

 

Jeg kommer til å fortsette tesingen før jeg kjøper noe.

6526582[/snapback]

 

 

Vil egentleg anbefale AVG ANtivirus, gratisversjon og greier. Har ikkje funnet 1 virus på rundt 9 - 12 måndar. Oppdateringar veldig ofte, og treng veldig lite power av pcen din. Saman med Zone Alaram, er det uslåeleg :D

Lenke til kommentar
Vil egentleg anbefale AVG ANtivirus, gratisversjon og greier. Har ikkje funnet 1 virus på rundt 9 - 12 måndar. Oppdateringar veldig ofte, og treng veldig lite power av pcen din. Saman med Zone Alaram, er det uslåeleg :D

6526725[/snapback]

 

At du ikke finner virus sier vel sitt om AVG :ermm:

 

Bruker AVG Free selv...

Men har testet Aviraen stund nå og er like fornøyd med det som AVG

 

AVG har et gratis spyware prog. og nå..

ewido anti-spyware Free

Endret av taz
Lenke til kommentar

AVG free edition er beste jeg har brukt noen gang :)

har brukt alt fra norton 2002,2003 og 2004 da ble den slutt.....

Jeg fikk plutslig konstant besjed om at bf2 ville bruke internetten min....

så gikk jeg over til norman.... ganske greit program... bortsjett fra at jeg aldri fikk bort viruset jeg fikk...

Så kom jeg til AVG free edition :love:

Lenke til kommentar

Det finnes INGEN tvil om hva som er det beste AV programmet.. NOD32 er og blir best! Har brukt dette i noen år nå og har bare positive erfaringer med det. Dessuten så er det vel det AV programmet som er raskest til å søke gjennom maskinen din etter virus også.. Last ned en trial på www.eset.com og prøv selv. Du kommer ikke til å angre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...