perjohan Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Jeg synes det virker som om du har lyst på bil. Og man skal alltid gjøre det man har lyst til (gitt at det er lovlig, naturligvis). Dersom du er forberedt på å forsake en del annet + jobbe litt i helger etc, klarer du det sikkert. Du har fått en del priser på forsikring, årsavgift, osv. her. Så det gjentar jeg ikke. Det som virkelig drar penger for mange, er stash og styling + dyrt anlegg. Hvis du klarer deg med et vanlig anlegg og en standard bil uten å bytte felger etc etc (før du får fast jobb), og legger av 10.000 til reparasjoner første året, klarer du det nok. Det med 10K ekstra til reparasjoner, må du nok regne med når du kjøper en bruktbil, selv om du legger i ti ganger så mye som du antyder. Du må likevel være forberedt på å skru en del selv.
kremt Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Du tror denne bilen skal bli så billig, men sånn blir det ikke, tro meg. Alt koster penger, sånn er det bare, og pengene er jo til for å brukes uansett så
Ziaka Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Skrevet 24. juli 2006 Takk for svar, jeg gjør alt jeg kan for å jobbe opp så mye sparepenger til bil som mulig, men når jeg skal kikke etter bil hvilke bilmerker og modellers anbefales som førstebil ? Jeg kom over en anonse av en Ford Fiesta jeg syntes virket veldig interesang, men som sakt jeg vet ikke hvilke biler som egner seg best som en førstegangbil. =)
perjohan Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 (endret) Takk for svar, jeg gjør alt jeg kan for å jobbe opp så mye sparepenger til bil som mulig, men når jeg skal kikke etter bil hvilke bilmerker og modellers anbefales som førstebil ? Jeg kom over en anonse av en Ford Fiesta jeg syntes virket veldig interesang, men som sakt jeg vet ikke hvilke biler som egner seg best som en førstegangbil. =) 6547136[/snapback] Her har du to alterativer i hver sin ende av skalaen. Det ufornuftige alternativet først: Mercedes S-klasse: Gammel, dyre deler, sikkert mye rust. Uten tvil den som kommer til å koste deg mest i lengden. Jeg ville valgt denne. Du finner mange slike til omtrent denne prisen. Sikkert gått mye mer enn det som angis. Du må ha tilgang til garasje og kunne skru en del selv. Det fornuftige alternativet er en relativt ny liten KIA. Såpass ny at det neppe blir mye tull de to første årene (og da har du skiftet bil forlengst). Billeg å forsikre. Men kjedelige greier. Du ender sikkert opp med noe midt mellom disse to. Jeg vil anbefale at du bestemmer deg for et par-tre forskjellige, som du lærer deg mer om. Da kan du fort vurdere riktig når du kommer over et godt kjøp. Til den prisen du sikter deg inn mot, må du ikke regne med en strøken bil. Kjørelengde rundt 15-20.000 pr år bilen har gått må du regne med (uansett hva det står på telleren). Sats på et eksemplar uten synlig rust og bulker, og som ser bra ut innvendig. Da vil du ikke bytte så fort. Ikke regn med at du vil ha den bilen du kjøper nå i mer enn max to år. Så ikke invester for mye i styling og stash. Endret 24. juli 2006 av perjohan
Autofil Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Er ikke alle som bruker 55 liter bensin i uken da Din bil var vel et dårlig kjøp kan man trygt si.. Er vel bedre å bruke 15-20 000 på en japse med lav km stand, kjøre økonomisk, og ikke stæsje den for mye opp 6542586[/snapback] Hmm. Jeg brukte ca 330 l diesel på Chrysleren sist uke. Mand. - lørd.
Clerion Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Er ikke alle som bruker 55 liter bensin i uken da Din bil var vel et dårlig kjøp kan man trygt si.. Er vel bedre å bruke 15-20 000 på en japse med lav km stand, kjøre økonomisk, og ikke stæsje den for mye opp 6542586[/snapback] Hmm. Jeg brukte ca 330 l diesel på Chrysleren sist uke. Mand. - lørd. 6547867[/snapback] En tank om dagen? Hva f*** driver du med a? Taxisjåfør?
kremt Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Jeg brukte ca 330 l diesel på Chrysleren sist uke. Mand. - lørd. 6547867[/snapback] Det må jeg si
Autofil Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Er ikke alle som bruker 55 liter bensin i uken da Din bil var vel et dårlig kjøp kan man trygt si.. Er vel bedre å bruke 15-20 000 på en japse med lav km stand, kjøre økonomisk, og ikke stæsje den for mye opp 6542586[/snapback] Hmm. Jeg brukte ca 330 l diesel på Chrysleren sist uke. Mand. - lørd. 6547867[/snapback] En tank om dagen? Hva f*** driver du med a? Taxisjåfør? 6548767[/snapback] Nei, ikke taxisjåfør. Men har landeveien som arb.plass. Men siden jeg tidligere her på forumet har sagt at jeg bor i Telemark, og etter som jeg vet er den eneste her i fylket som gjør det jeg gjør på proffesjonell basis, sier jeg ikke hva jeg gjør av hensyn til anonymiteten min...
Clerion Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Er ikke alle som bruker 55 liter bensin i uken da Din bil var vel et dårlig kjøp kan man trygt si.. Er vel bedre å bruke 15-20 000 på en japse med lav km stand, kjøre økonomisk, og ikke stæsje den for mye opp 6542586[/snapback] Hmm. Jeg brukte ca 330 l diesel på Chrysleren sist uke. Mand. - lørd. 6547867[/snapback] En tank om dagen? Hva f*** driver du med a? Taxisjåfør? 6548767[/snapback] Nei, ikke taxisjåfør. Men har landeveien som arb.plass. Men siden jeg tidligere her på forumet har sagt at jeg bor i Telemark, og etter som jeg vet er den eneste her i fylket som gjør det jeg gjør på proffesjonell basis, sier jeg ikke hva jeg gjør av hensyn til anonymiteten min... 6552957[/snapback] Heh, jeg vil tippe sivil-snut
b0berg Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg kjøpte nettopp en Toyota Celica som førstebil, og jeg fyller 17 i august :O Kjøpte den for 17000, og til nå(2måneder) har jeg brukt ca 12000 på div saker (felger/dekk, anlegg, ny hjulbue) Har en kompis som er 18 nå, han driver å ser på bil til 150-200000 :O
Autofil Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 (endret) Er ikke alle som bruker 55 liter bensin i uken da Din bil var vel et dårlig kjøp kan man trygt si.. Er vel bedre å bruke 15-20 000 på en japse med lav km stand, kjøre økonomisk, og ikke stæsje den for mye opp 6542586[/snapback] Hmm. Jeg brukte ca 330 l diesel på Chrysleren sist uke. Mand. - lørd. 6547867[/snapback] En tank om dagen? Hva f*** driver du med a? Taxisjåfør? 6548767[/snapback] Nei, ikke taxisjåfør. Men har landeveien som arb.plass. Men siden jeg tidligere her på forumet har sagt at jeg bor i Telemark, og etter som jeg vet er den eneste her i fylket som gjør det jeg gjør på proffesjonell basis, sier jeg ikke hva jeg gjør av hensyn til anonymiteten min... 6552957[/snapback] Heh, jeg vil tippe sivil-snut 6554610[/snapback] Jeg er liksom eneste sivilsnut i Telemark?? Nope... Er nok mange av dem her. Endret 25. juli 2006 av Autofil
Clerion Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 6554610[/snapback] Jeg er liksom eneste sivilsnut i Telemark?? Nope... Er nok mange av dem her. 6554955[/snapback] Hmmm, okei da^^ skal la det være og slutte med ot-praten min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå