Gå til innhold

Vinner av konkurranse kåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe...

Var ett lite lurespørsmål det nummer 2 :p

Viss spørsmål nr 3 hadde vært den størelssen som var den gang... ville det blitt en fin filserver i vikingeskipet :p

hehe

6519445[/snapback]

Hadde vikingene filservere? :ohmy:

6519889[/snapback]

 

Ja visste du ikke det..hvor er det du var i historie timene på skolen. :!:

Lenke til kommentar

Gratulérer til vinneren. :fun:

 

hehe...

Var ett lite lurespørsmål det nummer 2 :p

Viss spørsmål nr 3 hadde vært den størelssen som var den gang... ville det blitt en fin filserver i vikingeskipet :p

hehe

6519445[/snapback]

Hadde vikingene filservere? :ohmy:

6519889[/snapback]

 

Ja visste du ikke det..hvor er det du var i historie timene på skolen. :!:

6519910[/snapback]

The Vikings' Bay :!:
Lenke til kommentar
Hadde det gått an at de som hadde alle riktige i fremtidige konkurranser fikk PM ved innleveringsfrist om korrekt svar og hvor stor sannsynlighet de har for å vinne?

6520454[/snapback]

 

Det holder vel med å ha det i samme post som annonseringen? Totalt antall svar, og antall riktige svar. Så er jo dine vinder sjanser 1/antall riktige svar, hvis du hadde alt riktig ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde bare rett på den i midten tror jeg :wee:

 

Når det gjelder første spørsmål så må nok revolutions per minute være korrekt, men rounds per minute kan vel umulig være helt feil?(forskjellige måter å formulere på?)

 

Wikipedia:

Revolutions per minute (abbreviated rpm, RPM, r/min, or min−1) is a unit of frequency, commonly used to measure rotational speed, in particular in the case of rotation around a fixed axis. It represents the number of full rotations something makes in one minute.

 

EDIT: Generelt en dårlig konkurranse(jeg tenker da i hovedsak på det siste spørsmålet. Volum, areal, bredde, tykkelse??)

 

EDIT2: Men som en her over sier, så passer det definitivt bedre med rounds per minute når vi snakker våpen :!:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hvem her tror at en MCS har volum på under to kubikkmeter?

6519252[/snapback]

Hvis vi regner litt kreativt og antar det er volumet i kupéen så begynner det å se litt bedre ut ;)

6519392[/snapback]

Selv med det regnestykket blir den kreative delen litt voldsom for meg.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Cutout_mini.jpg

Length: 3.05 m

Wheelbase: 2.04 m

Width: 1.40 m

Height: 1.35 m

 

Jeg kommer til omtrent 2.6-2.7 kubikkmeter her.

Lenke til kommentar

jeg klarte den første etter litt googling men de to andre gikk rett vest. huska tilbake at jeg kjøpte en 40bg disk i 99, så gikk ut i fra at det var 120 som var rett svar i 2000. den siste bare tippa jeg meg fram til i forhold til hva min mor har fortalt om datamaskinen på kongsberg våpenfabrikk i 70 åra

Lenke til kommentar
jeg klarte den første etter litt googling men de to andre gikk rett vest. huska tilbake at jeg kjøpte en 40bg disk i 99, så gikk ut i fra at det var 120 som var rett svar i 2000. den siste bare tippa jeg meg fram til i forhold til hva min mor har fortalt om datamaskinen på kongsberg våpenfabrikk i 70 åra

6522193[/snapback]

 

Gratulerer!

Svarte riktige heile vegen untatt spm 3. hehe svare mitt blei ishall. hehe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor stor fysisk plass ville man trengt for å kunne lagre 100 GB med data i et PC-miljø med den harddiskkapasiteten man hadde tilgjengelig for 20 år siden? (disker i dagens 3,5"-format legges til grunn)

 

Disker i dagens 3,5"-format legges til grunn...en helt RÆ*** formulering spør du meg! Legges til grunn WTF?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...