Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: '70 Volvo Amazon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kan jo ikke bare sitte å kommentere uten å vise fram hva man triller i sjøl ;)

Kjøpte denne for tre år sia, da jeg var 16 år, gått igjennom en del forandringer på den tiden, men det kosmetiske er hovedsakelig blitt utført av den forrige eieren. Jeg er fornøyd med utseendet, så jeg har ikke følt at noen større forandring har vært nødvendig.

Har bare noen små planer om å få den litt nærmere bakken :cool:

Sitter en B20 i den, eneste som er gjort er kvassere kam og 2,5" Simons sportssystem.

Felgene er Cragar Series 330 15" Super Spoke, må jo være krom på en slik klassiker ;)

Bilen er også senka med Lesjöfors senksats, men er fortsatt litt høy...

Det som er gjort utseendemessig er jo først å fremst lakk, veldig fresh farge. De av dere som er fra Tr.heimsområdet har kanskje sett den live, da er den på sitt beste :thumbup:

Ellers er det ny front-leppe, lakkert bakfanger, chrome speil, emblem og listefri, helrøde baklys og ensfarvede blinklys fremme.

Interiøret har fått gjennomgå mens jeg har venta på å bli myndig, så sportsratt, sportstoler fremme, original skinnsofa bak, nytt gulv,

opptrekt dashbord, hattehylle, og dørsider har fått plass. Alt i sort. I tillegg til hjemmedreid girkule og dørhåndtak som den forrige eiern kom med på døra :)

Har også ett lite annlegg, men bare no billig-greier. Spiller greit nok.

Men nok prat, det er jo bildene dere er ute etter :D

8455.jpg

Volvo-treff på Lånkebanen..

8456.jpg

2x12", fått tak i ny forsterker og nye kabler...

8457.jpg

Interiør...

8458.jpg

8459.jpg

Fått på gule lapper nå da ;)

Må nevne at den akkurat har vært til kontroll, kun skiltlys bak og varseltreaknt som mangla :thumbup:

Den er også nylig blitt lakkert i dørsidene, i motorrommet, og selve motoren. Etter at bildene er tatt. Skal ikke se bort i fra at det kommer bilder fra motorrommet også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vakker bil, håper du kommer til å prøve å ha den mest mulig orginal.

6514011[/snapback]

Takk. Bilen er jo ikke helt original slik den står nå, og jeg kommer ikke til å gjøre noe mer for at den skal bli det.

Det vil jo bety omlakkering, bytte stoler, felger, front, lykter osv. Men jeg vil ikke gjøre mer med den nå, bortsett fra å få motoren til å gå feilfritt.

(Selv om en original 46-rød 121 er drømmebilen, og min Amazon har vært 46-rød en gang :cry: )

Rent utseendemessig synes jeg den ser bra ut, uten å ha fjernet alt av sjel, for en slik har jo sjel ;)

Men motorrommet er derimot helt originalt, jeg mangler bare røret fra luftfilterboksen og "ut" så er det så godt som feilfritt.

Skrevet
Ajaj, for å være ærlig foretrekker jeg de med fire lys, men din så da riktig fin ut :) Mer pulver enn i Amazonen også  ;)

6519908[/snapback]

Joa, men de små lyktene var ekstrautstyr på de første årsmodellene... (de kom offisielt i 1969, men min er første gang registrert i november 1968, prod nr. 107)

Originale tåkelys er forøvrig komplett umulig å få tak i, men det skal visstnok la seg gjøre å modifisere BMW E30-serielykter til å passe)

Pulver og pulver....det er riktignok en sekser, men det er tunge, gamle svenske hester i den.....bunndraget er imidlertid "tilstrekkelig". Dessuten veier bilen ca 7 tonn.

Skrevet (endret)
7 tonn? :eek::ohmy:

6527347[/snapback]

Tror kanskje det var en smule overdrevet... Min veier forøvrig 1090 kg, så det er ikke noen racerbil, for,som du sier, så fikk de jo ikke så alt for mye ut av motorene sine :p

edit: enda vanskeligere formulert enn nå..

Endret av FunkyMama
Skrevet

6527347[/snapback]

Vel, nærmere 8 faktisk.

Neida, men omtrent 1400 kg er den. Originalt understell gjør det ikke akkurat festlig å kjøre aggressive svinger kan man si. Denne bilen kjøres med andakt, og det skal den få lov til.

Amazonen til The FunMomma derimot...... B20 kan jo flytte kilo om man kan triksa....

Skrevet

6527347[/snapback]

Vel, nærmere 8 faktisk.

Neida, men omtrent 1400 kg er den. Originalt understell gjør det ikke akkurat festlig å kjøre aggressive svinger kan man si. Denne bilen kjøres med andakt, og det skal den få lov til.

Amazonen til The FunMomma derimot...... B20 kan jo flytte kilo om man kan triksa....

6528287[/snapback]

Blir kjørt fint min også da :) Har K-kam og sportseksos, uten at det er noen sportsbil for det. Men jeg lager ikke kø da ihvertfall :innocent:

Skrevet
Vel, nærmere 8 faktisk.

6528287[/snapback]

Blir du sjøsyk? :hmm:

Skrevet

litt smale felger på zonen el? hadde nok vært frekt å fått den nærmere bakken ja. kunne vi fått no bedre bilde av kjerra fra siden tro?

Skrevet

Tok en runde nå idag med litt isolering oppe under dashen pga noe utrolig med støy fra motoren og veien. Ble ganske bra, ikke så mye nytt å se, men bilder av andre ting kommer så fort som mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...