Gå til innhold

Har du noen tvangshandlinger?


Anbefalte innlegg

Har du noen tvangstanker/handlinger? Tenker da på "bagateller" som feks, må gå på hvite striper, kler av/på seg i den samme rekkefølgen hver dag, sjekker om ovnen er skrudd av 3 ganger osv.

 

For min egen del sliter jeg litt med låsing av dører. Jeg kan ha tatt bussen fra jobben, for å så komme på : "Faen, jeg tror jeg glemte å låse" for å ta bussen tilbake og finne ut at døren er låst.

 

Andre ting er at hvis jeg reiser og har noe viktig med meg (pass, billett) så må jeg sjekke om jeg har det til enhver tid. Ganske slitsomt, tilogmed når jeg er helt sikker på at den ligger i innerlommen på jakken, MÅ jeg sjekke.Og hvis jeg går på fortau med en annen person og bilene kommer bakfra, må jeg gå innerst.

 

Noen av vennene mine har lignende ting, en kompis legger seg ikke før han har løst en edderkopp-kabal, noe som er kjipt for han når han skal stå opp klokka 6 hver morgen. Og ei jente jeg kjenner spiser ikke med kniv og gaffel med mindre det "matcher" hverandre. Og de fotballspillerne jeg kjenner har så mange ritualer de MÅ gjøre at det gidder jeg ikke begynne på engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med å sjekke at jeg fremdeles har mobiltelefon, kort-etui, pass og diverse andre papirer HELE TIDEN har jeg også.. Jeg vet så inderlig godt at jeg la [insert viktig ting here] i ryggsekken/innerlommen, men er nødt til å sjekke. Hvis denne tingen har falt litt ned inni sekken eller forflyttet seg i lommen, så blir det vill oppakning av sekk eller panikkartet slåing på lomme.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har mange ting jeg burde gjort/har lyst til å gjøre så har jeg lett for å ende med å gjøre ingenting siden jeg burde gjort den andre tingen i steden for en annen ting. Blir paralysert på en måte. Apati ftw.

 

Men tror dette går mer under en fiffig kombinasjon av depresjon, dårlig konsentrasjon, dårlig motivasjon og latskap. :p

 

EDIT: På en annen side så har jeg blitt fortalt at jeg i hvertfall har annlegg for tvangstanker, vet ikke om jeg har det though...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg er nødt til å på en eller annen måte huske at jeg gjorde det jeg skulle gjøre, som for eksempel å låse døra. Om jeg ikke husker situasjonen som den hendte er jeg redd for at jeg glemte å låse, og om jeg har mulighet sjekker jeg.

 

Samtidig sjekker jeg lommene for mobil (høyrelomme), kortholder og nøkler (venstre lomme). Om disse er plassert feil må jeg bytte om.

Lenke til kommentar
Hver gang jeg starter pcen, går jeg inn på diskusjon.no :(

6512178[/snapback]

 

Pussig det der :p Har samme problemet.

 

Jeg er nødt til å på en eller annen måte huske at jeg gjorde det jeg skulle gjøre, som for eksempel å låse døra. Om jeg ikke husker situasjonen som den hendte er jeg redd for at jeg glemte å låse, og om jeg har mulighet sjekker jeg.

 

Samtidig sjekker jeg lommene for mobil (høyrelomme), kortholder og nøkler (venstre lomme). Om disse er plassert feil må jeg bytte om.

6512175[/snapback]

 

Har akkurat samme problem, men jeg har nøkler i høyre lomma, mobil i venste, og lommebok i venstre bak.

 

Uansett hvor jeg går klapper jeg meg på de stedene for å se om jeg har med alt.

 

Har jeg ikke det, blir jeg redd.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Hver gang jeg starter pcen, går jeg inn på diskusjon.no :(

6512178[/snapback]

 

Pussig det der :p Har samme problemet.

6512182[/snapback]

Så jeg er ikke alene :-O

 

Kanskje vi bør danne en støttegruppe for slike som oss?

6512185[/snapback]

 

Ja de har jo faan støttegrupper for alt.

 

Støttegrupper for pennehatere

Støttegrupper for Skjærmsparere

Støttegrupper for spilleavhengiges foreldre og oldeforeldre

Støttegrupper for forumbrukere :p

Lenke til kommentar

Eg har problemar med mine tvangstankar..

 

Eg må kle meg naken 2 gonge kor dag for å sjå om eg e blir større!

 

Snyte nesa mi 10 gonge om dagen.. slå hovudet 2 gongar i bordet før jobb..

 

Onanere eit visst antall ganger om dagen..

 

Eg vaskar vekk kukosten kvar morgon..

 

Må kjøre litt i venstere vegbane når eg ska te jobb..

 

 

et helvete å være meg!! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...