Gå til innhold

Tatt med laser i 86km/t i 60sone


Raugen

Anbefalte innlegg

Ble stoppet tidligere i dag i Nordkjosbotten uttfor Tromsø i 86km/t i 60sonen (dette er etter laserens 3kmt margin).

 

Dette er da altså 1km/t for mye for å miste lappen. Har jeg noen sjangs her til å beholde den? Har hatt lappen i 15mnd og av ren forstyrrelse skrev jeg under på papirer hos betjenten, men ikke for beslagleggelse av førekort siden de ikke hadde flere kopier igjen :)

 

En venn av meg nevnte noe med å dra til verksted og få sjekket hvor mye speedometeret viser feil eller noe slikt. Noen som har noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, trist hendelse dette :no:

Så det var 86 km/t betjenten sa at de målte deg til?

Hvor mye viste speedometeret ditt da?

For å få en fart på 86 er det vel ganske vanlig at speedometeret må vise en 92-93 tenker jeg.

Husk at Politiet har feilmarginer som kommer deg til gode, så er det på grensen til å miste det kan det godt hende at du slipper unna.

 

Lykke til i "kampen" mot Politiet, det blir nok ikke lett :hrm:

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er din egen feil om speedometeret viser feil.

 

Jeg har hørt at en slik lasermåler ble testet mot en vegg og at den viste farten på veggen som var i ro. Er det noen som har link til artikkelen? Isåfall kan det være et argument, men jeg tviler på at det vil ha noe serlig betydning.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Dette er da altså 1km/t for mye for å miste lappen.

6507419[/snapback]

Du mener "1 km/t over grensen til å miste lappen" ?

 

Det betyr at farten din antaglig har vært 86+3 dvs tilnærmet 90 og at speedometeret ditt (viser normalt for høyt) kan ha vært på 95 km/t. Grenseverdiene for å beholde/miste lappen håndteres nokså rigoriøst.

 

Forøvrigt. Hva speedometeret dit viste har ingenting med saken å gjøre. Som andre allerede har nevnt er speedometeret ditt ansvar.

Lenke til kommentar

Jeg har fått avrundet farten ned to to av gangene jeg ble tatt.

Var riktignok litt under grensa uansett men i ditt tilfelle så bør de kunne runde av 1km/t.

Jeg harblant annet blitt tatt i 102 som ble 100 i en 70 sone og 72 som ble 70 i en 50 sone så det er litt rart at de ikke gjorde det.

Nå er saken den at du har blitt tatt og har kommet deg hjem så da er det ikke lengere neon mulighet å argumentere direkte mot politibetjenten, noe som gjør argumenatsjonen litt vanskeligere.

 

BTW. tok de lappen på stedet?

Lenke til kommentar

Ja han tok lappen på stedet, der han etterpå fant ut at han ikke hadde med seg papirer for beslagleggelse eller noe. Jeg fikk ikke med meg så mye som et papir da jeg forlot.

 

Surt at han ikke rundet av da, men han gav med nummeret hans så jeg kunne ringe han. Det kjipe er at siden jeg var så stressa fikk jeg ikke lagret nummeret ordentlig så jeg har det ikke :) Får vel prøve å ringe litt rundt, er vel verdt et forsøk

Lenke til kommentar

Tok en tlf til betjenten som stoppet meg, og ringte til juristen hos politiet. Siden jeg hadde oppført meg, lagt meg flat og ikke har noen andre bøter eller lignende fikk jeg lappen tilbake og bot på 6500. Så dette var gode nyheter!

 

Takk for hjelpen uansett :)

Lenke til kommentar
überGoliath: Følg nettiketten du har linket til i signaturen, å legge på en smily på slutten gjør ikke hele teksten hyggelig ;)
Den første linjen var egentlig ikke ment som noe hyggelig innlegg men en pekefinger mot råkjørere. Sinnsykt mange som blir drept i trafikken og det er helt uakseptabelt å kjøre 86km/t (!) i en 60km/t-sone. Det finnes ingen unnskyldning for å gjøre dette. Derfor var innlegget særdeles kvass.

 

Det er fint at trådstarteren la seg flat og innrømmet sin feil ovenfor politiet. Jeg håper inderlig at trådstarteren lærte seg en lekse og vil heretter følge grensene.

Lenke til kommentar

Har en kompis som ble blitsa i fotoboks i 142 i 80 sone. Han er ambulansesjåfør og var på uttrykning med ambulansen. De må ringe og si i fra så fort de er tilbake på sykehus/stasjon, og da får de bare bildet i posten... Ellers er det kjipt å ligge i grenseland og ikke vite, jeg har ikke prøvd men kan tenke meg det. Tror nok trådstarter kjører litt penere fremover…

Lenke til kommentar

der hvor jeg kjørte for fort er et lite strekk på ca 1 km mellom reine 90 soner. 60 der pga avkjøring til bensinstasjon og slikt, så det var ikke akkurat uforsvarlig å kjøre så fort der, men det som betyr noe er at det ikke er lov.

 

Har aldri fått så mye som en parkeringsbot tidligere, så å komme hit å stemple meg som råkjører synes jeg er i drøyeste laget. :hmm:

 

Men men, fikk ialle fall lappen tilbake, og kommer nok ikke til å kjøre for fort igjen med det første :p

Lenke til kommentar
überGoliath: Følg nettiketten du har linket til i signaturen, å legge på en smily på slutten gjør ikke hele teksten hyggelig ;)
Den første linjen var egentlig ikke ment som noe hyggelig innlegg men en pekefinger mot råkjørere. Sinnsykt mange som blir drept i trafikken og det er helt uakseptabelt å kjøre 86km/t (!) i en 60km/t-sone. Det finnes ingen unnskyldning for å gjøre dette. Derfor var innlegget særdeles kvass.

 

Det er fint at trådstarteren la seg flat og innrømmet sin feil ovenfor politiet. Jeg håper inderlig at trådstarteren lærte seg en lekse og vil heretter følge grensene.

6525791[/snapback]

 

Begynner å bli veldig lei av moraliserende debattanter som ikke har noe som helst "vetigt" å komme med, slik som deg. At det er sinnsykt mange som blir drept i trafikken hvert år, kan jo diskuterest. At rundt 350 stykker blir drept i trafikken hvert år er sinnsykt mye, blir jo opp til hver enkelt å vurdere. Dessuten, fart representerer ikke størstedelen av dødsulykkene. Trådstarter har fått en bot som minner han på at regelbrudd ikke aksepteres, og da trenger vi ikke slike som deg til å komme med "nedverdigende" kommentarer som at "du fortjener det, da du er så dum i hodet at du fant på å bryte litt grenser." osv.

 

Håper alle kan ta dette til etteretning.

 

Ellers til trådstarter: Jeg føler med deg ;)

Lenke til kommentar

 

Begynner å bli veldig lei av moraliserende debattanter som ikke har noe som helst "vetigt" å komme med, slik som deg. At det er sinnsykt mange som blir drept i trafikken hvert år, kan jo diskuterest. At rundt 350 stykker blir drept i trafikken hvert år er sinnsykt mye, blir jo opp til hver enkelt å vurdere. Dessuten, fart representerer ikke størstedelen av dødsulykkene. Trådstarter har fått en bot som minner han på at regelbrudd ikke aksepteres, og da trenger vi ikke slike som deg til å komme med "nedverdigende" kommentarer som at "du fortjener det, da du er så dum i hodet at du fant på å bryte litt grenser." osv.

 

Håper alle kan ta dette til etteretning.

 

Ellers til trådstarter: Jeg føler med deg ;)

6531007[/snapback]

Helt enig!

 

Forøvrig løste jo saken seg på en grei og rettferdig måte syns jeg.

Lenke til kommentar

Flott å se at politiet ikke er så firkanta som jeg har trodd.

Utrolig bra at du fikk lappen igjen, bare ikke gidd å ligg så mye over at lappen ryker.

Det er unødig, man kan ligge 30 eller er det 35 over i 80 sone uten å miste lappen?

Det er vel nok morro vil jeg tro. :D

 

(Det er uansett trygt å ligge i de hastigheter på en motorveg da tilsvarende veg i tyskland muligens har ubegrenset/mye større hastighet. Det gjør det ikke lovlig, men iallefall ikke farlig da jeg setter min lit til x-antall tyskere som har sin mening om slikt. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...