Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon


mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

  1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

    • Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6


Anbefalte innlegg

Alle plater i en offisiell diskografi bør tas med. Garage Inc. er en del av Metallicas diskografi.

Soloplater og kompilasjoner bør også tas med...

6505398[/snapback]

 

Vurderte sterkt å slenge inn S&M men det får bli til jeg har fådt meg søvn! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så ReLoad er med andre ord disk 2?

6505407[/snapback]

Nei, det er en egen cd. Men låtene ble lagd samtidig, de valgte bare å gi det ut over 2 album i stedet for et stort. Se f.eks på SOAD's Mesmerize/Hypnotize, samme opplegget. En god grunn til å gjøre sånt kan være for at folk skal bli litt "kjent" med låtene, ikke bli overrumplet med 25 nye låter på en gang... I tillegg til at de sannsynlig tjente mer på å selge 2 album da. Ikke for å si at cd'ene er helt like, men å si at det er stor forandring mellom de er i alle fall jeg uenig i, heller minst forandring av alle album de har produsert etter hverandre spør du meg... Stor forandring vil jeg heller kanskje si det er mellom AJFA og Black, eller Reload og St.Anger (hvis man ekskluderer cd'ene i mellom som ikke Metallica har laget egen "ny" musikk på)...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

For siste gang! "the black album" heter ikke "the black album". Skiva heter enkelt og greit kun "metallica". The black album er et kallenavn så folk skal vite hvilke skive det prates om og skal du da presangtere skiva i en guide hvor du har med bilde, blir det litt feil å presangtere den med kallenavnet isteden for skivas virkelige tittel.

Lenke til kommentar
For siste gang! "the black album" heter ikke "the black album". Skiva heter enkelt og greit kun "metallica". The black album er et kallenavn så folk skal vite hvilke skive det prates om og skal du da presangtere skiva i en guide hvor du har med bilde, blir det litt feil å presangtere den med kallenavnet isteden for skivas virkelige tittel.

6505489[/snapback]

 

Flisespikkeri. Alle omtaler det som The Black Album, som også er en mye bedre tittel enn Metallica.

Lenke til kommentar

Hva med å legge til litt info? Du sier jo ikke en dritt om hvordan musikken er på Kill'em All kontra The Black Album f.eks. Blir veldig generelt. Hvem som har produsert og hvilket plateselskap som har gitt ut cd'en er likegyldig i en slik mini-guide.

 

Hadde heller ikke vært dumt å bruke sine egne ord og ikke kikke på en dokumentar eller no sånt. Noe som du virker som du har gjort. *være lærer*

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Tittelen på det albumet dere snakker om er

6505924[/snapback]

Da den eneste skriften på albumet er "metallica" så må da den skriften beskrive både bandet og utgivelsen?

6508794[/snapback]

Akkurat dette er noe jeg har grublet mye på.

Ikke alle musikk blir gitt ut etter uskrevne standarder, og da får man problemer når et album skal legges inn i et system. Det naturlige for en forenklet plateoversikt er å dele inn i Artist, Albumtittel. Da blir det Metallica, Metallica. Det er mange artister som har gitt ut plater med bare bandtittel påstemplet. Så når man sitter med albumet i hånda, har det ikke noe annet navn enn at navnet er påstemplet. For det står ikke Metallica - Metallica på siden av det. Bare Metallica.

Lenke til kommentar
Tittelen på det albumet dere snakker om er

6505924[/snapback]

Da den eneste skriften på albumet er "metallica" så må da den skriften beskrive både bandet og utgivelsen?

6508794[/snapback]

Akkurat dette er noe jeg har grublet mye på.

Ikke alle musikk blir gitt ut etter uskrevne standarder, og da får man problemer når et album skal legges inn i et system. Det naturlige for en forenklet plateoversikt er å dele inn i Artist, Albumtittel. Da blir det Metallica, Metallica. Det er mange artister som har gitt ut plater med bare bandtittel påstemplet. Så når man sitter med albumet i hånda, har det ikke noe annet navn enn at navnet er påstemplet. For det står ikke Metallica - Metallica på siden av det. Bare Metallica.

6518572[/snapback]

 

ergo: albumet heter ikke noe =DD

Lenke til kommentar

Btw...hvis du hadde lest hva som står bakerst i St Anger coveret står det vistnok And Thanks To Bob Rock For handling the bass while recording St Anger.

 

du skal vite før du skriver at Robert tok over bassspillinga i St Anger:)

 

Robert har ikke vært med på noe Metallica album enda

Lenke til kommentar
Btw...hvis du hadde lest hva som står bakerst i St Anger coveret står det vistnok And Thanks To Bob Rock For handling the bass while recording St Anger.

 

du skal vite før du skriver at Robert tok over bassspillinga i St Anger:)

 

Robert har ikke vært med på noe Metallica album enda

6528197[/snapback]

 

ok, endrer det nå! :)

 

noen endringer så skriv hva dere vil ha endret!

Lenke til kommentar
Black Album var det tøffeste albumet syns jeg!

 

...And Justice var ålreit å men faen at James og Lars recorda, de hadde ikke med noe bassgitar jo!

 

selv om jason fysisk var der så var ikke bassgitaren der!

 

det er dritt med Justice at det ikke er no bass!

6528243[/snapback]

 

Justice er fortsatt ett monster av ett album.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...