Gå til innhold

Beste PvP class?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OOo. Det var en faktor eg ikke hadde fått med meg. Trudde spells bare kunne bli oppgradert hos mage trainers og lignende. Jaja, der har dere meg, en..pwned little Noob! :p

6512750[/snapback]

 

Spell's blir påvirket av gear, men når det kommer til Blue VS purple gear er ikke forskjellen så stor.

6512770[/snapback]

 

Åh det er store forskjeller ute å går for casters hvertfall. Faktisk kan en epic shadow priest yte dobbel så stor skade som en med blått gear.

 

Fakta? Se på profilen til Ahpadt og min Blueboy

 

191 spell damage med rank 10 pvp gear, omtrent alt det jeg fant var best for å gjøre damage. Ahpadt har 488 med epics..

Så jo, det er store forskjeller ute å går.

6517465[/snapback]

 

Men så har ikke priests så veldig stort utbytte av +dmg gear, dessverre. Å være låst til 50% crits og veldig raske spells er kjipt.

Lenke til kommentar

Mjo, da er det gjerne bedre å snakke om warlock eller mage, siden de får 200% crits og/eller har mer enn et spell som utnytter 100% av +dmg. Men, nå er det ikke dermed sagt at priest er en dårlig PvP-klasse siden de ikke har så stort utbytte av +dmg. Personlig er det den klassen jeg har hatt det kjekkest med i battlegrounds, selv om MB er kjapp og MF bare får 50% av +dmg.

Lenke til kommentar

Er ikke det ganske lurt å være mage egentlig? Så en film ( tror det var en av de overnevnte linkene) der en troll mage slaya 96 mobs på engang!

Viss eg da har skjønt det rett så vil han tjene en good del penger å Xp. Så da kan han levle rimelig kjapt om han ikke allerede er lvl 60 da, og tjene masse gull. For så deretter kjøpe masse fett gear og annet som gjør han imba.

Så da burde jo mage være en ganske ultimat class. :hmm: Eg har som sagt ikke spilt lengre enn til lvl 17 selv, så rett meg om min teori er helt på jordet. :)

Lenke til kommentar

AoE-grinding funker til dels når du levler. Har du en kompis som healer eller du finner en fast healer å grinde med, går du fort opp i level. Spiller du alene, må du nesten specce frost, og det går egentlig veldig fint når alt klaffer. Problemet er hvis du får én av 10 mobs som resister frost nova, da må du stikke unna og starte hele prosessen (samle mobs, Frost nova, Blizzard x2, Frost nova, etc..) på nytt. Også er du fryktelig utsatt for gankere, om du spiller på en PvP-server.

Lenke til kommentar
Er ikke det ganske lurt å være mage egentlig? Så en film ( tror det var en av de overnevnte linkene) der en troll mage slaya 96 mobs på engang!

Viss eg da har skjønt det rett så vil han tjene en good del penger å Xp. Så da kan han levle rimelig kjapt om han ikke allerede er lvl 60 da, og tjene masse gull. For så deretter kjøpe masse fett gear og annet som gjør han imba.

Så da burde jo mage være en ganske ultimat class. :hmm: Eg har som sagt ikke spilt lengre enn til lvl 17 selv, så rett meg om min teori er helt på jordet. :)

6519500[/snapback]

 

Nå har riktig nok den magen omtrent det beste gearet ingame (pre naxx) og vel en ca 4000 hp. Har du ikke pvp set men kun random +dmg blues kommer det til å være vanskeligere både mtp på overlevelses evne, hp etc.

 

Men ja, AoE grinding kan funke meget bra.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg så den der vurtne filmen, helt klart en veldig god spiler, men det jeg lurer på er:

 

kan Priest eller Warlock eie på samme måten? Jeg har tenkt lage meg en ny character, og jeg har lyst til å vertfall ha muligheten til å eie slik vurtne gjør, men vil egentlig bare vere priest eller warlock, og kan priest eller warlock eie som han? Eller har mages spells som passer perfekt til slik eiging som vurtne gjør? :p

Lenke til kommentar
Jeg så den der vurtne filmen, helt klart en veldig god spiler, men det jeg lurer på er:

 

kan Priest eller Warlock eie på samme måten? Jeg har tenkt lage meg en ny character, og jeg har lyst til å vertfall ha muligheten til å eie slik vurtne gjør, men vil egentlig bare vere priest eller warlock, og kan priest eller warlock eie som han? Eller har mages spells som passer perfekt til slik eiging som vurtne gjør? :p

6519651[/snapback]

 

Nuvel, spillestilen hans er ikke basert på sinnsvakt mye +dmg/zhc/toep, men nifty små items, trinkets og micro. Synes det er langt kulere å se på enn AP/ZHC mager som two-shotter det meste ;)

 

edit:leif was here :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Positivt: høye crits, single-target fear uten cooldown, "uendelig" mana via Lifetap/DS, og warlock-spesifikt gear har bøttevis med stamina.

 

Negativt: skaden via dots kan bli dispellet/decurset, 3 sekunder lang nuke.. og knakende gode talenter i alle trærene.

 

Mage har den fordelen at de har mange instant-spells. Speccer man PoM/Pyro, kan man sheepe en fyr, bruke 6 sekunder på å hive en Pyroblast, bruke PoM og hive en instant Pyroblast, slenge på en Fireblast, blinke inn og bruke Cone of cold og Arcane explosion. Om en lvl60 uten +dmg-gear gjør dette, bare hits og uten resists, blir det rundt 3000-3500 dmg i løpet av kort tid.

 

Og så må det sies at AoE-spells er uhyre morsomt i battlegrounds. Spilte litt i WSG/AB i går med magen min, og ødela en god del flagg-captures med Blast wave, Frost nova og Arcane explosion. Løp litt rundt sammen med en annen mage, og når vi begge to gikk agurk med AoE-spells, var det ikke mye igjen. Selvfølgelig, vi døde, men vi gjorde sinnsyke mengder med skade på kort tid.

Lenke til kommentar
Ser at "mange" som sier at rogue eier 1on1(duel), vill bare si da at enhver class med litt skill kan slå en rogue i duel. Såfram til at han ikke er verste epic hora på servern da. Men though, rogue kan vær like bra som warrior i Battlegrounds. Alt har med skill, timing, riktig bruk av abillities og vite rollen sin :>

 

6513388[/snapback]

 

Say no more say no more.

 

Har selv opplevd flere ganger å ta ut roguer med høyere lvl enn meg (max et par lvl) med rett timing og full manapool i WSG (1on1), forutsatt at jeg ikke blir zappet i utgangspunktet. Som mage kan jeg gjøre veldig mye skade på kort tid. Endog tatt ut warriors med DW med opptil 5 høyerer lvl enn meg (litt flaks skader ikke innimellom).

 

Det er i hovedsak 3 klasser som trøbler for min mage: warlocks, prester og shamans. Sistnevnte er bortimot umulig og jeg prøver så godt jeg kan å ungå dem i kamp. Selvfølgelig, pettet til en hunter kan være ganske så irriterende til tider.

 

Offtopic:

 

Når skal alliance huntere lære seg å bruke pettet riktig? Har sett mange ganger at de rett og slett glemmer å bruke pettet. Og når de bruker det så sender de dem pinadø mot shamans og warriors :!: Horde har virkelig skjønt det og bruker pettet der det hører hjemme: mot casters som meg :thumbdown: Kjipt å måtte løpe som gal over lengre avstander for å bli kvitt det fordømte dyret.

Lenke til kommentar
Full dps på hunter, sheep pet. En pet er ingen trussel i det hele tatt som sheep. :)

6524735[/snapback]

 

Hunter pet lar som tooltippen sier " While enraged, the beast cannot be stopped by any means." seg desverre ikke stoppe. 15 sekunder høres kanskje kort ut, men tro meg, det er ubehaglig lenge og mer enn nok tid til å drepe noen.

Endret av Netforce
Lenke til kommentar
Full dps på hunter, sheep pet. En pet er ingen trussel i det hele tatt som sheep. :)

6524735[/snapback]

 

Nå har det seg slik at jeg ved mange tilfeller har oppdaget at pettet resister sheepingen. Ville kanskje påstå at jeg klarer en vellykket sheeping i 40 % av tilfellene :mad: Men igjen, horde spillere er nok mere bevisst sitt pet. Og spekker det deretter (med arc resistance blant annet).

 

Og da gjelder det å komme seg fortest unna pettet og ranged attack til hunteren. Blir rett og slett for håpløst å gå i "nærkamp" med dem begge.

Lenke til kommentar
Jeg så den der vurtne filmen, helt klart en veldig god spiler, men det jeg lurer på er:

 

kan Priest eller Warlock eie på samme måten? Jeg har tenkt lage meg en ny character, og jeg har lyst til å vertfall ha muligheten til å eie slik vurtne gjør, men vil egentlig bare vere priest eller warlock, og kan priest eller warlock eie som han? Eller har mages spells som passer perfekt til slik eiging som vurtne gjør? :p

6519651[/snapback]

Dealen er at mage baserer overlevelse på mere kiting/cc, de har lite hp og legger resten i blink/frostnova/ice block/coc/sheep/frost slow/instantcasts. Alle disse++ blir bare så gode som du gjør de til, er du sabla flink og utnytter slik til det ytterste får du gjort mere enn hvis du ikke var flink med det. Warlock/Priest har ikke samme mulighet for å være like dynamisk når det kommer til overlevelse, de har sine statiske stats som hp/shield etc, og langt færre cc-/kitemuligheter. Det blir ikke like mye å gå på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...