Gå til innhold

Bærbar pc i skolen


Anbefalte innlegg

Dell har noen av de beste skjermene. Truebrite. Er ikke nødvendig med bra oppløsning når lyset er dårlig.

6507405[/snapback]

 

 

Tipper vi kommer til å sitte med veldig god belysning på skolen :p Selv om det er gode skjermer fyller de heller ikke kravene som en kar nevnte i stad. Jeg vet foresten ikke hvor nøye skolen kommer til å være med å stille krav til egne-kjøpte pc'er... For alt jeg vet så gjør det kanskje ikke noe om det mangler noen pixler. Men jeg tviler egentlig sterkt.

Endret av simon_gj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

d eneste problemet jeg egentli har med dette er at min familie ikke har rå til Enda en bærbar. i så fall må jeg selge min gamle og kjøpe ny for et parr tusen mer. :S :dontgetit:

 

dette er egentli så unødvendi som d går an å få d. greit nok at alle skulle ha data, men de trenger jo ikke sette kravene så høyt at alle må bruke 10-15000 på å skaffe seg en "brukbar" pc.. .. :hmm:

 

jaja.. *sukk* :thumbdown::cry:

Lenke til kommentar

Du kan vel avvente og se hvilke programmer det dreier seg om, for å se om det i det hele tatt er nødvendig å oppgradere... er ikke sikkert at skolene har helt nøyaktig begrep om hva som kreves av maskinvaren, men at de heller har satt noen retningslinjer med god margin.

Lenke til kommentar
Du kan vel avvente og se hvilke programmer det dreier seg om, for å se om det i det hele tatt er nødvendig å oppgradere... er ikke sikkert at skolene har helt nøyaktig begrep om hva som kreves av maskinvaren, men at de heller har satt noen retningslinjer med god margin.

6513997[/snapback]

 

 

:hmm: Står jo "Minste krav til maskinen for bærbare...."

Lenke til kommentar

Du glemte ett ord: "Retningsgivende minstekrav til maskinvare for bære-pc-er" ordet retningsgivende er essensielt her, betyr at maskiner som ikke oppfyller kravene på alle punkter likevel kan være gode nok. Har store problemer med å se hvilke arbeidsoppgaver på vgs-nivå som krever gigabit-lan og to-kjerne-prosessor.

 

Sånn BTW til en tidligere post: har funnet ut at Dell har en modell som kan leveres med SXGA+-skjerm... modellen heter Latitude D520 og koster rundt 10 lapper med vanligste konfig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...