Gå til innhold

De Forsvunne partisjoner


Anbefalte innlegg

En dag får jeg beskjeden av XP om at to av mine tre partisjoner på samme harddisk, D: og F:, har korrupte filer og filbaner. Alt virker bra så jeg ignorere det.

 

Etter at jeg startet maskinen på nytt ved en annen anledning var partisjonene borte. C: er enda der. Nå bruker jeg Acronis Disk Director Expert til å søke opp de forsvunne partisjonene. Jeg søker akkurat nå i et utdypet søk siden det generelle søket ikke ga resultater.

 

Noen som kan hjelpe meg? Hva skjedde??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner du diskene under Kontrollpanel-> Administrative verktøy-> Datamaskinbehandling-> Diskbehandling (langt nede)?

6497681[/snapback]

 

Det er en harddisk med tre partisjoner, der to er borte. Nei finner faktisk ikke annet enn DVD spilleren min og min virtelle DVD spiller der du ba meg se. Acronis Disk director expert mener likevel at C: er der, men også registrerer ikke D: og E:.

 

Pc'n booter jo fra og bruker C: hele tiden selvom disken ikke vises under:

Kontrollpanel-> Administrative verktøy-> Datamaskinbehandling-> Diskbehandling

 

hjelp? :(

Lenke til kommentar

Hmmmm. Den finner ingen partisjoner med Windows booter allikevel? Det var det merkeligste. Du er sikker på at du ikke kjører Windows XP Live eller noe sånt nå da? :p. Blir partisjonene funnet hvis du booter fra XP plata og ser da?

Hvilke disker er det snakk om forresten? IDE eller S-ATA disker. Vet ikke om det hjelper, men kanskje det hjelper å oppdatere noen drivere?

Lenke til kommentar
Hmmmm. Den finner ingen partisjoner med Windows booter allikevel? Det var det merkeligste. Du er sikker på at du ikke kjører Windows XP Live eller noe sånt nå da? :p. Blir partisjonene funnet hvis du booter fra XP plata og ser da?

Hvilke disker er det snakk om forresten? IDE eller S-ATA disker. Vet ikke om det hjelper, men kanskje det hjelper å oppdatere noen drivere?

6498151[/snapback]

 

Windows og Dos(emulator) ser jo C:, bare ikke når jeg bruker:

Kontrollpanel-> Administrative verktøy-> Datamaskinbehandling-> Diskbehandling

 

Jeg går ut fra at XP plata vil se det samme som Acronis Disk Director Expert. Dvs, partisjonen C: og resten upartisjonert. Alt fungerte helt bra i nesten ett år før partisjonene plutselig forsvant. Begynte først å lure på virus, etc. Men C: består..

 

Kan jo kikke etter drivere, men tviler på at partisjoner skal forsvinne på denne måten uansett. Har tapt masse data. Derfor jeg ville heller prøve å finne partisjonene og gjennopprette dem enn å bare lage nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...