Gå til innhold

1 2 3 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Navn: Fyttigrisen Is

Smak Smakte jordbær og vanilje.

Utseende Kom i grønn innpakning med bilde av den rosa isen. Isen var formet som en gris med ei sikkelig tjukk is-pinne bakpå. Selve grisen var rosa, med vanilje innvendig og øynene var laget av vanilje. Det var Diplom Is som lagde den.

Sist sett I årene før 1995.

 

Troll brusen selges fortsatt på "Senja Trollet", i Senja.

Savner og Disney sjokoladen, og Mummi Kjeks.

Lenke til kommentar
NAVN: BAMSESAFT

 

BESKRIVELSE: Flaske formet som en bamse med saft inni.

 

SIST SETT: Husker ikke

 

Haha, husker jeg alltid hadde lyst på bamsesaft. Så, en dag, fikk jeg sutra meg til en flaske! Og gjett hva; det smakte så ufattelig høgg, at jeg aldri maste igjen! Helvete, så vondt!

:sick:

6546619[/snapback]

 

Dette selger de jo stort sett over alt. Finner de i rød og gul saft.

 

Kjøpt en sist uke til ungene, så er 100% sikker på at de er å finne enda.

 

Så der var en lengre oppe som savner fox og gullbrød. Disse selges jo også over alt. Sikker på jeg så de på rema for en ukes tid siden.

Lenke til kommentar

Navn: Speiderhagl

Beskrivelse: Sølvpose med en mann med ei børse i hendene.

Sist sett: En gang for veldig lenge siden.

 

Navn: Pandabrus(WWF)

Beskrivelse: Grønn brus med pæresmak, bilde av en panda og påtrykk WWF.

Sist sett: På ferja fra mellom Flakk og Rørvik, en gang sent 80-tall.

 

Navn: Frukt-knott(?)

Beskrivelse: Samme innpakning som knott, akkurat likt utseende på dropsene, men smakte frukt.

Sist sett: Husker ikke, det er kjempelenge siden.

 

Navn: Ukjent

Beskrivelse: Stor kanin/hare(?) med rund mage, med små sjokoladekuler inni.

Sist sett: 12-15 år siden.

 

Navn: Ukjent

Beskrivelse: Blanke, avlange drops, kom i pose med mange. Hvert drops innpakket i blank plast, med blått(?) trykk. Smakte mint. Het kanskje noe med ice...(?)

Sist sett: Mange år siden.

 

Navn: Bomber(?)

Beskrivelse: Små runde svarte tyggiskuler, var pakket inn i gjennomsiktig plast, med røde ender, og svart trykk. Var lakris-/salmiakksmak og pulver inni.

Sist sett: Husker ikke, men i alle fall 10 år.

 

Navn: Dig-dug(?)

Beskrivelse: Tyggis med form som bug, med bilde av to hunder på papiret. Kosta 25 øre hvis jeg ikke husker feil. Husker også at de gikk opp til 50 øre stykket, og hvor dyre de plutselig ble da:)

Sist sett: Veldig mange år siden, på Texaco-stasjonen på Sorgenfri i Trondheim.

 

Navn: Lakrisfudge(?)

Beskrivelse: Løsgodis, store firkantede "klosser", fås nå bare i karamellutgaven, i alle fall der hvor jeg har lett her i Trondheim.

Sist sett: Aner ikke.

 

Navn: RC-cola(Royal Crown)

Beskrivelse: Cola på glassflaske, den eneste colaen som er bedre enn Coca Cola.

Sist sett: På automat i lokalene til Tromi-bryggerier for mange år siden. Har hørt rykter om at denne brusen selges på Møre(?).

 

 

Puh, det ble egentlig litt av en liste, begynner å innse at jeg faktisk er ganske gammel når jeg begynner å mimre slik. Forresten så savner jeg også Pink Panter-brusen, hvis noen vet om den er å skaffe i Trondheim så skulle jeg gjerne likt å vite det.

 

Edit: Rettet opp i noen tags.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Navn: Bomber(?)

Beskrivelse: Små runde svarte tyggiskuler, var pakket inn i gjennomsiktig plast, med røde ender, og svart trykk. Var lakris-/salmiakksmak og pulver inni.

Sist sett: Husker ikke, men i alle fall 10 år.

6552660[/snapback]

Tror "Krutt Tyggis" var navnet om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Navn: RC-cola(Royal Crown)

Beskrivelse: Cola på glassflaske, den eneste colaen som er bedre enn Coca Cola.

Sist sett: På automat i lokalene til Tromi-bryggerier for mange år siden. Har hørt rykter om at denne brusen selges på Møre(?). Edit: Rettet opp i noen tags.

6552660[/snapback]

 

Trio Bryggeri i Skien lager fortsatt RC Cola, men bare på plastflasker såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Navn: Bomber(?)

Beskrivelse: Små runde svarte tyggiskuler, var pakket inn i gjennomsiktig plast, med røde ender, og svart trykk. Var lakris-/salmiakksmak og pulver inni.

Sist sett: Husker ikke, men i alle fall 10 år.

 

 

Navn: Lakrisfudge(?)

Beskrivelse: Løsgodis, store firkantede "klosser", fås nå bare i karamellutgaven, i alle fall der hvor jeg har lett her i Trondheim.

Sist sett: Aner ikke.

 

Navn: RC-cola(Royal Crown)

Beskrivelse: Cola på glassflaske, den eneste colaen som er bedre enn Coca Cola.

Sist sett: På automat i lokalene til Tromi-bryggerier for mange år siden. Har hørt rykter om at denne brusen selges på Møre(?).

 

6552660[/snapback]

 

De svarte tyggiskulene først i quoten har jeg sett for mindre enn 10 år siden hvertfall :p

 

Lakrisfudge finnes maaaange steder!

 

RC-cola på flaske (den med blå etikkette, ikke sant?) finnes på ROMA-brus utsalgene rundtomkring.

Lenke til kommentar
Navn: Jungle (brus)

Beskrivelse: Velsmakende brus, først solgt kun på halvlitersflasker, men kom senere på 1,5l før de forsvant helt. Noe ala Urge i fargen, og smakte ikke så helt ulikt heller (men vesentlig bedre, så vidt jeg husker).

Sist sett: andre halvdel av 90-tallet.

 

 

Navn: Ukjent (brus)

Beskrivelse: Fantastisk god brus med pæresmak! Husker verken navn på brusen eller produsent, men det var ikke en av de vanlige produsentene (Coca Cola, Hansa, Ringnes, etc). Husker de kun ble solgt på et hagesenter (av alle ting) i nærheten. Hadde også endel andre smaker i sortimentet: Champagne, cola, sitron og denslags.

Sist sett: Ca. første halvdel/midten av 90-tallet.

6488817[/snapback]

Brus som er laget av oskar mildet det

Ananas brus og pærebrus

selges på statoil i trondheim iafall.

Lenke til kommentar
Navn:: French Fries med paprikasmak

Beskrivelse: Lange potetsnacks (ser ut som pommesfrites) som nå kun finnes med salt

Sist sett: Ukjent. Mange år siden i hvert fall

 

kjøpte disse så sent som 1 måned siden hos Kiwi her på sandnes ( begge butikker

hadde disse ).

de sluttet å selge disse pga for lite etterspørsel. :thumbdown:

kanskje andre Kiwi butikker har disse ennå på lager ?

Lenke til kommentar
Navn: Ufoer

Beskrivelse: Nytelse i godteriform

Sist sett: Hmm, ikke sett på sikkert 5år

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

flysau_l.jpg

 

Beskuet disse på M44(handlesenter på Bryne langs riksvei 44) i Narvesen-kiosken der i dag, til 1kr,- stk. :dribble:

Endret av nEVERGOOD
Lenke til kommentar

Navn: Movenpick Pina Colada

Beskrivelse: Deilig Pina Colada kremis. Syrlig og god. Kom i en liten rund boks.

Sist sett: '97-'98? på ICA Ullevål

 

 

Noen som vet om det fortsatt er mulig å få tak i disse i Oslo? Var så gode, og nå finner jeg dem ikke :no:

Lenke til kommentar
Navn: Malaco Snører, Salt lakris

Beskrivelse: "Skolisser" laget av salt lakris. Finnes i søt lakris og karamell. Æsj, gi oss tilbake salt lakris

Sist sett: 90-tallet en gang

6488590[/snapback]

 

Nei, bevare meg vel, den var fæl.

 

Men hva med den tyggis isen man kunne kjøpe før? Hva var det den het igjen..? Handtaket var en tyggis, og selve isen var jordbær-saftis...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...