Gå til innhold

Islam - hvorfor hatet av mange på forumet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Tyrkia, verdens mest moderate land som har Islam som nasjonalreligion, er Ole Brumm ulovlig fordi han har en venn som er gris.

6483222[/snapback]

..og vica versa, i den muslimske verden kan man ikke forstå hvorfor befolkningen

i vesten har en gris som venn.

 

Du og jeg sitter på månen og ser ned til jorden, når Ola Dunk går oppreist på den nordlige delen av kloden så trakker Crokodile Dundee hoved rett ned, bare loven om tyngdekraften redder han å falle ut i det store intet. Alt kommer an på ståstedet ;)

6483613[/snapback]

Dette trenger du strengt talt ikke å forklare oss.

 

(Forresten var det en usedvanlig fiffig og velartikulert måte du velger å dele dine godt overveide tanker med oss på. Jeg har i lengre tid lurt på hvorfor Crokodile Dundee ikke faller av jorden. Takk for oppklaringen. )

Slik jeg tolker det prøver Dr. Ittsekk på ingen måte å rettferdiggjøre Israels krigshandlinger. Han prøver derimot å gi oss et objektivt svar på trådstarters spørsmål, nemlig hvorfor så mange på forumet misliker Islam.
Det stemmer. Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Zidane i finalen anyone? Zidane ble provosert og marco fikk det han fortjente for sin oppførsel under kampen.

6483480[/snapback]

Med en slik voldsape-innstilling er det ikke rart ting går til h... her i verden.

6483517[/snapback]

Takk for svar! det var akuratt det jeg trengte. Det er artig å se hvordan du bare ignorerte den andre siden av saken. Du bare forsterket mitt argrument om at folk veldig ofte er blinde og prøver ikke å se saken fra begge sider.

6483561[/snapback]

Det er ingen unnskyldning for å bruke vold. Vi er i det 21. århundre. Eller, de fleste av oss ihvertfall.

Lenke til kommentar
Zidane i finalen anyone? Zidane ble provosert og marco fikk det han fortjente for sin oppførsel under kampen.

6483480[/snapback]

Med en slik voldsape-innstilling er det ikke rart ting går til h... her i verden.

6483517[/snapback]

Takk for svar! det var akuratt det jeg trengte. Det er artig å se hvordan du bare ignorerte den andre siden av saken. Du bare forsterket mitt argrument om at folk veldig ofte er blinde og prøver ikke å se saken fra begge sider.

6483561[/snapback]

Det er ingen unnskyldning for å bruke vold. Vi er i det 21. århundre. Eller, de fleste av oss ihvertfall.

6483755[/snapback]

Sett at vi vestlige beregner tid utifra tiden etter jesus sin fødsel vil det si at en hel god del folk ikke er i det 21. århundre :)

Lenke til kommentar
Zidane i finalen anyone? Zidane ble provosert og marco fikk det han fortjente for sin oppførsel under kampen.

6483480[/snapback]

Med en slik voldsape-innstilling er det ikke rart ting går til h... her i verden.

6483517[/snapback]

Takk for svar! det var akuratt det jeg trengte. Det er artig å se hvordan du bare ignorerte den andre siden av saken. Du bare forsterket mitt argrument om at folk veldig ofte er blinde og prøver ikke å se saken fra begge sider.

6483561[/snapback]

 

Selv om man blir voldsomt provosert slik som Zidane ble, så er det ingenting som rettferdiggjør vold. Hvis alle skulle svart med vold hver gang de ble provosert, ville det vært umulige å leve på jorden.

 

Edit: Det er riktignok hårreisende av Materazzi å gå til verbalt angrep på Zidanes syke mor, men når Zidane skallet ned Materazzi oppnådde jo den italienske klysa akkurat det han ønsket!

Endret av kvilten
Lenke til kommentar
Zidane i finalen anyone? Zidane ble provosert og marco fikk det han fortjente for sin oppførsel under kampen.

6483480[/snapback]

Med en slik voldsape-innstilling er det ikke rart ting går til h... her i verden.

6483517[/snapback]

Takk for svar! det var akuratt det jeg trengte. Det er artig å se hvordan du bare ignorerte den andre siden av saken. Du bare forsterket mitt argrument om at folk veldig ofte er blinde og prøver ikke å se saken fra begge sider.

6483561[/snapback]

Det er ingen unnskyldning for å bruke vold. Vi er i det 21. århundre. Eller, de fleste av oss ihvertfall.

6483755[/snapback]

Sett at vi vestlige beregner tid utifra tiden etter jesus sin fødsel vil det si at en hel god del folk ikke er i det 21. århundre :)

6483787[/snapback]

Ja, som sagt, de fleste av oss..

Lenke til kommentar

Problemet er at vi ofte ikke ser lengere enn vår egen nesetipp. Alt vi hører om i aviser er at muslimske terrorister gjør bomber New York, London, Madrid og truer med å bombe resten. Itillegg fokuserer hjelpeorganisasjoner på kvinne undertrykkelse, og får det til å virke som det er normalt å slå kona si i muslimske land noe som overhode ikke er tilfellet vil jeg tro. På toppen av alt dette står en felles nevner, nemelig Islam som dermed for skylda for alt. Og mennesker slipper unna med å ta ansvar for sin egne handlinger.

 

Hvor lenge var ikke Tyskland hatet etter krigen i Norge, og tenk på det vi utsatte tyskertøsene for under krigen? De unge kvinnene hadde ikke gjort noe mot Norge, bortsett fra å få barn med en tysk soldat og alikvel ble de utstøtt, klippet av alt håret på og generelt gjort til skamme i offentlighet. Hvorfor? Fordi vi ville ha hevn, når man blir utsatt for noe grusomt er det lett å glemme grunner.

 

Så har vi grusomhetene som vesten har påført de arabiske landene. Vi har jo korstogene fra gammelt av ("gå ut å gjøre alle folkeslag til mine", tenk hvordan verden ville sett ut hvis vi levde etter dette), opprettelsen av staten Israel (hvor palestinerne praktisk talt bare ble skufflet vekk, og Israel har jo blitt et fint tilskudd til midtøsten), krigene mot Irak, krigen mot Afghanistan, handelsblokkader mot Iran og Irak o.s.v. Når landene fra før er fattige, og ungdommer (som ser like entydig på saker som dere som vil brenne hele midtøsten) vokser opp med all den elendigheten rundt seg er det lett å bli påvirket. Og ekstremister med relegion i bakgrunn er veldig flink til å påvirke folk. Man kan på en måte sammenligne det med nynazister. De som blir Nazister er jo som oftest de som har det verst, de som vokser opp i dårlige kår og føler urettferdighet. Nazister forteller dem hvem som står bak det, og vil hjelpe deg slik at du kan ta hevn.

 

Islam i seg selv er like ufarlig på kristendommen. Desverre bruker ekstremister idag Islam på en måte som er farlig, og som får det til å virke som at relegionen har hele skylda.

Lenke til kommentar
Å henge ut en viktig religiøs person i en religion er direkte blasfemi. Narring av andre religioner er helt uakseptabelt, og det er helt logisk - det vet du.

 

Mener du vi skal ha respekt for en pedofil landeveisrøver og morder? :wow: (jfr deres såkalte profet.) Finn dere andre mer konstruktive idealer, så skal du se at muslimske lands BNP vil stige.

6481297[/snapback]

 

Pedofili er ikke en religion... :!:

Lenke til kommentar
Islam lar jo knapt et samfunn utvikle seg. Land som styres av musilimske religiøse ledere ligger jo år og dag bak andre land...

 

Kan ikke si jeg gir menneskesynet deres toppkarakter heller.

6480546[/snapback]

 

Islam har ikke noe med stopping av utviklelse, det er bare land som ikke har fått muligheten til å utvikle seg rakst nok fra begynnelse, hvorav land fra Europa tok over disse u-landene.

 

----

Ikke alle landene gjør det - Saudi-Ariabie, Dubai etc.

6480817[/snapback]

Nja, det som hindrer utvikling er at alle som har andre meninger om hva som helst blir nesten skutt. Barna blir lært opp etter Koranen, ikke mye fysikk og verdensforståelse på en vitenskapelig måte der.

Et annet poeng er at islam er en temmelig primitiv religion. F.eks. mannen bestemmer over kvinner og han kan ha flere kvinner og slå dem hvis dem ikke hører etter.

6481321[/snapback]

 

HVA? Og hvor er din "dyrbare" informasjon hentet fra? Hvor i Koranen står det at mannen skal bestemme over kvinnen. Og i koranen står det at man skal studere og tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle oss.

Lenke til kommentar
Var ikke disse landene/menneskene fremgangsrike folkeslag langt tilbake i tid med stor utvikling?

6480928[/snapback]

«Tilfeldigvis» stoppet utviklingen opp da islamske verdier spredte seg.

 

 

Personlig syns jeg det var høyst ironisk med alle dem som hisset seg opp over flaggbrenning, men forsvarte publisering av Muhammed-tegninger i neste setning (uten at jeg støtter praksisene, og på ingen måte ambassedebrenning).

6481142[/snapback]

Det er bare ironisk om alle verdier er like gode. Det er umoralsk å håne gode ideer, men å håne dårlige ideer er en moralsk plikt.

 

 

Islamismen (ekstremismen, altså) lever sterkt i dag og er jo så og si i krig. Det er dette folk virkelig hater, ikke enhver grei muslim, som Atir_.

6482413[/snapback]

Signaturen Atir_ er jo selv et bevis på hvilken trussel islam utgjør mot vestlige verdier, ved å ta til orde for å avskaffe en av hjørnesteinene i ethvert sivilisert samfunn: ytringsfriheten. Det er også grunnen til at karikaturtegningene av Muhammed var svært viktig å publisere, fordi de satte fingeren på dette problemet.

 

 

Det finnest Islamske land som klarer seg godt og følger menneskerettighetene, og det finnes islamske land som ikke gjør det. Det samme gjelder for kristendommen.

6483030[/snapback]

Dette blir for enkelt. Dersom man sammenlikner andelen av velfungerende kristne land og andelen av velfungerende muslimske land, er tendens helt klar. Verdens beste land å leve i, er stort sett utelukkende land der kristendommen dominerer. De få muslimske land som fungerer noenlunde, er de som har sørget for at islam ikke har fått politisk makt. Tyrkia har for eksempel måtte gripe inn med militærmakt for å avsette lovlig valgte regjeringer tre ganger siden 1960.

Lenke til kommentar

Et paradoks, er det ikke? :) Hvordan de kan utvikle seg fra å være med og bidra i verdens utvikling til å drive terror, undertrykkelse og faktafornektelse?

6480950[/snapback]

 

Det er nettop det jeg hater - at folk legger terrorister og muslimer i samme båt. Hvis jeg kaller meg muslim så er jeg en terrorist altså.

 

Serriøst, det bør være grenser for hva man kan si. Greit jeg har hørt det mange ganger, at fok dreper på Allahs navn. Men det er de personene som er tullinger og _tror_ de er muslimer.

 

Dine meninger er latterlige, for Islam har ikke noe med terroren å gjøre.

- Mitt bevis liger i Koranen

6480979[/snapback]

 

Har ikke Islam noe med terroren å gjøre? Når noen muslimer dreper seg selv i krig for å bli martyrer så har ikke det noe med Islam å gjøre? Tull, såklart det har noe med Islam å gjøre; Noen tolker Koranen på sin måte for å legitimere terror, så lenge de bruker Islam og koranen så har terroren noe med Islam å gjøre. Det er ikke min mening, men det er fakta.

 

Og seriøst, du slipper å legge ord i min munn. Jeg har ikke sagt at muslim = terrorist, og jeg kaller ikke alle muslimer for terrorister.

 

Og mine meninger kan du godt kalle latterlig, men jeg ser enda ikke noen motarguemnter for det jeg sier. Islam har noe med terroren å gjøre, det er faktisk ikke noe en kan bortforklare. Det er alt etter hvordan en velger å tolke koranen. Det er bare tull at en skal legitimere drap og terror fordi i følge en bok en har lest så har en "lov" eller "rett" til å gjøre det. Muhammed mente jo at alle som ikke trodde på Islam skulle enten konversteres eller drepes og han dro jo selv på ganske så mange slaktertokter i sin tid.

 

Saudi-Arabia er feil å trekke fram. Det er et land som Norge, rik på olje. Forresten er SA meget restriktivt, onkelen min bodde der for en del år tilbake og når han flyttet inn i landet måtte han føre tanten min (altså konen hans) som hans egen eiendel, tanten min ble altså kun sett på som en eiendel, ikke et menneske. Slik er det for alle kvinner i landet.

6480964[/snapback]

 

Og det var det din onkelen og hans meninger...hwo cares? [reflekterer dine bevegelser]

6481000[/snapback]

 

Min onkel og hans meninger? Det er da vel ikke hans mening at hans egen kone skal bli betrakket som hans egen eiendel? Det er da vitterlig ikke hans mening at konen hans ikke kunne gå ut i offentligheten uten å dekke til håret og hodet sitt?

 

Beskrivelser av virkeligheten kan ikke betraktes som meninger, men mindre en har et totalt annet virkelighetsbilde. Og jeg skulle faktisk tro at du brydde deg, da jeg bare påpekte hvor "velstående" Saudi-Arabia er..

6481505[/snapback]

 

 

Man ikke bestemme hvoran man skal tolke en ting, hvis man har intelligens for å forstå hvordan personen/tingen prøver å formidle oss. Og hvis du snakker om Mohammed sine øketer (som jeg ikke har hørt om), så bør du huske kristendommen og spredningen - Både brutal og grenseløs.

 

- Og du kan ikke bortforklare at du kalte muslimer for terrorister.

Isteden for å finne alt den negative inenfor Islam, så prøv å forstå religionen og hva den virklelig går ut på

Lenke til kommentar
HVA? Og hvor er din "dyrbare" informasjon hentet fra? Hvor i Koranen står det at mannen skal bestemme over kvinnen. Og i koranen står det at man skal studere og tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle oss.

 

Vel, da må jeg dessverre skuffe deg og si at det finnes mange dårlige muslimer i dette landet - da spesielt i Oslo.

 

På videregående skoler som for eksempel Sogn, Hellerud og Bredvedt - hvor omentrent over halvparten av elevmassene har ikke vestlig bakgrunn, og da mange muslimer - er det ikke mange som går på skolen for å "tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle seg".

Lenke til kommentar
Hvor i Koranen står det at mannen skal bestemme over kvinnen. Og i koranen står det at man skal studere og tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle oss.

6484892[/snapback]

Hva som står i koranen er en ting, hva man gjør i praksis er en annen ting. Hevder du at menn og kvinner er likestilt i de fleste islamske land?

Lenke til kommentar
jeg er egentlig ikke så glad i  islam, syns det er så mye vold, terrorister, selvmordbombere osv :ermm:

6484898[/snapback]

 

hvordan kan du si "i islam"?

 

En Muslim skal ikke bli opplært til å bli en terror, men et barn i krigsland blir oppvokst med hatet. Dette hatet blir vanligvis smeltet sammen med religionen de har (som både _noen_ israelere og palestinere), og dette konsentrerte hatet skaper voldlige situasjoner.

Lenke til kommentar
HVA? Og hvor er din "dyrbare" informasjon hentet fra? Hvor i Koranen står det at mannen skal bestemme over kvinnen. Og i koranen står det at man skal studere og tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle oss.

 

Vel, da må jeg dessverre skuffe deg og si at det finnes mange dårlige muslimer i dette landet - da spesielt i Oslo.

 

På videregående skoler som for eksempel Sogn, Hellerud og Bredvedt - hvor omentrent over halvparten av elevmassene har ikke vestlig bakgrunn, og da mange muslimer - er det ikke mange som går på skolen for å "tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle seg".

6484924[/snapback]

 

Nei, jeg er fullt klar over det. Men vet du hva grunnen er? Vet du hvorfor disse "utlendingene" er her. Grunnen er nød. De kom hit til landet for de hadde en dårlig situasjon. Når man har dårlig sitausjon er man som regel ikke veldig god utdannet. Når foreldrene til barna som vokser opp her, ikke er intelligente, svekkes automatisk barna sine balanse. Barna gjør hva de vil, for foreldrene ikke tar ansvaret de bør ta.

 

Og forsatt, det er ikke _alle_ som er slike. Jeg er en helt vanlig utlending og fikk tre 6ere, to 4ere og resten 5 på kortet.

Lenke til kommentar

Som tidligere muslim, kan jeg ikke bare si noe annet enn at jeg føler meg fri som et menneske nå. Tidligere var jeg en eventyrboks slave.

 

Det er bare så synd at resten av min familie ikke følger mine spor og blir fri som meg.

 

Jeg er nesten stolt over at jeg som 16-åring har klart å innse det, men at f. eks. min far som 42-åring fortsatt vil være den slaven han er. Ber 5 ganger om dagen, det ødelegger så mye for oss.

 

Jeg hater ikke Islam, men jeg holder meg langt unna.

 

---

 

Litt trist at noen på forumet ikke vil ha kontakt med muslimer. Man er hyggelig osv, helt inntil man finner ut at personen er muslim. Det er trist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...