Gå til innhold

Islam - hvorfor hatet av mange på forumet?


Anbefalte innlegg

Syntes det er meningsløst å trekke konklusjoner på bakgrunn av sitater fra Koranen. Det står MYE som ikke er fornuftig i Bibelen også

 

Forskjellen ligger i fundamentalismen. Kristne fundamentalister finner du nesten ikke. Nesten ingen kristne følger bibelen bokstavelig. De fleste muslimer gjør derimot alt de kan for å etterleve koranen bokstavelig. Det er klart det blir bråk og konflikt av sånt.

 

Zidane ble provosert og marco fikk det han fortjente

 

Du synes altså vold er et akseptabelt virkemiddel mot folk som sier noe du ikker liker...

 

når verden ikke klarer å se hva de sivil i midtøsten må gå gjennom hverdag

 

Midtøsten er et stort sted. Det består ikke av bare Palestina. Folk som unskylder vold mot sivile er ikke stort bedre selv.

 

Jeg personlig klarer ikke å se forskjell mellom hjemmelagde og bomber fra et kamphelikopter.

 

Det hadde vært sant... om begge angrep samme mål. "Kamphelikoptrene" til Israel og USA angriper aldri med vilje og overlegg sivile. Sivile er derimot terroristene i Palestina og Iraks øverste målgruppe.

 

Altfor mange innlegg her i denne tråden bærer preg av lite kunnskap om temaet og meninger basert på det man har lest i lunsjpausen på vg.no

 

Anklage meningsmotstandere for uvitenhet... så originalt.

..og vica versa, i den muslimske verden kan man ikke forstå hvorfor befolkningen i vesten har en gris som venn.

 

Ahh... gode, gamle kulturrelativisme... kanskje jeg skulle dra til Tyrkia og KREVE at alle offentlige tyrkiske institusjoner serverte grisekjøtt?

 

Alt vi hører om i aviser er at muslimske terrorister gjør bomber New York, London, Madrid og truer med å bombe resten. Itillegg fokuserer hjelpeorganisasjoner på kvinne undertrykkelse, og får det til å virke som det er normalt å slå kona si i muslimske land noe som overhode ikke er tilfellet vil jeg tro.

 

Eneste statistikken jeg har hørt om kvinnebanking i islamske land er fra pakistan, og der regnet man med at over 90% (var det 93 eller 95?) ble alvorlig banket på et tidspunkt i livet av en mann i familien.

 

Hvor lenge var ikke Tyskland hatet etter krigen i Norge

 

Irrelevant sammenligning. Vi ble innvandert av et massemyrdende diktatur. USA innvanderte og avskaffet et massemyrdende diktatur.

 

Så har vi grusomhetene som vesten har påført de arabiske landene. Vi har jo korstogene fra gammelt av

 

Her ser vi igjen hvordan det politiske korrekte samfunnet har omskrevet historien. Korstogene var forsvarskriger. De gikk over støvel og skaft noen ganger, men 1) slik var krigføring den gang og 2) muslimene var ikke noe bedre kontra hva Oliver Stone vil at du skal tro. Araberne har påført omverden, inkludert europa, grusomheter i tusenvis av år. De tok faktisk slaver så langt nord som island og behandlet dem ennå verre enn slaver i USA ble behandlet i begynnelsen.

 

opprettelsen av staten Israel

 

Skjedde ikke det ved FN mandat? Er ikke det ok da? Palestinerne og venstresiden er jo så glade i FN og snakker om det til stadighet.

 

krigene mot Irak, krigen mot Afghanistan

 

Fullstendig legitime. Dessuten synes jeg det er besynderlig hvordan verden synes det er "ok" at et land dreper sin egen befolkning. Grusomhetene begått i Irak og Afghanistan under de respektive regimene får USAs invasjon av disse landene til å BLEKNE. Det er radikale islamister fra omverdenen som dreper de aller fleste sivile og gjør disse landene til et helvete.

 

handelsblokkader mot Iran

 

Ja, hva så? Hva er galt med den?

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Signaturen Atir_ er jo selv et bevis på hvilken trussel islam utgjør mot vestlige verdier, ved å ta til orde for å avskaffe en av hjørnesteinene i ethvert sivilisert samfunn: ytringsfriheten. Det er også grunnen til at karikaturtegningene av Muhammed var svært viktig å publisere, fordi de satte fingeren på dette problemet.

 

 

Det finnest Islamske land som klarer seg godt og følger menneskerettighetene, og det finnes islamske land som ikke gjør det. Det samme gjelder for kristendommen.

6483030[/snapback]

Dette blir for enkelt. Dersom man sammenlikner andelen av velfungerende kristne land og andelen av velfungerende muslimske land, er tendens helt klar. Verdens beste land å leve i, er stort sett utelukkende land der kristendommen dominerer. De få muslimske land som fungerer noenlunde, er de som har sørget for at islam ikke har fått politisk makt. Tyrkia har for eksempel måtte gripe inn med militærmakt for å avsette lovlig valgte regjeringer tre ganger siden 1960.

6484908[/snapback]

 

 

Hva i h..... mener du at signaturen Atir_ er jo selv et bevis på hvilken trussel islam utgjør mot vestlige verdier...

 

Hva slags bevis har du mot meg? Hva dumt har jeg gjort for vesten, og deres verdier. Jeg lever et helt normalt "norsk liv", her i Norge. Og det forandres ikke av at jeg er muslim. Og grunner er nettop for jeg vet hva Islam går ut på. Jeg kan si at jeg ikke ber de 5 bønnene hver dag. For jeg synes det indre er mer viktig i Islam.

 

Dere vil kanskje se meg som en terrorist, en tulling, en som ikke skal tilegne seg visdom osv osv. Og jeg lar dere, for det har ingen betydning for hva mitt mål er her i livet. Mitt første prioritet ser jeg på utdanning, og få meg en jobb jeg kan trives i. Deretter ha et fornøyd liv, noe Islam skal hjelpe meg med.

Endret av Atir_
Lenke til kommentar
Litt trist at noen på forumet ikke vil ha kontakt med muslimer. Man er hyggelig osv, helt inntil man finner ut at personen er muslim. Det er trist.

6485047[/snapback]

 

Veldig trist også. Jeg trodde siden var en side for noen som kan diskutere, noen som har en evne til å komme over ens med andre, samme om den personen har en annen mening. Men fordommer flyr hit og dit rundt på forumet. - Veldig leit.

Endret av Atir_
Lenke til kommentar

Nei, Atir. Problemet er at muslimer nekter å møte eller godta noen som helst kritikk. Alt de kommer med er unskyldinger og bortforklaringer. Majoriteten av befolkningen i muslimske land klarer ikke engang akseptere at andre muslimer står bak terrorangrepene i New York, London osv.

 

At vi kritiserer islam har heller ingen som helst effekt om min mening om deg personlig. Det er mennesker av alle typer og samfunnslag som gjør dumme ting. Du må forstå at det eksisterer en forskjell på kritikk på generellt grunnlag, og deg personlig. Ingen her på forumet tror du er verken terrorist eller konebanker. Det er problemer islam som sådan sliter med. Akkurat som ikke særlig mange av oss nordmenn her på forumet er hvalfangere enn skihoppere.

 

Ikke ta det så personlig. Èn muslim er ikke islam. Islam er en entitet som består av 1.3 milliarder mennesker. Og vi må ha lov til å kritisere den entiteten.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
HVA? Og hvor er din "dyrbare" informasjon hentet fra? Hvor i Koranen står det at mannen skal bestemme over kvinnen. Og i koranen står det at man skal studere og tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle oss.

 

Vel, da må jeg dessverre skuffe deg og si at det finnes mange dårlige muslimer i dette landet - da spesielt i Oslo.

 

På videregående skoler som for eksempel Sogn, Hellerud og Bredvedt - hvor omentrent over halvparten av elevmassene har ikke vestlig bakgrunn, og da mange muslimer - er det ikke mange som går på skolen for å "tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle seg".

6484924[/snapback]

 

Nei, jeg er fullt klar over det. Men vet du hva grunnen er? Vet du hvorfor disse "utlendingene" er her. Grunnen er nød. De kom hit til landet for de hadde en dårlig situasjon. Når man har dårlig sitausjon er man som regel ikke veldig god utdannet. Når foreldrene til barna som vokser opp her, ikke er intelligente, svekkes automatisk barna sine balanse. Barna gjør hva de vil, for foreldrene ikke tar ansvaret de bør ta.

 

Og forsatt, det er ikke _alle_ som er slike. Jeg er en helt vanlig utlending og fikk tre 6ere, to 4ere og resten 5 på kortet.

6485024[/snapback]

 

Bra jobba :)

 

Men jeg brukte ikke ordet "utlending" i innlegget mitt - dessuten tror jeg du ressonerer deg til feil årsak, da de det gjelder i dag gjerne er tredje generasjons innvandrere. Jeg gikk selv påbyggingsåret sist år og kunne observere at flere av den mannlige majoriteten av de du kaller utlendinger mangler totalt respekt. Null respekt for lærere og voksne, og ikke minst lover og regler fastsatt av skolen.

 

Skulle ikke disse da være såpass gode muslimer og kjenne den Hellige Koranen så godt at de ikke ender opp i samme analfabet-suppa som besteforeldrene sine, da de kom til landet? Og ikke minst for et religiøst folkeslag hvor ære og respekt står så høyt, bør man ikke da gjengjelde dette til de lærerne som bidrar til at man får "tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle seg"?

 

Jeg tror at Islam og Kommunismen har likhetstrekk i at de begge ser veldig bra ut på papiret, men svikter når de måles i praksis. Det er min mening, og ikke en generell påstand.

Lenke til kommentar
Hva i h..... mener du at  signaturen Atir_ er jo selv et bevis på hvilken trussel islam utgjør mot vestlige verdier...

6485070[/snapback]

Det er kanskje en idé å lese et innlegg før man svarer på det:

 

ved å ta til orde for å avskaffe en av hjørnesteinene i ethvert sivilisert samfunn: ytringsfriheten.

6484908[/snapback]

Lenke til kommentar
Forskjellen ligger i fundamentalismen. Kristne fundamentalister finner du nesten ikke. Nesten ingen kristne følger bibelen bokstavelig. De fleste muslimer gjør derimot alt de kan for å etterleve koranen bokstavelig. Det er klart det blir bråk og konflikt av sånt.

Begge påstandene du kommer med her er tvilsomme. For det første finnes det en rekke fundamentalistiske kristne, sågar i Norge. Videre vil jeg gjerne se en seriøs kilde på at "[d]e fleste muslimer gjør derimot alt de kan for å etterleve koranen bokstavelig", dog tror jeg dekningen for dette først og fremst eksisterer i ditt hode.

 

Det hadde vært sant... om begge angrep samme mål. "Kamphelikoptrene" til Israel og USA angriper aldri med vilje og overlegg sivile. Sivile er derimot terroristene i Palestina og Iraks øverste målgruppe.

Btselem, en israelsk menneskerettighetsorganisasjon:

 

Considering the location of the building in the heart of a crowded neighborhood, the fact that the building itself housed a family of ten, and the time chosen for the attack - in the early hours of the morning - those who planned the bombing should have known that widespread harm to civilians was inevitable.

 

The principle of proportionality, a central pillar of international humanitarian law to which Israel is obligated, prohibits conducting an attack, even against a legitimate military target, if it is known that the attack will cause harm to civilians that is excessive compared to the anticipated military advantage.

http://www.btselem.org/english/firearms/20...za_Shelling.asp

Lenke til kommentar
Begge påstandene du kommer med her er tvilsomme. For det første finnes det en rekke fundamentalistiske kristne, sågar i Norge. Videre vil jeg gjerne se en seriøs kilde på at "[d]e fleste muslimer gjør derimot alt de kan for å etterleve koranen bokstavelig", dog tror jeg dekningen for dette først og fremst eksisterer i ditt hode.

 

6485447[/snapback]

 

Det "heter" at alle muslimer skal leve etter koranen!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Begge påstandene du kommer med her er tvilsomme. For det første finnes det en rekke fundamentalistiske kristne, sågar i Norge. Videre vil jeg gjerne se en seriøs kilde på at "[d]e fleste muslimer gjør derimot alt de kan for å etterleve koranen bokstavelig", dog tror jeg dekningen for dette først og fremst eksisterer i ditt hode.

 

6485447[/snapback]

 

Det "heter" at alle muslimer skal leve etter koranen!

6485463[/snapback]

 

"Heter" det alle muslimer, eller "heter" det alle rettroende muslimer?

Lenke til kommentar
Begge påstandene du kommer med her er tvilsomme. For det første finnes det en rekke fundamentalistiske kristne, sågar i Norge. Videre vil jeg gjerne se en seriøs kilde på at "[d]e fleste muslimer gjør derimot alt de kan for å etterleve koranen bokstavelig", dog tror jeg dekningen for dette først og fremst eksisterer i ditt hode.

 

6485447[/snapback]

 

Det "heter" at alle muslimer skal leve etter koranen!

6485463[/snapback]

Det var ikke påstanden, ei tror jeg heller det kristne evangelium er basert på at man ikke skal følge Bibelen.

Lenke til kommentar
"Heter" det alle muslimer, eller "heter" det alle rettroende muslimer?

6485482[/snapback]

 

Derfor jeg Skrev det i " "" " :p

 

 

Det var ikke påstanden, ei tror jeg heller det kristne evangelium er basert på at man ikke skal følge Bibelen.

 

I det nye testamentet står det ikke så detaliert hva du skal ha på deg/kjøre. Dette står i gamle testamentet. GT er heller ikke den viktigste boka i det kristne liv.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Dette blir for enkelt. Dersom man sammenlikner andelen av velfungerende kristne land og andelen av velfungerende muslimske land, er tendens helt klar. Verdens beste land å leve i, er stort sett utelukkende land der kristendommen dominerer.

 

Og du tror det har noe med religion å gjøre? De landene i verden som er gode å leve i har stort sett alltid vært det, og de har ikke akkuratt mangel på ressurser. Et godt eksempel er de fattige landene i sør-amerika. De er ekstremt fattige og har vært eller er diktaturstater, til tross for at kistendommen er den store religonen i landene. Faktisk vil jeg tro det er like mange fattige mennesker som lever under kristendommen, som det er rike.

 

 

De få muslimske land som fungerer noenlunde, er de som har sørget for at islam ikke har fått politisk makt. Tyrkia har for eksempel måtte gripe inn med militærmakt for å avsette lovlig valgte regjeringer tre ganger siden 1960.

 

Og det gjelder selvfølgelig alle religioner. Alle store nasjoner (USA, Storbritania, Japan, Tyskland osv.) Er nasjoner hvor religion har lite eller ingen innvirkning på politikken.

Lenke til kommentar
De få muslimske land som fungerer noenlunde, er de som har sørget for at islam ikke har fått politisk makt. Tyrkia har for eksempel måtte gripe inn med militærmakt for å avsette lovlig valgte regjeringer tre ganger siden 1960.

 

Og det gjelder selvfølgelig alle religioner. Alle store nasjoner (USA, Storbritania, Japan, Tyskland osv.) Er nasjoner hvor religion har lite eller ingen innvirkning på politikken.

6485729[/snapback]

USA er vel så vidt jeg vet det eneste vestlige landet i verden der religion har en enorm innvirkning på politikere. Religion er vel uten sammenligning den viktigste faktoren i amerikansk politikk.

Lenke til kommentar
HVA? Og hvor er din "dyrbare" informasjon hentet fra? Hvor i Koranen står det at mannen skal bestemme over kvinnen. Og i koranen står det at man skal studere og tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle oss.

 

Vel, da må jeg dessverre skuffe deg og si at det finnes mange dårlige muslimer i dette landet - da spesielt i Oslo.

 

På videregående skoler som for eksempel Sogn, Hellerud og Bredvedt - hvor omentrent over halvparten av elevmassene har ikke vestlig bakgrunn, og da mange muslimer - er det ikke mange som går på skolen for å "tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle seg".

6484924[/snapback]

 

Nei, jeg er fullt klar over det. Men vet du hva grunnen er? Vet du hvorfor disse "utlendingene" er her. Grunnen er nød. De kom hit til landet for de hadde en dårlig situasjon. Når man har dårlig sitausjon er man som regel ikke veldig god utdannet. Når foreldrene til barna som vokser opp her, ikke er intelligente, svekkes automatisk barna sine balanse. Barna gjør hva de vil, for foreldrene ikke tar ansvaret de bør ta.

 

Og forsatt, det er ikke _alle_ som er slike. Jeg er en helt vanlig utlending og fikk tre 6ere, to 4ere og resten 5 på kortet.

6485024[/snapback]

 

Bra jobba :)

 

Men jeg brukte ikke ordet "utlending" i innlegget mitt - dessuten tror jeg du ressonerer deg til feil årsak, da de det gjelder i dag gjerne er tredje generasjons innvandrere. Jeg gikk selv påbyggingsåret sist år og kunne observere at flere av den mannlige majoriteten av de du kaller utlendinger mangler totalt respekt. Null respekt for lærere og voksne, og ikke minst lover og regler fastsatt av skolen.

 

Skulle ikke disse da være såpass gode muslimer og kjenne den Hellige Koranen så godt at de ikke ender opp i samme analfabet-suppa som besteforeldrene sine, da de kom til landet? Og ikke minst for et religiøst folkeslag hvor ære og respekt står så høyt, bør man ikke da gjengjelde dette til de lærerne som bidrar til at man får "tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle seg"?

 

Jeg tror at Islam og Kommunismen har likhetstrekk i at de begge ser veldig bra ut på papiret, men svikter når de måles i praksis. Det er min mening, og ikke en generell påstand.

6485156[/snapback]

 

 

De fleste 3. generasjons muslilmer er jo ikke såkalt "gode muslimer". Det ser man ved deres mangel på respekt. Men hvis de praktiserer det som virkelig står på papiret, skal det ikke virke nedtrykkende på andre. Men jeg skjænner hva du mener, for jeg har selv vært borti mange folk som er stygge i kjeften og direkte irriterende.

 

Men så vil jeg spøøre deg en ting: Finnes det ikke slike folk over alt? Omhandler dette bare muslimer? Jeg vil si det blir med riktig å bruke _noen_ "innvandrere" (som bl.a FRP bruker veldig mye), som er slike. For man kan vel si Muslim gruppa er en del av dem.

 

Noe annet; hvorfor tror du dette skjer bare fordi kommer fra et muslimsk land?

Lenke til kommentar
Hva i h..... mener du at  signaturen Atir_ er jo selv et bevis på hvilken trussel islam utgjør mot vestlige verdier...

6485070[/snapback]

Det er kanskje en idé å lese et innlegg før man svarer på det:

 

ved å ta til orde for å avskaffe en av hjørnesteinene i ethvert sivilisert samfunn: ytringsfriheten.

6484908[/snapback]

6485195[/snapback]

 

Det har jeg faktisk. Og hvordan kan du snakke slik som om du skjenner meg?

- Fordom på høyeste grad :mad:

Lenke til kommentar

Politikk styres utvilsomt av religion. I Norge og resten av den vestlige verden har kristendommen hatt stort innvirkning på politikken opp gjennom århundrer. Tror vi kan takke kristendommen for at vi har et velfungerende samfunn basert på nestekjærlighet. Det samme kan desverre ikke sies om islamske land...

 

Jeg mener at islam utvilsomt er en trussel mot det samfunnet vi lever i dag, men samtidig så mener jeg at man skal respektere hverandre fordi det er det som gjør at vi har et slikt samfunn vi har. Vanskelige greier dette :)

 

Vår evne til å respektere andre mennesker er nok mye større enn muslimenes. Tar jeg feil nå eller bare føles det slik?

Endret av Magellan
Lenke til kommentar

Skulle ikke disse da være såpass gode muslimer og kjenne den Hellige Koranen så godt at de ikke ender opp i samme analfabet-suppa som besteforeldrene sine, da de kom til landet? Og ikke minst for et religiøst folkeslag hvor ære og respekt står så høyt, bør man ikke da gjengjelde dette til de lærerne som bidrar til at man får "tilegne seg mer viten, både om islam og alt annet som man trenger i et hverdagsliv og for å utvikle seg"

6485156[/snapback]

 

Kan du da i det hele tatt kalle dem muslimmer? Hvis de ikke følger koranen er de vel ikke muslimmer på samme måte som en nordmann ikke som ikke lever etter bibelen ikke er kristen. Skjønner ikke hvorfor alle kaller arabere muslimmer, når en stor del sett utifra oppførselen deres ikke er i nærheten av å leve etter koranen.

Lenke til kommentar
Kan du da i det hele tatt kalle dem muslimmer? Hvis de ikke følger koranen er de vel ikke muslimmer på samme måte som en nordmann ikke som ikke lever etter bibelen ikke er kristen. Skjønner ikke hvorfor alle kaller arabere muslimmer, når en stor del sett utifra oppførselen deres ikke er i nærheten av å leve etter koranen.

6485922[/snapback]

Antakeligvis fordi de kaller seg selv muslimer?

 

Edit: Og mener du at man bør leve etter koranen? Ordrett eller slik kristne forholder seg til bibelen (løst og modernisert).

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...