Gå til innhold

Beste RPG spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hack&Slash er også rpg, bare en undersjanger av rpg delen.

6479787[/snapback]

Hack & slash er ikke RPG. Hack & slash er Hack & Slash med Fantasy eller Sci-fi setting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du påstår at Hack & Slash ikke har rpg elementer i seg ? Det er jo et rolle spill, du skaper en karakter, å bygger han opp akkurat som du vil.

Ikke rpg ? hmm okay.

Skrevet

"character development" er mer enn bare å forbedre seg i forhold til kamper. Ta diablo f.eks.

De fleste vil kalle det Hack & slash rollespill. Men kan du gjøre noe i det spillet som ikke er direkte relatert til slossing? Hele spillet er jo en endeløs slakt av monster. Du spiller ikke en rolle, du spiller en figur som blir bedre å sloss etterhvert som du progresserer i spillet. Det vil ikke jeg kalle rollespill.

Skrevet

Jo, det er defenetivt rollespill.

Du bygger faktisk karakteren din ut ifra dine ønsker med skills, dermed gjør du den unik. Du kler på den selv, og du gjør det du vil med den.

Det er karakter bygging, karakter bygging er rollespilling.

Så klart er det ikke like dypt som f.eks. Oblivion.

Skrevet

Nåh. Diablo-spillene har kvalitet de og, IMO langt høyere enn f. eks Oblivion og Fable. Men det er en helt annen type spill, selv om begge er former for rollespill, og dermed ikke direkte sammenlignbare.

De spillene jeg listet opp er RPG, likt Oblivion, og er trygge for deg å kjøpe alle sammen. Jeg vil si at Hack&Slash er en slags underkategori i rollespill, men såpass forskjellig at jeg ikke anbefaler et H&S til en som spør etter rollespill :)

Skrevet
Om det er noen spill som er bedre en oblivion. i den kvaliteten

6481353[/snapback]

Av dei spela som er nemnde til no som eg har spelt, synest eg at i allefall følgjande er betre enn Oblivion:

* Gothic 2

* Morrowind (det har, som Oblivion, ein del manglar, men det tok mykje lenger før eg vart lei av dette)

* KotOR-spela

* Neverwinter Nights + ekspansjonar

Kay

Skrevet
Nåh. Diablo-spillene har kvalitet de og, IMO langt høyere enn f. eks Oblivion og Fable. Men det er en helt annen type spill, selv om begge er former for rollespill, og dermed ikke direkte sammenlignbare.

De spillene jeg listet opp er RPG, likt Oblivion, og er trygge for deg å kjøpe alle sammen. Jeg vil si at Hack&Slash er en slags underkategori i rollespill, men såpass forskjellig at jeg ikke anbefaler et H&S til en som spør etter rollespill :)

6482455[/snapback]

Diablo kan ikke måle seg med Oblivion, de har faktisk ikke sjans til å måle diablo med Oblivion.

Jeg synes også at Fable er mange gange bedre enn Diablo.

Det er rett og slett litt nytenking i spill som fable og oblivion.

Skrevet

KotoR 1 og 2 var omtrent like gode.

NWN var ubert (med mods og tilleggspakker. Mest moro hadde jeg personlig med Aurora toolsettet, der jeg bygde min egen ... ting. Enkelt å lære, moro å gjøre!)

Husker BG 2 som en udødelig klassiker.

Morrowind er nok også et godt valg, tolker det som at du har spilt Morrowind fra før av.

• 1 år senere...
Skrevet

vell uansett kan man ikke sammenligne H&S og RPG for det er to vidt forskjelige sjangere, ja begge er i RPG men H&S er som sakt slakt uten form for noe valg som forandre din historie eller miljøet du vandrer i. f eks The Witcher. VTM: bloosline der enns valg utgjør om folk hater deg eller liker deg. det er RPG som alle vi nostalgiske RPG fans kjenner igjen fra tiden i penn og papir tiden (shadowrun, vampire masqurade, warewolf) der våre handlinger og oppbygning av karakyer utgjør utfallet i spillet. ikke H&S som er bassert på slakt og få bye oppgaver og slakte videre. Ja karakteren blir unik men det er bare en del av RPG universet.

og ril deg Mac9000 så er de beste RPG spillene i min favør er som følgende:

The Witcher (et must)

Elder Scroll serien (oblivian kunne har vært bedre, min mening)

Neverwinternights 1&2

Two Worlds

Star wars knight of the old repuplic 1&2

Fallout serien (uber) sci fi RPG

Vampire the masqurade bloodlines Det beste Rpg spillet laget fra pen og papir tiden

Gothic 3

Final Fantasy 7 et mestervætk innen for sjangeren :)

Might & Magic: World of Xeen

Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant

håper dette har gitt deg noe å prøve deg på Mac :) men alle har sin smak og liker du mmorpg er guild wars og 9dragon noe å se på. de er gratis å spille ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...