Gå til innhold

Zepto Znote 6214W


Nobba

Anbefalte innlegg

Ser at de har et bra tilbud på denne pcen hos Netshop nå:

 

Zepto 6214W kampanje PC uke 28-06

- 14" WSXGA skjerm, oppløsning 1280x768

- Nvidia GeForce Go 7600 skjermkort med 512MB minne

- 1GB DDR2 So-dimm, kan utvides

- 80 GB harddisk

- Intel Core Duo T2400 dobbeltkjerneprosessor

- DVD-brenner, type Slot-in

- Integrert Bluetooth, 3i1 kortleser +++

- Leveres med Microsoft XP Home norsk, kan endres eller fjernes.

- Vekt på kun 2,25 kg.

kr 9995,-

 

Eneste jeg har funnet som trekker ned er kort batteritid (ca 2t ved lite bruk). Ellers virker dette som et veldig bra tilbud... Man kan også velge å kjøpe den uten OS :).

Noen som har erfaringer med denne pcen?

 

eGqkWLG3oYh5NJz_2_200_200.jpg

Endret av Nobba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

En venninne av meg hadde den (merk; hadde), og hun opplevde den som notorisk ustabil. Bråker rimelig mye konstant, og skrudde seg av pga varmeutvikling. Dessuten var nettverkskortet også meget ustabilt, selv etter driveroppdateringer og en del tweaking. Også en del dårligere kvalitet på tastene enn f.eks. 4xxx-serien. Jeg vil si en god del dårligere kvalitet enn 4xxx-serien generelt. Har ikke helt oversikten over de helt nyeste modellene men..

 

Det er godt mulig hun har hatt uflaks med sin, siden Zepto generelt sett leverer bra bærbare. Men, det er altså viktig å merke seg at det er en del kvalitetsforskjeller mellom de forskjellige seriene.

 

Var jeg deg ville jeg spyttet inn et par-tre lapper til og fått en modell som gir 5 ganger mer for pengene.

 

Og ennå et tips, hvis lite støy er viktig: Velg en Intel Core Duo som kjører på lavest mulig hastighet (1,733 GHz tenker jeg). Dette gir lavere varmeeffekt, og igjen mindre støy. Hastigheten på prosessoren er mindre viktig enn hastigheten og båndbredden på resten av komponentene i bærbare.

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Jeg har denne laptopen, og jeg opplever ingenting ustabilt med den. Det eneste negative jeg kan trekke frem er varmeutviklingen, men en BIOS oppdatering forminsker dette problemet. Ellers en strålende og liten laptop som gir sinnsykt mye ytelse for pengene. Anbefales. :thumbup:

Lurer du på mer så er det bare å spørre.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

BIOS opdatering er ikke så alt for lett etter hva jeg har hørt. Dere kan finne en test på dinside.no om denne pc'en.

 

Jeg mener også at man får mye for pengene her. Skjermer som er 1280 x 800 er ofte ikke optimalt uansett (litt for liten oppløsning etter min mening)

PC'en har jo et helt fett design som jeg skulle ønske flere produsenter kunne gjort etter Zepto

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Da hadde jeg heller gått for en 15". Men uansett så fristet denne pc'en meg pga pris / ytelse og design. Eneste minuset jeg kan komme på er skjerm. Om den har 3 timer batterilevetid bryr meg jeg ikke om.

Lenke til kommentar

Selv fatter jeg ikke hva som kan være så negativt med denne skjermen. Jeg synes denne er mye bedre enn min gamle Samtron 71S. Det eneste negative kan være innsynsvinkelen, som kan være litt liten, men dette er vel smak og behag. Det som jeg synes er en kjempefordel med denne skjermen er at den ikke kjører 1280x800, men 1280x768. Dermed kan skjkermen kjøre 4:3 oppløsninger "native" i letterboxformat uten å strekke på bildet. Responstiden synes jeg også er helt grei, og jeg spiller som oftest BF2, CS og andre FPS spill.

 

Direkte link til BIOS finner dere her: ftp://ftp.zepto.dk/Firmware/Bios/6214W/V107/

Begge filene må lastes ned. Det er meget enkelt å flashe BIOS, da dette gjøres gjennom WinPhlash. Bare husk å ha i strømkabel, og skru av ALLE strømsparingsalternativ. (Når BIOS blir flashet så tror maskinen at den går på batterier med 0 strøm igjen og vil derfor gå over på hvilemodus :ohmy: ). Måten BIOS oppdateringen forminsker varmeproblemet på er å introdusere ett nytt "hakk" for vifta, slik at den kan få ut enda mer varme.

 

Phew lang post, nesten som jeg må starte en "Znote 6214W erfaringstråd" ;)

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Akkurat bestilt meg en... :)

Gleder meg som en unge og min Netshop 259ien er nå på qxl siden jeg ikke hadde behov for 2gb ram og alt det andre syke hardwaren. :p

 

Fint hvis det kommer noen bilder av den opp her.

 

EDIT: Hvilke minnekort støttes?

Endret av datating
Lenke til kommentar
MMC og SD støttes, men jeg vet ikke hva den siste standarden er.

Skal se om jeg kan få lagt ut noen bilder også...

6486679[/snapback]

Fin fint... da kan jeg bruke minnekort fra både digitalkameraet.

 

Vil tro at den også støtter MemoryStick (siden den har ca. samme størrelse som SD/MMC på "inntaket".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Monkey Spr@yer;

Hvilken oppløsning var det på den gammle skjermen din?

Hvordan fungerer den oppløsningen på skrivebordet og på internett?

Er skjermen tydelig og klar?

 

Er litt redd at skjermen skal bli litt for lav oppløsning.. Har ikke prøvd den oppløsningen før. Nå er jeg vant med 1000 x 1400 (e.l)

 

EDIT:

Har grafikkortet 512 mb minne dedikert eller "låner" det minne fra minne på pc'en? (256 dedikert og 256 fra minnebrikken på pc'en)

 

Bør man kjøpe minne som kjører på samme hastighet som på grafikkortet? (667 mhz)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer;

Hvilken oppløsning var det på den gammle skjermen din?

Hvordan fungerer den oppløsningen på skrivebordet og på internett?

Er skjermen tydelig og klar?

 

Er litt redd at skjermen skal bli litt for lav oppløsning.. Har ikke prøvd den oppløsningen før. Nå er jeg vant med 1000 x 1400 (e.l)

 

EDIT:

Har grafikkortet 512 mb minne dedikert eller "låner" det minne fra minne på pc'en? (256 dedikert og 256 fra minnebrikken på pc'en)

 

Bør man kjøpe minne som kjører på samme hastighet som på grafikkortet? (667 mhz)

6486838[/snapback]

 

Du hadde sikker 1400x1050 før, siden skjermen er widescreen og en tommer mindre oppleves det ikke som særlig lavere oppløsning. Jeg hadde før en laptop med 1400x1050, i9400 (1440x900) som jeg har nå oppleves som nesten like skarp den første jeg hadde :)

 

Det er ett fett hva slags minnehastighet du velger, 667MHz er ikke raskere enn 533MHz, siden 667MHz-minnet har CL5, mens 533MHz har CL4. Ift grafikk-kortet så har ikke minnehastigheten noe å si så lenge det ikke er integrert, dette skjermkortet er dedikert, men låner noe av system-minnet om jeg ikke husker feil. Lurt å legge i 2 gb-minne pga dette, koster bare 1390,- for 2 gb-minne uansett.

 

Har anbefalt denne til en kompis av meg, eneste aberet var batterilevetiden, men ellers virker den jo veldig bra :)

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

1.Er det noen som kan legge ut noen bilder av denne?

2.Kan dere som har denne beskrive litt hvordan materialet den er bygd av er og føles? (alu, plast, kvalitet, osv..)

 

Ellers er jeg veldig interessert i høre om både negative og positive sider da jeg har tenkt å bestille meg en slik på mandag med 2ghz og 2gb ram ++.

 

Takker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Du hadde sikker 1400x1050 før, siden skjermen er widescreen og en tommer mindre oppleves det ikke som særlig lavere oppløsning. Jeg hadde før en laptop med 1400x1050, i9400 (1440x900) som jeg har nå oppleves som nesten like skarp den første jeg hadde :)

 

Det er ett fett hva slags minnehastighet du velger, 667MHz er ikke raskere enn 533MHz, siden 667MHz-minnet har CL5, mens 533MHz har CL4. Ift grafikk-kortet så har ikke minnehastigheten noe å si så lenge det ikke er integrert, dette skjermkortet er dedikert, men låner noe av system-minnet om jeg ikke husker feil. Lurt å legge i 2 gb-minne pga dette, koster bare 1390,- for 2 gb-minne uansett.

 

Har anbefalt denne til en kompis av meg, eneste aberet var batterilevetiden, men ellers virker den jo veldig bra :)

6488466[/snapback]

 

 

1. Hvilken pc har du nå?

2. Er ikke 667 MHz raskere enn 533Mhz? CL5 og CL4 må være avgjørende da? (siden antall MHz er større) Ble veldig usikker på akkurat det der nå.. Noen som kan forklare forskjellen og hvorfor det er dyrere med 667?

3. Ja, det er mer eller mindre normal pris for å kjøpe mere minne så jeg kommer sikkert til å satse på 2 gb minne.

 

Tror dere at det er en dårlig widescreen pga oppløsning eller pga bildekvalitet på Zepto'n?

 

Noen som vet hvor lenge tilbudet hos netshop varer?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...