Gå til innhold

Zepto Znote 6214W


Nobba

Anbefalte innlegg

Monkey Spr@yer;

Hvilken oppløsning var det på den gammle skjermen din?

Hvordan fungerer den oppløsningen på skrivebordet og på internett?

Er skjermen tydelig og klar?

 

Er litt redd at skjermen skal bli litt for lav oppløsning.. Har ikke prøvd den oppløsningen før. Nå er jeg vant med 1000 x 1400 (e.l)

 

EDIT:

Har grafikkortet 512 mb minne dedikert eller "låner" det minne fra minne på pc'en? (256 dedikert og 256 fra minnebrikken på pc'en)

 

Bør man kjøpe minne som kjører på samme hastighet som på grafikkortet? (667 mhz)

6486838[/snapback]

1. Den gamle skjermen hadde 1280x1024

2. Oppløsningen fungere greit, hender at jeg må skrolle av og til, men siden det er widescreen trenger jeg ikke å maksimere vinduene. (se vedlagt bilde)

3. Skjermen er tydelig og klar.

4. Grafikkortet har dedikert 512MB minne, og låner ingeting fra system RAMen.

5. Man bør ha minnet i samme hastighet som det som står i fra før.

post-28446-1152899476_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du hadde sikker 1400x1050 før, siden skjermen er widescreen og en tommer mindre oppleves det ikke som særlig lavere oppløsning. Jeg hadde før en laptop med 1400x1050, i9400 (1440x900) som jeg har nå oppleves som nesten like skarp den første jeg hadde :)

 

Det er ett fett hva slags minnehastighet du velger, 667MHz er ikke raskere enn 533MHz, siden 667MHz-minnet har CL5, mens 533MHz har CL4. Ift grafikk-kortet så har ikke minnehastigheten noe å si så lenge det ikke er integrert, dette skjermkortet er dedikert, men låner noe av system-minnet om jeg ikke husker feil. Lurt å legge i 2 gb-minne pga dette, koster bare 1390,- for 2 gb-minne uansett.

 

Har anbefalt denne til en kompis av meg, eneste aberet var batterilevetiden, men ellers virker den jo veldig bra :)

6488466[/snapback]

 

 

1. Hvilken pc har du nå?

2. Er ikke 667 MHz raskere enn 533Mhz? CL5 og CL4 må være avgjørende da? (siden antall MHz er større) Ble veldig usikker på akkurat det der nå.. Noen som kan forklare forskjellen og hvorfor det er dyrere med 667?

3. Ja, det er mer eller mindre normal pris for å kjøpe mere minne så jeg kommer sikkert til å satse på 2 gb minne.

 

Tror dere at det er en dårlig widescreen pga oppløsning eller pga bildekvalitet på Zepto'n?

 

Noen som vet hvor lenge tilbudet hos netshop varer?

6491269[/snapback]

 

1. har inspiron 9400, se signatur, hadde før en ECS 732 bærbar.

2. 667MHz burde vært raskere, men responstiden i minne måles i CL, og jo lavere CL er, jo raskere er minne så 533 MHz-minne blir ca like raskt som 667 MHz-minne, sistnevnte er dog dyrere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Netshop anbefaler faktisk denne til Vista.

 

Hvis noen lurer på forskjell i hastighet på 5400 rpm vs. 7200 rpm (harddisk ytelse) ligger det på hv.

90 m/s og 111 m/s

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Selv fatter jeg ikke hva som kan være så negativt med denne skjermen. Jeg synes denne er mye bedre enn min gamle Samtron 71S. Det eneste negative kan være innsynsvinkelen, som kan være litt liten, men dette er vel smak og  behag. Det som jeg synes er en kjempefordel med denne skjermen er at den ikke kjører 1280x800, men 1280x768. Dermed kan skjkermen kjøre 4:3 oppløsninger "native" i letterboxformat uten å strekke på bildet. Responstiden synes jeg også er helt grei, og jeg spiller som oftest BF2, CS og andre FPS spill.

 

Direkte link til BIOS finner dere her: ftp://ftp.zepto.dk/Firmware/Bios/6214W/V107/

Begge filene må lastes ned. Det er meget enkelt å flashe BIOS, da dette gjøres gjennom WinPhlash. Bare husk å ha i strømkabel, og skru av ALLE strømsparingsalternativ. (Når BIOS blir flashet så tror maskinen at den går på batterier med 0 strøm igjen og vil derfor gå over på hvilemodus  :ohmy: ). Måten BIOS oppdateringen forminsker varmeproblemet på er å introdusere ett nytt "hakk" for vifta, slik at den kan få ut enda mer varme.

 

Phew lang post, nesten som jeg må starte en "Znote 6214W erfaringstråd"  ;)

6486653[/snapback]

 

 

Kan dette på noen måte være skadelig for PC'en, eller er det helt utfarlig? Kan det skje noe skade på PC'en hvis det blir gjort noe feil underveis?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Kan dette på noen måte være skadelig for PC'en, eller er det helt utfarlig? Kan det skje noe skade på PC'en hvis det blir gjort noe feil underveis?

6499844[/snapback]

 

Jeg er ikke helt sikker. Husker jeg spurte i en annen tråd for lenge siden om det samme, da fikk jeg til svar at det ikke var enkelt og kunne være farlig.

 

Uansett, biosen er på en måte grunnklossen på pc'en, så hvis noe skulle skje så er man ille ute.

 

Akkurat bestilt meg en... :)

6486663[/snapback]

 

Hadde vært veldig fint om du kunne skrive en liten post her om førsteintrykket du hadde og hvordan du synes skjermkvaliteten og ytelsen er.. :)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Er ikke testen til HW en god pekepinn på hvordan maskinen er da?

 

Dårlig skjerm er deres utalelse og det blir vel ikke bedre hvis en som har kjøpt maskinen sier dette er verdens beste kjøp..........

 

Man får aldri en riktig vurdering av en person som nettopp har kjøpt maskinen da man aldri vet feks hvor mye peiling denne personen har, og alle med ny PC sier "dette er den beste jeg har hatt"...

Lenke til kommentar
Er ikke testen til HW en god pekepinn på hvordan maskinen er da?

 

Dårlig skjerm er deres utalelse og det blir vel ikke bedre hvis en som har kjøpt maskinen sier dette er verdens beste kjøp..........

 

Man får aldri en riktig vurdering av en person som nettopp har kjøpt maskinen da man aldri vet feks hvor mye peiling denne personen har, og alle med ny PC sier "dette er den beste jeg har hatt"...

6501819[/snapback]

Ville hvertfall ikke sagt noe slikt, har selv hatt en 4-5 pcer de siste to årene og kan ikke si at jeg har alltid vært like fornøyd.

Tester også ganske mange på jobben og vil jo ikke si at det er den beste, for den jeg selger nå er jo mye bedre, men overkill for mitt bruk... ;)

 

HW sin test er nok en fin pekepinn ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er ikke testen til HW en god pekepinn på hvordan maskinen er da?

 

Dårlig skjerm er deres utalelse og det blir vel ikke bedre hvis en som har kjøpt maskinen sier dette er verdens beste kjøp..........

6501819[/snapback]

 

Det kan være at noen tester ikke tar med alt som andre syns er viktig. Nå har jeg lest flere forskjellige tester av denne pc'en. Noen syns den er meget dårlig, noen syns den er litt over gjennomsnittet etc etc. Noen gir den nesten topp karakter, noen gir den midt på treet.

 

Det finnes ikke ett fasit svar på noe. Jeg er alltid interessert i høre hva mest mulig syns. Det kan også være at det er ev. oppgraderinger som er skjedd, at pc'en leveres med nyere bios som holder temp. nede, at den har fått et bedre tastatur pga problemer med det. Noe som ikke blir opdatert på gammle tester.

 

Siden det er så mange som skriver så mye forskjellig om denne vil jeg gjerne vite hvordan et eksemplar man kjøper i norge i dag virker. HW f.eks. skriver at man kan scrolle med touchpaden, dinside skriver at dette ikke er mulig (eller omvendt). Så akkurat dette hadde det f.eks vært fint om du kunne skrevet litt om :)

 

Man får aldri en riktig vurdering av en person som nettopp har kjøpt maskinen da man aldri vet feks hvor mye peiling denne personen har, og alle med ny PC sier "dette er den beste jeg har hatt"...

6501819[/snapback]

 

Spørs jo litt hvor kritiske dine venner og de du kjenner er, for meg virker det som de er mest opptatt av å skryte av tingene de selv eier ;)

Dessuten er det ofte lett å se når noen overdriver.

 

 

Datating: er du bruker på forumet på unlock? Tror jeg har sett deg der..

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Heisann

 

Kunne dere som har fått en Zepto Znote 6214W tatt å testa blåtann på den?

Har akkurat fått en sånn maskin fra netshop.no, men uten blåtann. Dette skulle jo vært integrert i maskinen.

 

Hilsen

 

Idar

6513510[/snapback]

 

Hei,

 

Hadde også litt problemer med å få blåtann til å funke. Tror det var noe galt med USB driverene. Gå inn i device manager og sjekk om det er noe problemer med USB. For meg fungerte det etter å ha tatt roll back driver på USB enheten det var problemer med.. Bruker bluetooth programmet som du finner her:

ftp://ftp.zepto.dk/Znote6214W/bluetooth

Lenke til kommentar
Heisann

 

Kunne dere som har fått en Zepto Znote 6214W tatt å testa blåtann på den?

Har akkurat fått en sånn maskin fra netshop.no, men uten blåtann. Dette skulle jo vært integrert i maskinen.

 

Hilsen

 

Idar

6513510[/snapback]

Har du trykt på Fn+10?

DU må gjøre dette for å aktivere blåtannmodulen på maskinen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Min maskin er til bygging nå og blir sendt i morra... det vil nok si at jeg har den på torsdag eller fredag. :D

Gleder meg som en unge nå... bare bli kvitt den andre bærbare da. :p

 

Følger alt av drivere og sånt med på en cd?

6514979[/snapback]

 

Står det ikke på ordre bekreftelsen da? Du finner det iallefall på zepto.no, der er det sikkert litt nyere drivere også ;) Kommer pc'en installert med den nyeste biosen? :hmm:

 

 

Heisann

 

Kunne dere som har fått en Zepto Znote 6214W tatt å testa blåtann på den?

Har akkurat fått en sånn maskin fra netshop.no, men uten blåtann. Dette skulle jo vært integrert i maskinen.

 

Hilsen

 

Idar

6513510[/snapback]

 

Hvordan virker pc'en? Solid? Jeg har ofte hatt problemer med touchpaden på bærbare da den går litt amok noen ganger. Har du hatt dette problemet på denne? Fornøyd med skjermen på den? Noe du ellers er fornøyd / misfornøyd med?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt min i et døgn og satan så stilig den er.

 

(bildet tatt med mobil i mørket... så ikke det beste, men)

 

Hvor mye hadde du satt opp lysstyrken på skjermen når du tok bildet ?

 

Syntes den så litt mørk ut jeg ?

 

Fått testet batteritiden på den ? om du bruker den "forsiktig" ?

Lenke til kommentar

Jeg har samme maskinen (Zepto 6214W)

jeg ser bare et minus i den og det er at den blir utrolig fort varm men det er nå kommet en ny Bios update som skrur opp kjølingen i den så den ikke blir så varm, så fort så jeg får installert den så ser jeg ingen feil i den.

Mange tenker sikkert "å nei for en liten skjerm" men den er egentlig helt passelig.

så Jeg synes det var et ganske så "Supert" kjøp =)

Endret av Mr.Salemonsen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også denne maskinen. Mest pga. at det er vel det nærmeste en kommer en "ultraportabel" spillemaskin. MEN etter å ha hatt den kun en helg har jeg store problemer. Både Warcraft 3 FT og Star Wars Battlefront 2 krasjer på maskinen.. det kommer rare farger på skjermen før den fryser og starter på nytt. Kan så vidt se en feilmelding i bakgrunnen som sier noe med nv_(et eller annet) har forårsaket en feil. Jeg tenker automatisk på skjermkort-driverene, men klarer ikke å oppdatere til 84.25 (som ligger på Zepto sin FTP), eller de siste driverene som ligger på nVidia sin side. Ingen av disse kjenner igjen skjermkortet. HJELP! Jeg har oppdatert SW Battlefront 2 til versjon 1.1 som skal ha bedre støtte for Dual-core CPU og skjermkort i 6xxx og 7xxx serien fra nVidia. Noen som har opplevd noen av de samme problemene som meg på Zepto'en?

 

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...