Gå til innhold

Hvem er dine favorittskuespillere?


Geir M

Anbefalte innlegg

Her kan dere poste hvilke skuespillere dere liker best. Post med et bilde av skuespillerene og en begrunnelse for hvorfor dere synes akkurat disse er geniale. Ikke bare rams opp en liste med skuespillere dere liker uten å si hvorfor.

 

Selv er jeg veldig svak for Kevin Spacey

 

3553.jpg

 

SD8301cr.jpg

 

br_keven_spacey.gif

Kevin Spacey har vært helt fantastisk i utrolig mange filmer. Filmer som K-PAX, The Usual Suspects, American Beaty, L.A. Confidential og Se7en hadde aldri blitt det samme uten dette geniet av en skuespiller :love:

 

 

Kommer til å poste noen flere favoritter senere.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av de litt mer utradisjonelle vil jeg si Gary Oldman.

Med filmer som The fifth Element, The professional (Leon), Bram Stoker's Dracula, JFK, Hannibal er han den perfekte, psykotiske badguy. Du kjenner ham oftest ikke igjen i rollene før du ser navnet i rulleteksten.

6459457[/snapback]

 

Kjente han ikke igjen i Batman begins. Begynner å bli gammel.

Lenke til kommentar

Robert De Niro er meget dyktig.

Kanskje han er litt "over the top" nå. Men han har uansett bidratt i mange flotte filmer, i likhet med Joe Pesci er han glitrende i "Goodfellas". Men hans beste rolletolkning må nok være i "Taxi Driver". Der er han helt overlegen.

 

taxi1bloodyfinger.jpg

"You lookin at me??"

 

RobertDeNi_Kambo_8492742_400.jpg

 

OnceNoodlesTelefoon1.jpg

For ikke å glemme "Once Upon a Time in America"

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Marcello Mastroianni

 

Klasseskuespiller med klasse og stil hinsides de fleste. Marcello sin ekspertise ligger i å portrettere selvransakende, tilsynelatende vellykkede middeladrende menn. Han innehar forøvrig hovedrollen i min favorittfilm; 8½.

 

post-30709-1152444540_thumb.jpg

 

post-30709-1152444525_thumb.jpg

 

post-30709-1152444557_thumb.jpg

 

 

 

Bill Murray

 

Bill Murray er fantastisk. Han er tiltrekkende, smart, tørrvittig, sympatisk, frekk og særs morsom. Han er allsidig som få og stråler i alle sine filmer. Jeg elsker hans roller i Broken Flowers, Lost in Translation, The Life Aquatic with Steve Zissou og Groundhog Day, og jeg elsker Bill Murray.

 

post-30709-1152444595_thumb.jpg

 

post-30709-1152444605_thumb.jpg

 

post-30709-1152444614_thumb.jpg

 

 

 

Audrey Tautou

 

Jeg kunne giftet meg med denne kvinnen.

 

post-30709-1152444570_thumb.jpg

 

post-30709-1152444579_thumb.jpg

 

post-30709-1152444587_thumb.jpg

 

 

 

Andre skuespillere jeg synes om

 

Claudia Cardinale

Gary Oldman

Max von Sydow

Tom Cruise

Christian Bale

Robert De Niro

Philip Seymour Hoffman

Lenke til kommentar

Milla Jovovich

milla_jovovich_alice.jpg

 

Eneste skikkelige action-heltinnen vi har for tiden (helt også, for den saks skyld). Synd hun ikke får flere skikkelige filmtilbud, tror hun kunne blitt stor. Snart

aktuell med "Ultraviolet" og "Resident Evil: Extinction"

 

Russel Crowe

russel_crowe_narrowweb__200x317.jpg

 

Fantastisk dyktig skuespiller som blotter sjelen når han spiller i alt fra "Romper Stomper" til "Gladiator" til "A Beautiful Mind".

 

 

Michael Caine

Michael-Caine.jpg

Trenger ingen forklaring for folk som har sett en del film.

 

 

+++En god del av dem som allerede er nevnt

Lenke til kommentar

Tom Hanks.

 

tom-hanks-bild.jpg

 

Ble allment kjent for filmfolket på 80 tallet i filmer som "The Man with One Red Shoe", "Turner&Hooch" og "Big". Men det var 90 tallet han brukte til å samle på Oscar og føre seg selv opp i den absolutte filmelite med filmer som "Saving Private Ryan", "Forrest Gump", "Philadelphia", "Apollo 13" og "The green Mile". Har trukket seg litt mer tilbake de siste årene, men har fortsatt kommet med noen godfilmer som "Castaway" og "The Terminal".

Mannen er så og si synonymt med kvalitet

 

 

Harrison Ford

 

250px-Indiana.jpeg

 

Spiller storhetene Indiana Jones og Han Solo. Blitt lite til han i det siste, men jeg har sansen for hans skuespill.

 

Jack Nicholson

 

jack-n.jpg

 

Mulig den fremste og dyktigste skuespilleren i live. Fantastisk skuespiller som kan få deg til å direkte mislike han når du ser han spille.

 

Jim Carrey

 

carrey14.jpg

 

Muligens den som hadde det største gjennombruddet av alle på 90 tallet. Er en fantastisk komiker som har gitt oss noen av verdens beste komedier. Er også dyktig i andre mer alvorlige roller.

 

Gene Hackman

 

180px-Hackman.JPG

 

Det finnes bare en Hackman. Kraftfull i sitt skuespill, mestrer alt. En fryd å se han på film.

 

Mel Gibson

 

gibson-meil.jpg

 

Dyktig til å finne gode roller og kan gjøre en kjedelig rolle høyst interessant.

Lenke til kommentar

al-pacino.jpg

Al Pacino

Grunnen til at jeg liker denne skuespilleren er rett å slett fordi han spiller sine roller helt sykt bra, muligens verdens beste skuespiller, han har jo tatt roller i storfilmer med storm, helt unik skuespiller som blir savnet den gangen han slutter som skuespiller.

 

eminem_2005_240x180_2.jpg

Eminem

Håhå, denne her er sikkert mange uenig med meg i, men jeg må bare ta han med siden han er min favorittartist å spilte helt strålende i sin første å hittil eneste film 8mile, det er en helt spesiell film som jeg syns hadde vært dårlig UTEN eminem, men med eminem er den helt rå, fyren vil nok komme med flere gode filmer å gode skuespiller prestasjoner.

 

adam_sandler.jpg

Adam Sandler

Trenger man egentlig si noe om denne fyren? kongen av komedie-filmer, han slår absolutt alle på sitt område som er komedie-filmer, jeg har vel neppe sett en film med han som man ikke lo av, det er helt utrolig hvor morsom denne mannen er.

Lenke til kommentar

Chrsitian Bale.

 

En sær og fantastisk skuespiller, som jeg alltid kan regne med å finne i mine yndelingsfilmer. Han spiller utradisjonelle roller, og han spiller dem bra. Han er rett og slett kul - og akkurat så spesiell som vi liker dem.

post-81549-1152470799_thumb.jpg

 

post-81549-1152470383_thumb.jpg

 

post-81549-1152470836_thumb.jpg

 

Edward Norton.

 

En god skuespiller, som både jeg og jenten min elsker i filmer som "fight club" og "American History X".

 

post-81549-1152471020_thumb.jpg

 

post-81549-1152472051_thumb.jpg

 

post-81549-1152471093_thumb.jpg

 

Stuart Townsend.

 

Stil - trenger jeg å si noe mer?

post-81549-1152471386_thumb.jpg

 

post-81549-1152471513_thumb.jpg

 

post-81549-1152471543_thumb.jpg

 

Fredrik. :)

post-81549-1152471042_thumb.jpg

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...