Gå til innhold

Ny motor, kjøres inn?


Anbefalte innlegg

Du bør ta blomberingen FØR du kjører inn, dette for at de bevegelige deler skal tilpasse/sette seg til den effekt motoren har.

 

Bla i biler anbefales ikke ettermontering av turboer etc i gamle motorer, hvis ikke mer eller mindre ALT av bevegelige deler også skiftes ut, dette fordi motoren er (tilvent) med den effekt den har og plutselig høyere effekt går utover lagre, pakninger osv.

 

Men uansett tror jeg ikke det vil gjøre den store forskjellen her på din motor, men HVIS du har anledning til og fjerne blombe så gjør det først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør ta blomberingen FØR du kjører inn, dette for at de bevegelige deler skal tilpasse/sette seg til den effekt motoren har.

 

Bla i biler anbefales ikke ettermontering av turboer etc i gamle motorer, hvis ikke mer eller mindre ALT av bevegelige deler også skiftes ut, dette fordi motoren er (tilvent) med den effekt den har og plutselig høyere effekt går utover lagre, pakninger osv.

 

Men uansett tror jeg ikke det vil gjøre den store forskjellen her på din motor, men HVIS du har anledning til og fjerne blombe så gjør det først.

6462198[/snapback]

Delte meninger om dette (plomberingen) :/ men takk for alle svar! :D

Hadde liksom tengt å teste forskjellen mellom 25 og 30 :) men hvis ikke det er så lurt?

Lenke til kommentar
Du bør ta blomberingen FØR du kjører inn, dette for at de bevegelige deler skal tilpasse/sette seg til den effekt motoren har.

 

Bla i biler anbefales ikke ettermontering av turboer etc i gamle motorer, hvis ikke mer eller mindre ALT av bevegelige deler også skiftes ut, dette fordi motoren er (tilvent) med den effekt den har og plutselig høyere effekt går utover lagre, pakninger osv.

 

Men uansett tror jeg ikke det vil gjøre den store forskjellen her på din motor, men HVIS du har anledning til og fjerne blombe så gjør det først.

6462198[/snapback]

Delte meninger om dette (plomberingen) :/ men takk for alle svar! :D

Hadde liksom tengt å teste forskjellen mellom 25 og 30 :) men hvis ikke det er så lurt?

6475240[/snapback]

 

Jeg kjørte inn som 25hk, og deretter fjerna plomberingen.

 

Tror ikke det har noe å si. Min funker fjell ihvertfall. :thumbup:

Endret av eiv880
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...