Gå til innhold

Norsk språkpakke til WoW?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel egentlig ganske viktig å kunne litt engelsk når en spiller wow. Blir dumt når du ikke skjønner halvparten av hva som blir sagt i raidchat ol. Men hvis du ser det fra den lyse siden så kan det jo hende at du forbedrer engelsk kunnskapene dine ved hjelp av wow da :)

Lenke til kommentar
Jeg kan sånne enkle ord på engelsk! Men i WoW så er det en del avanserte ord jeg ikke skjønner :(

 

Nei, jeg er ikke 3år jeg er 15år. Jeg har 3 i engelsk på skolen og jeg gjør mitt  beste! Så er nok litt dum :) Men forumet er vel ikke for å mobbe de som ikke er så strie i Engelsk ? Liker bests seriøse svar :)

6437619[/snapback]

 

Du er definitivt ikke den eneste, men ta det som en utfordring. Engelsken kommer etterhvert...:)

 

hvis du har lyst til å spille wow så må du gjøre det, og ikke la engelsk-kunnskapene hindre deg :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Jeg er 13 å snakker flytende og du er 15 å snakker dårlig? Vel... Jeg er jo født datanerd og spiller jo såpass at det skulle bare mangle. Men det er ikke alle data nerder som snakker flytende. Bare se på deg!

 

On-Topic:

 

Ha en ordbok nær deg, eller spør foreldrene dine når det kommer til ord du ikke forstår. Du kan også bruke en internett ordbok!

www.tritrans.net

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg satt med "Police" spillene for omtrent 12-13 år siden (er 18 nå), hvor man brukte engelske ord for å utføre kommandoer (open, close, drive, stop etc.) og jeg hadde ikke peiling på noe serlig engelsk så jeg satt med en relativt primitiv norsk-engelsk ordbok hvor jeg satt å prøvde meg fram. Folk som har spilt det har vel erfart noe av det samme :p

 

Om du spiller WoW og ikke forstår engelsk er du enten altfor ung til å spille det (ville vært rart ettersom 10-12åringer forstår en god del..) eller så må du komme fra et sted hvor skole ikke har vært inne i bildet.

Lenke til kommentar

Er enig med det tidligere nevnte at du blir ikke bedre hvis du ikke prøver. Bruk ordbok flittig. Du trenger jo ikke å snakke i vei med gud og hvermann den første tiden. Det holder ofte med å lære seg de ordene du trenger for å spille (type vendor, equipment, stats, items osv) når du kan de, så kommer somregel resten etterhvert. Du kan ihvertfall skjønne litt mer hva de snakker om.

 

Kan også være greit hvis du har en norsk kompis på serveren. Du kan evt starte en spiller (char) på Twisting Nether. Min main der heter Solangelica. Send meg gjerne en beskjed hvis du lurer på noe (/w Solangelica HJELP!)

Lenke til kommentar
Jeg kan sånne enkle ord på engelsk! Men i WoW så er det en del avanserte ord jeg ikke skjønner :(

 

Nei, jeg er ikke 3år jeg er 15år. Jeg har 3 i engelsk på skolen og jeg gjør mitt  beste! Så er nok litt dum :) Men forumet er vel ikke for å mobbe de som ikke er så strie i Engelsk ? Liker bests seriøse svar :)

6437619[/snapback]

 

 

ja, greit du er dum

 

 

beste i timene? hahahahah;p

Lenke til kommentar

Synes det er tåpelig å mobbe denne stakkaren. Engelsk er faktisk ikke noe som alle kan, selv om majoriteten behersker det. Jeg begynte med smålig engelsk litteratur allerede som sjuåring, rollespill rundt 9-10-årsalderen, og mener at dette har hjulpet veldig. Er det noe jeg mener fremmer et godt engelsk ordforråd bedre enn noe annet er det faktisk dataspill med chat (IKKE 1337!) og gode questlogs (ergo ikke FPS, men heller RTS eller RPG).

 

Til trådstarter. Behersker du ikke engelsk veldig godt, vil jeg faktisk anbefale deg en RP-server. Folk er ofte mer modne, mer forståelsesfulle og mer hjelpsomme, og du slipper svar som "lawl nabb, u r teh suxx0r 3ngl1sh!"

 

 

EDIT: Jo, og det med ordbok? Det brukes fortsatt.

Endret av Killerquo
Lenke til kommentar
Kan også legge til at å lese en bok, engelsk vel og merke hjelper. Warcraft-bøkene for eksempel. Forutsatt at du liker å lese da ;) .

6440033[/snapback]

For all del, litteratur er vel det beste? Men ikke mange liker å lese, og særlig ikke engelsk! Selv elsker jeg og lese og har lest vel over 4000 sider engelske bøker siden jul, og driver med en ny serie nå. Ringenes Herre er også bra.

 

Men greia er at det er tungt. Veldig tungt om du ikke kan engelsk. Begynn med en tegneserie, da. Deretter lettleste bøker, og så igjen de tyngre. Men mener at spill er bedre. Du fremmer språket ved å først bruke enkle setninger til formulering, og mye av teksten er heller ikke vanskelig.

Lenke til kommentar
Kan også legge til at å lese en bok, engelsk vel og merke hjelper. Warcraft-bøkene for eksempel. Forutsatt at du liker å lese da ;) .

6440033[/snapback]

For all del, litteratur er vel det beste? Men ikke mange liker å lese, og særlig ikke engelsk! Selv elsker jeg og lese og har lest vel over 4000 sider engelske bøker siden jul, og driver med en ny serie nå. Ringenes Herre er også bra.

 

Men greia er at det er tungt. Veldig tungt om du ikke kan engelsk. Begynn med en tegneserie, da. Deretter lettleste bøker, og så igjen de tyngre. Men mener at spill er bedre. Du fremmer språket ved å først bruke enkle setninger til formulering, og mye av teksten er heller ikke vanskelig.

6440076[/snapback]

Sant. Warcraft-bøkerne er heller ikke så lettlest heller. Greia med bøker at man slipper noen form av jalla-engelsk, syns jeg. Men som sagt, ikke så dumt å rolle på RP-server. Der får du luka ut verstingene ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...