Gå til innhold

Er turn gøy?


Anbefalte innlegg

Spørs om dere ikke er litt sent ute da...virker som alle turnere i VM og ellers er bare barn mellom 13-17 år. Når de er over 17-20 er de rett og slett for gamle til å hevde seg. Så det er nok stor mulighet for at 90% av gruppa er barn.

6437979[/snapback]

 

 

 

Det er faktisk helt feil.

 

Som sakt, kommer litt an på hvordan turn du skal drive med.

En jeg vet om som driver med troppsturn. Mest bare saltoer og skruer og sånt på trampoline og matte, var 13 år når han startet. da kunne han ikke noenting. i dag er han 22, og er en av verdens beste.

Europamesterne i troppsturn er Hulby Slagelse fra Danmark. Turnerne her er mellom 19 og 30 år, men mange av dem er 25-30.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har egentlig veldig lyst til å starte på turn.

Driver med parkour, men har lyst til å lære meg litt mer triks enn bare å komme seg hvor man vil.

 

Husker første gang jeg klarte forlengs. Digg følelse :b

 

Er ikke helt sikker på hvor man kan starte på det. Men om noen veit om noe gode steder å starte på turning rundt Lillestrøm, Rælingen, Lørenskog eller i akershus generelt, så si ifra.

Det bør vel helst være i nærheten av hvor jeg bor da.

Lenke til kommentar
Drop turn og gå heller for kampsport. Jeg vil tro at kampsporter kan gi like god grunntrening til parkour i og med det også inneholder mye kroppsbeherskelse. Dessuten er det defenitivt kulere å si "Hei, jeg driver med Karate (eller annen random kampsport", enn "Hei, jeg driver med turn".

6438886[/snapback]

Ehh, hva snakker du om? Hvordan skal kampsport hjelpe deg med parkour? Turnere driver ikke bare å stuper kråke osv hvis det er det du tror ( Har faktisk gått på turning selv). Turning gir deg god balanse,sterke armer,god kroppsbeherskelse og du blir god på saltoer og slikt. Og om du begynner på karate framfor turning bare fordi du synes det høres tøffere ut synes jeg synd på deg...

Lenke til kommentar
gikk på turn når jeg var liten, vill faktisk ikke anbefale det til noen  ;)

men hvis du er glad i å slå hjul og hoppe over ting så kjønner jeg hvis du vill gå på det :)

6637226[/snapback]

 

 

...men du skjønner kanskje ikke at det er sånn turn man gjør når man er nettopp som du var. LITEN.

Man starter ikke med trippel salto vettu. må gå noen skritt før man når toppen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Vi driver med turn fordi det er kjedelig.

 

Hehe, neida.

 

Det er veldig artig i begynnelsen, de første 2 månedene elno, men så er det helt sinnsykt mye terping som man blir lei av, men når man kommer seg over terpinga og faktisk mestrer det du øver på, så er det sinnsykt moro!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Er turner selv, og har holdt på i fire år.

selv syntes jeg turn er kjempegøy. å til slutt klare en øvelse du har prøvd et par titalls ganger er en rett og slett deilig følelse. men ikke minst også fordi det sosiale miljøet på turninga er suverent. vi er en gjeng på 6-7 stykker som er "de eldste (og beste) gutta" og vi blir alltid satt på samme gruppe, og vi vitser og kødder og maser, og har det kjempegøy :D

så jeg anbefaler absolutt å begynne på turn. det er gøy, god trening, koordinasjon og sosialt! :D

 

 

 

Turn virker morsomt det, har vudert å begynne selv, men har i kke noe tilbud.

 

På VGS er turnen i gymmen mye morsommere enn på ungdomskolen. Der lærte vi salto, hodestift etc. (som jeg kunne fra før :p)

 

dæven din heldiggris :p

på ungdomsskolen hadde jeg trampet og morro, men når jeg kom på vdg, neida, der hadde vi av en eller annen grunn ikke lov til å bruke trampett. /cry

 

//Blarcky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...