Gå til innhold

Er turn gøy?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig an på hva du mener med turn. Dersom det er freestyle eller freerunning du er interessert i så bør du fortelle dette til trenerne før du hopper med hodet først inn i dette ;)

 

Turn kan være utrolig givende dersom du går inn for å bli dyktig. TTT = Ting Tar Tid, og det stemmer for turn også.

Det fine med turn er jo at man får en enorm kroppsbeherskelse. Man blir veldig naturlig sterk og man klarer ting de fleste ikke kan.

Lenke til kommentar

Vennen min hadde en dårlig erfaring med turn. Han bestemte seg for å begynne med turn, så han startet. Men etter en kort stund fant han ut at det var bare han som var gutt der, og treneren var veldig tvilsom og ekkel, ganske homo. :tease:

 

Så håper dere har bedre lykke enn han! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Spørs om dere ikke er litt sent ute da...virker som alle turnere i VM og ellers er bare barn mellom 13-17 år. Når de er over 17-20 er de rett og slett for gamle til å hevde seg. Så det er nok stor mulighet for at 90% av gruppa er barn.

6437979[/snapback]

Vi har da ikke tenkt oss på noen slags mesterskap. Dette er noe vi skal gjøre før vi begynner med freerunning (parkour)...

Lenke til kommentar

Drop turn og gå heller for kampsport. Jeg vil tro at kampsporter kan gi like god grunntrening til parkour i og med det også inneholder mye kroppsbeherskelse. Dessuten er det defenitivt kulere å si "Hei, jeg driver med Karate (eller annen random kampsport", enn "Hei, jeg driver med turn".

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Drop turn og gå heller for kampsport. Jeg vil tro at kampsporter kan gi like god grunntrening til parkour i og med det også inneholder mye kroppsbeherskelse. Dessuten er det defenitivt kulere å si "Hei, jeg driver med Karate (eller annen random kampsport", enn "Hei, jeg driver med turn".

6438886[/snapback]

Jeg har prøvd tae kwon do og det var ikke sånn kjempe gøy.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Drop turn og gå heller for kampsport. Jeg vil tro at kampsporter kan gi like god grunntrening til parkour i og med det også inneholder mye kroppsbeherskelse. Dessuten er det defenitivt kulere å si "Hei, jeg driver med Karate (eller annen random kampsport", enn "Hei, jeg driver med turn".

6438886[/snapback]

Nja, jeg sier meg ikke helt enig der. Kampsport er mer et selvforsvar enn å kunne kontrollere seg selv. Pluss at man lærer vel ikke saltoer etc der?

 

Og, jeg bryr meg ikke om hva jeg driver med, eller hva andre synes om det. Så lenge jeg syntes det er gøy går alt greit.

Lenke til kommentar

Ja, turn er gøy.

 

Objektivitet til side. :p Jeg har drevet med turn (aka. trampett og tumbling) i mange år, og har ikke vurdert å slutte en eneste gang. Hva jeg kan si for å overbevise deg om at det er gøy er ikke lett å vite. Jeg drev en periode med parkour, men gav hele greien opp. Treningen jeg hadde fra turnen hjalp veldig godt på her, spesielt spensten. I parkour så gjelder det å ha mot, det tror jeg er det aller viktigste, selvsagt hjelper alt annet på, men motet må til, spesielt som nybegynner. De fleste kan klare de enkleste tingene, det er bare å tørre. At man da har god kroppskontroll kan hjelpe godt på. Vet man at det ikke er umulig er det også lettere å få seg selv til å prøve ;)

Lenke til kommentar

Nå skal det være sagt at jeg aldri har gått på turn, men jeg har vært med en venn som går på turning til en sånn turnehall med trampoline og masse andre elementer. Og jeg må si jeg synes det var veldig gøy. Var for eksempel et stupebrett ned til et basseng fylt med oppkuttede madrasser, veldig gøy :) Nå vet ikke jeg hvordan det er hvis du begynner med trening da, regner med at en da ikke får muligheten til å gjøre det men synes er gøyest hele tiden. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gikk på turn da jeg var 10-11 år. Det var med de som var fra 11 til 15, nesten bare jenter der. YEAH. Ble ganske god etterhvert, kan fremdeles slå hjul og stå på hender. Det er veldig god trening for kroppen, man bruker mange muskler og gjør mange forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Drop turn og gå heller for kampsport. Jeg vil tro at kampsporter kan gi like god grunntrening til parkour i og med det også inneholder mye kroppsbeherskelse. Dessuten er det defenitivt kulere å si "Hei, jeg driver med Karate (eller annen random kampsport", enn "Hei, jeg driver med turn".

6438886[/snapback]

Nja, jeg sier meg ikke helt enig der. Kampsport er mer et selvforsvar enn å kunne kontrollere seg selv. Pluss at man lærer vel ikke saltoer etc der?

 

Og, jeg bryr meg ikke om hva jeg driver med, eller hva andre synes om det. Så lenge jeg syntes det er gøy går alt greit.

6440662[/snapback]

Kampsport er mye selvkontroll, men been there done that det er ikke gøy.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...