Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett til både PC og XBOX


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettop fått meg internett etter at jeg flyttet. Før jeg flyttet hadde jeg lyse bredbånd, og hadde koblet XBOX'en og PC i nettverk via en switch. PC'en og XBOX'en hadde da to forskjellige lokale IP'er og en felles IP til internett.

 

Etter at jeg flyttet og fikk Chello internett har PC ikke en lokal IP kun Chello sin IP, og XBOX'en kommer ikke på nettet i det hele tatt. Den kommer heller ikke på nettet når jeg kobler den direkte til modemet.

 

Så jeg koblet PCen direkte til modemet og xboxen til pc'en via en krysset T/P med lokale IP'er. Da klarer jeg å koble PC'en og XBOXen sammen, men jeg mister nettet. Med en gang jeg deaktiverer nettverkskortet som er koblet sammen med XBOXen kommer nettet tilbake.

 

Synes dette er veldig rart siden jeg fikk koblet begge deler til netttet før via switchen.

 

Noen som har noen ideer hva som kan være galt? På forhånd takk! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kobler bare pcen til chello-modemet. Får du da en lokal eller ekstern ip-adresse? Hvis du ikke får en lokal, så vil jeg anbefale deg å kjøpe en router. Da kan du få internett samtidig på både xboxen og pcen.

 

EDIT: Inlegg nr. 555 :dribble:

Endret av Kurume
Lenke til kommentar
Hvis du kobler bare pcen til chello-modemet. Får du da en lokal eller ekstern ip-adresse? Hvis du ikke får en lokal, så vil jeg anbefale deg å kjøpe en router. Da kan du få internett samtidig på både xboxen og pcen.

6424157[/snapback]

 

Da får jeg en ekstern ip-adresse. Så det er ikke mulig å koble modemet direkte i switchen og koble PCen og XBoxen i switchen? Når jeg gjør slik, får jeg ihvertfall internett på PCen.

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg XBOX'en på nettet ved å koble PCen direkte på modemet og så dele nettet fra PCen til switchen. :)

 

Men jeg får vel kjøpe meg en router. Noen som har en tråløs router å anbefale?

 

Takk for hjelpen Kurume!

6424875[/snapback]

 

Det du kan gjøre er dette.. Du kobler xboxen til modemet med nettverkskabel og pc'n til modemet med usb..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...