Gå til innhold

Kjøp av PC til bruk i Illustrator


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en maskin for min søster som primært skal bruke den til Illistrator, pluss det vanlige som internett og noe spilling. Det jeg lurer på er hva trenger jeg? Hvor mye bør man legge i det? Er ganske grønn på pcer som skal brukes til grafiske ting. Om dere har mulighet blir jeg veldig glad for om noen kommer med noen forslags til hardware oppsett og hva man bør bruke på dette for å få seg en duganes maskin. Regner med at noen av dere vil reagere på at det ikke står noen limit på pris her, og det er rett og slett for jeg ikke aner selv. Kan eventuelt prøve oss på 15000?

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry..her ser jeg at jeg kunne vært noe klarer kanskje. Snakker kunn om selve innmaten i kabinettet. Da primært hovedkort, prosessor, ram og grafikk kort

6423452[/snapback]

 

Her har du noen grunnkomponenter som burde duge: Link.

 

pluss på en god psu (MIST 500 er og blir min favoritt), kabinett etter smak og en dvd brenner så er du vel i boks. Da burde du fortsatt sitte igjen med et par tusen til diverse ekstra dill hun måtte trenge.

 

edit: kan legge til at det er satt opp 2x av det ram kit'et, tilfelle du ikke skulle se det..

Endret av phax
Lenke til kommentar

Her har du noen grunnkomponenter som burde duge: Link.

 

pluss på en god psu (MIST 500 er og blir min favoritt), kabinett etter smak og en dvd brenner så er du vel i boks. Da burde du fortsatt sitte igjen med et par tusen til diverse ekstra dill hun måtte trenge.

 

edit: kan legge til at det er satt opp 2x av det ram kit'et, tilfelle du ikke skulle se det..

6423518[/snapback]

 

Det her så jo ganske greit ut synes jeg :)

Lenke til kommentar

Her har du noen grunnkomponenter som burde duge: Link.

 

pluss på en god psu (MIST 500 er og blir min favoritt), kabinett etter smak og en dvd brenner så er du vel i boks. Da burde du fortsatt sitte igjen med et par tusen til diverse ekstra dill hun måtte trenge.

 

edit: kan legge til at det er satt opp 2x av det ram kit'et, tilfelle du ikke skulle se det..

6423518[/snapback]

 

Det her så jo ganske greit ut synes jeg :)

6423535[/snapback]

 

Forsåvidt enig i det, men om du kan vente til etter 24. juli med å kjøpe vil du få mye bedre pris på den prosessoren...

 

Om du må kjøpe før det så hadde jeg mye heller kjøpt en Intel 940 D, som leverer omtrent lik ytelse i alt annet enn spill og koster deg 2000 kroner mindre. Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...