Gå til innhold

Bildebasert spam øker


Anbefalte innlegg

Det finnes programmer for å konvertere bilder til tekst igjen, det er alltids en mulighet for spamfiltrene...

6413207[/snapback]

Du tenker kanskje på OCR (Optical Character Recognition). Det ville jo sikkert blitt en belastning for serveren. Men det skulle vel kunne løses det også. Det kunne kanskje kommet et marked for en spesialisert CPU som gjorde jobben hurtigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes spammere som blir tatt skulle fått en bot på f.eks 1 krone pr. spammail.

Hadde blitt dyrt for de stakarene som blir tatt, faktisk så skulle det blitt så dyrt at det eneste de hadde fått råd til resten av livet var nødvendigheter til livsopphold eventuelt til de hadde betalt boten på 55mrd pr. dag i den tidsparioden spammeren er dømt for spamming.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Synes spammere som blir tatt skulle fått en bot på f.eks 1 krone pr. spammail.

Hadde blitt dyrt for de stakarene som blir tatt, faktisk så skulle det blitt så dyrt at det eneste de hadde fått råd til resten av livet var nødvendigheter til livsopphold eventuelt til de hadde betalt boten på 55mrd pr. dag i den tidsparioden spammeren er dømt for spamming.

6413277[/snapback]

 

Problemet med spam er at det å sende e-post er gratis....

 

Leste noen kalkulasjoner for et par år siden som overrasket meg ganske mye.. Visstnok trenger nok bare 1 av 2 millioner spam-mail føre til salg før hele businessen skal lønne seg....

 

"Folk flest" er oppegående nok til å la være å kjøpe penisenlargementpillsthatabsolutelyworkperiod (slik er det desverre ikke når det kommer til å stemme FrP), men sannsynligheten er stor for at mottakeren av en eneste en av disse to millionene mailer faktisk går i fella...

 

Selv tror jeg at løsningen vil være å skatlegge e-post... Da snakker jeg ikke om 2 kroner per e-post, men 0,00007 euro (jeg tror dette var "grensen" som ville gjøre det ulønnsomt for folk å spamme) per e-post...

 

Dette ville utgjort noe slikt som 10-15 øre i året for oss dødelige, men ødelagt hele inntektsgrunnlaget for disse mindreverdige parasittene..

 

Det bør dog tilrettelegges for at firmaer etc. som benytter mye e-Post i forbindelse med kundekommunikasjon e.l. kan unndras ved å søke til ett evt. internasjonalt kontrollorgan....

Lenke til kommentar

 

Selv tror jeg at løsningen vil være å skatlegge e-post... Da snakker jeg ikke om 2 kroner per e-post, men 0,00007 euro (jeg tror dette var "grensen" som ville gjøre det ulønnsomt for folk å spamme) per e-post...

 

 

Hvordan har du tenkt til å få gjennomført dette i praksis? Spesiellt når man tar i betraktning hvordan spam-folk opererer.

 

AtW

Lenke til kommentar
spam burde belønner med kjemisk kastrering (hvis det er menn) og fjerning av eggstokkene hvis det er kvinner.

 

Nå som det er sagt: Det meste kan jo blokkeres, og folk har vel ikke "vis bilde" på som default i eposter?

6413461[/snapback]

Kjemisk?

Battle%20Axe%20close%20up.jpg

 

Får håpe noen kommer med gode algoritmer for å fjerne bilde-spam snart da. Er vel der pengene ligger tipper jeg.

Lenke til kommentar

Strengere starffer for de som blir tatt.

Det kan jo ikke være umulig å nå bakmennene.

det reklameres jo for noe som man skal bruke penger på, være seg storpenispille eller fake aksjer.

Følger man pengestrømmen så vil man jo også finne bakmennen til slutt.

Skulle man få piller i postkassa fra bestillinger fra spam så må man jo kunne utføre litt reverce engenering.

Canspam loven i USA har jo hjulpet noe da de faktisk har straffet spammere som har forbrutt seg mot spamlovgivningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

 

Selv tror jeg at løsningen vil være å skatlegge e-post... Da snakker jeg ikke om 2 kroner per e-post, men 0,00007 euro (jeg tror dette var "grensen" som ville gjøre det ulønnsomt for folk å spamme) per e-post...

 

 

Hvordan har du tenkt til å få gjennomført dette i praksis? Spesiellt når man tar i betraktning hvordan spam-folk opererer.

 

AtW

6413337[/snapback]

 

Nei si det... Måtte vært i regi av et eller annet internasjonalt organ :-)

 

Vet at det ble foreslått ett eller annet sted, men kan ikke huske hvor.. EU/FN/WTO? ^^

Lenke til kommentar

 

Selv tror jeg at løsningen vil være å skatlegge e-post... Da snakker jeg ikke om 2 kroner per e-post, men 0,00007 euro (jeg tror dette var "grensen" som ville gjøre det ulønnsomt for folk å spamme) per e-post...

 

 

Hvordan har du tenkt til å få gjennomført dette i praksis? Spesiellt når man tar i betraktning hvordan spam-folk opererer.

 

AtW

6413337[/snapback]

 

Nei si det... Måtte vært i regi av et eller annet internasjonalt organ :-)

 

Vet at det ble foreslått ett eller annet sted, men kan ikke huske hvor.. EU/FN/WTO? ^^

6413561[/snapback]

 

Hva med folk som har egne email-servere? Hva med det faktum at masse spam sendes ut ifra zombie-maskiner der eieren ikke aner at det skjer? Hva med de alndene som uunngåelig ikke kommer til å rette seg etter disse reglene? Hva med anonyme proxy-tjenester?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

 

Selv tror jeg at løsningen vil være å skatlegge e-post... Da snakker jeg ikke om 2 kroner per e-post, men 0,00007 euro (jeg tror dette var "grensen" som ville gjøre det ulønnsomt for folk å spamme) per e-post...

 

 

Hvordan har du tenkt til å få gjennomført dette i praksis? Spesiellt når man tar i betraktning hvordan spam-folk opererer.

 

AtW

6413337[/snapback]

 

Nei si det... Måtte vært i regi av et eller annet internasjonalt organ :-)

 

Vet at det ble foreslått ett eller annet sted, men kan ikke huske hvor.. EU/FN/WTO? ^^

6413561[/snapback]

 

Hva med folk som har egne email-servere? Hva med det faktum at masse spam sendes ut ifra zombie-maskiner der eieren ikke aner at det skjer? Hva med de alndene som uunngåelig ikke kommer til å rette seg etter disse reglene? Hva med anonyme proxy-tjenester?

 

AtW

6413571[/snapback]

 

Det tekniske ville jeg nok overlatt til noen andre, men det finnes helt klart løsningen som kunne taklet dette regner jeg med... F.eks. at en tjener nekter å levere en epost sålenge den ikke kommer fra en "autorisert avsender-tjener", som i sin tur må oppfylle spesifiserte krav. F.eks. at alle meldinger som må sendes knyttes opp til en enkelt menneskes identitet via VISA-sertifisering el. lignende.... Slik at de som ønsker å sende mail må identifisere seg før de får denne muligeten.....

Lenke til kommentar

 

Selv tror jeg at løsningen vil være å skatlegge e-post... Da snakker jeg ikke om 2 kroner per e-post, men 0,00007 euro (jeg tror dette var "grensen" som ville gjøre det ulønnsomt for folk å spamme) per e-post...

 

 

Hvordan har du tenkt til å få gjennomført dette i praksis? Spesiellt når man tar i betraktning hvordan spam-folk opererer.

 

AtW

6413337[/snapback]

 

Nei si det... Måtte vært i regi av et eller annet internasjonalt organ :-)

 

Vet at det ble foreslått ett eller annet sted, men kan ikke huske hvor.. EU/FN/WTO? ^^

6413561[/snapback]

 

Hva med folk som har egne email-servere? Hva med det faktum at masse spam sendes ut ifra zombie-maskiner der eieren ikke aner at det skjer? Hva med de alndene som uunngåelig ikke kommer til å rette seg etter disse reglene? Hva med anonyme proxy-tjenester?

 

AtW

6413571[/snapback]

 

Det tekniske ville jeg nok overlatt til noen andre, men det finnes helt klart løsningen som kunne taklet dette regner jeg med... F.eks. at en tjener nekter å levere en epost sålenge den ikke kommer fra en "autorisert avsender-tjener", som i sin tur må oppfylle spesifiserte krav. F.eks. at alle meldinger som må sendes knyttes opp til en enkelt menneskes identitet via VISA-sertifisering el. lignende.... Slik at de som ønsker å sende mail må identifisere seg før de får denne muligeten.....

6414382[/snapback]

 

De aller fleste ISPer krever at man sender mail (ikke mottar), gjennom deres server uansett, og det hindrer jo ikke spam i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Noen online løsninger har gode justeringsmuligheter for å ikke åpne bildene ihvertfall, og for HTML kode likeså. Den som leverer deg e-post løsning kan gjøre mye interessant for å gjøre hverdagen enklere. Det kommer nok noe for å knekke dette også.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Det med betaling av epost har jeg personlig ikke noe tro på, det pga. at alt av epost da må gå igjennom et organ som styrer betalingsprosessen. Dette vil medføre at ett organ får kontroll over hele epost strukturen. noe som ikke er bra.. Tenk deg bare om du skal sende en 20mb stor mail til din privat mail fra jobb.. denne mailen må da først sendes til en server hoss dette organet for så å sendes til deg etter den er registrert og betalt. (Blir en form for Digitalt Postvesen..)

 

Men.. Dette bør kunne fikses på en eller annen måte...

En løsning er å bruke DNS til autorisering av avsendere.

Hver gang en bruker sender epost til deg fra f.eks [email protected] så slår din server opp noe som ligner på et "MX" rekord i DNS, som sier om den serveren mailen ble sendt igjennom er autorisert til å sende mail fra domenet "XYZ.com" som står som avsender.

Da må de servere som mailene sendes fra være autoriserte til å sende fra det domenet som står som avsender.

 

Dette krever da også at du ikke kan sende mail igjennom din internet providers SMTP server, men må bruke en som er autorisert til å sende fra ditt domene. Disse serverene vil da også ha bruker/passord autentisering med begrensning av hvilke adresser man kan sende til fra hvilken konto..

 

Med en slik løsning vil ikke all spam bli blokkert, men man slipper at en hvilken som helst maskin i verden kan spy ut tusenvis av mail pr. dag fra noe som ser ut som tusenvis av avsender adresser.

Spammerene må da sette opp sine egene domener med egene autoriserte servere for å få sent ut spam mailene... og da blir de forhåpentligvis litt lettere å få kloa i :)

Endret av runborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...