Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Post-rock er jeg veldig glad i, spesielt instrumental. Mogwai er et av banda innen sjangeren jeg liker
Mogwai har mye bra. Jeg liker veldig godt Young Team og Mr. Beast. The Hawk is Howling var ikke så værst den heller. Du bør sjekke ut Tortoise, de regnes som en av de første bandene som ble kategorisert som post-rock:

 

Tortoise - It's All Around You

Lenke til kommentar
Jeg hører litt på det. Snodig navn på sjangeren, forøvrig. Hva legger f.eks. du i betegnelsen?

 

Godt spørsmål. Jeg ser på det som en slags kryssning av rock (da hovedsakling instrumentbruk) og klassisk (da mer på det dynamiske, og måten det ofte er satt sammen av "satser"). Leste denne definisjonen en gang, som forøvrig stemmer ganske bra; "using rock instrumentation for non-rock purposes, using guitars as facilitators of timbres and textures rather than riffs and powerchords."

 

Til Longwinded;

 

GY!BE er ett av mine favorittband, uavhengi av sjanger. Sleep gir meg gåsehud hver gang. :love:

Ellers liker jeg godt Mogwai, Sigur Rós, Explosions in the Sky, A Silver Mt. Zion, Tortiose, Mono osv.

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg kjøpte akkurat Oasis nyeste album - Dig Out Your Soul - og jeg har irritert meg over den ene sangen nå i noen timer. Nemling spor 9 - Ain't Got Nothin'. Jeg synes introen og en del av resten av sangen ligner fryktelig mye på en annen låt, og jeg har for meg det at det er en Kaizers-låt. Jeg har hørt gjennom sangen mange ganger nå, og jeg har hørt gjennom de fleste Kaizers-låtene jeg har på maskinen, men jeg finner det ikke ut.

 

Noen som tenker klarere enn meg, som kunne hjulpet? :D

Endret av Jooakim
Lenke til kommentar
GY!BE er ett av mine favorittband, uavhengi av sjanger. Sleep gir meg gåsehud hver gang. :love:

Ellers liker jeg godt Mogwai, Sigur Rós, Explosions in the Sky, A Silver Mt. Zion, Tortiose, Mono osv.

Du burde få med deg Explosions live hvis du en gang får muligheten. Intense greier. :)

 

Så dem på John Dee i fjor, dødsbra. Også Eluvium som support!

 

Forøvrig den første konserten jeg VIRKELIG har ønsket meg ørepropper på. :p

Lenke til kommentar
Er jo flere sider av saken, men virker som en del musikk får litt motepreg. Besynderlig at så mange har et av de få albumene fra Pink Floyd som ikke nådde listetopp noen plasser, som sin favoritt.

Hva er dette for slags svada? Unnskyld meg, men listetopp har aldri noensinne vært et kvalitetsstempel. The Velvet Underground & Nico for eksempel ble jo bare kjøpt av et par syrehaud og Warhol-fans, men per dags dato er det regnet som et av verdens beste og mest innflytelsesrike rock-album.

 

Bach var jo også bare en latterlig liten obskur flue i barokken. Mozart døde av fattigdom fordi ingen likte ham. Franz Schubert var for sjenert til å nå ut til det store publikum og døde ung han også. Det er tiden, og ikke salget, som bekrefter kvalitet, må du skjønne.

 

For øvrig har jeg en fullstendig sann og ektefølt oppfatning om at Piper er PF's beste plate, over Animals og Meddle. Hvis jeg vil være sær så nevner jeg jo ikke at jeg liker Pink Floyd i det store og det hele. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...