Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herregud, som jeg elsker Bright Eyes. Har hørt gjennom de fleste albumene i kveld, og de er virkelig fantastiske. Alle sammen. Hver og én gir meg rett og slett litt vondt i hjertet av sårheten i de vidunderlige tekstene til Conor Oberst.

Han har en så formidabel evne til å formidle smerte via stemmen, at jeg faktisk ofte styrer unna musikken om jeg er i et ekstra godt humør.

Rett og slett for ikke å bli påvirket.

Lenke til kommentar

Noen av dere som er kjent med den fantastiske stemmen til Nicole Blackman?

Den kan høres bl.a. på noen låter fra albumet Liquid, av prosjektet Recoil.

 

Se filmen hos Youtube

Tekst:

 

Who wouldn't want a good girl, a soft hand, a gentle woman for a gentleman? He said, "It's been fine so far but after a while I want more than a soft style. I want some slashes to go with those long eyelashes." And so the bedroom became the black room but a year later he wanted something more, something I wasn't quite prepared for. He said, "Every woman has an itch and every nice girl secretly wants to switch." I like how the skins look on your white hands. I'd like you to deliver one of my demands." He said, "Every woman has an itch and every nice girl wants to switch." He led me in and lit the room with a hundred candles and said "God never gives you more than you can handle." I sat astride his chest, "It's just a thrill," he said, as he relaxed on the dark, dark bed, "it's just breath control." He whispered "Hold me here" and I did and his head fell back. He whispered "Press harder" and I did and his eyes rolled back. It's just breath control. Just breath control. I saw him go pale. I saw him seize up, I felt something creep up like a taste for this. Like a reward. A kind of love, a kind of lustmord. It was a minute then three then five then ten, he wasn't coming up again. I held on for twelve. I saw him seize and thrash and twist and when he was still, I lifted away my wrists and looked at my hands and tried to understand. "It's just a thrill" I said as he relaxed on the dark, dark bed. I sat aside his chest, "It's just a thrill," he said, "just a thrill. It's just breath control. Control, control, it's just breath control, control, control. When it was over, I slipped off the skins and drowned them in the river where we used to swim and a year later in a shop, I was stopped by a man. He said, "I know you're looking for something that's hard to find and I think I have what you have in mind." And he led me to a glass case and looked deep into my face... "It's just control."

 

Tekst:

 

I want to know how it'll end.

I want to be sure of what it'll cost.

I want to strangle the stars for all they promised me.

I want you to call me on your drug phone.

I want to keep you alive so there is always the possibility of murder later.

I want to be there when you learn the cost of desire.

I want you to understand that my malevolence is just a way to win

I want the name of the ruiner.

I want matches in case I have to suddenly burn.

I want you to know that being kind is overrated.

I want to write my secret across your sky.

I want to watch you lose control.

I want to watch you lose.

I want to know exactly what it's going to take.

I want to see you insert yourself into glory.

I want your touches to scar me so I'll know where you've been.

I want you to watch when I go down in flames.

I want a list of atrocities done in your name.

I want to reach my hand into the dark and feel what reaches back.

I want to remember when my nightmares were clearer.

I want to be there when your hot black rage rips wide open.

I want to taste my own kind.

I want to be wrapped in cold wet sheets to see if it's different on this side.

I want you to come on strong.

I want to leave you out in the cold.

I want the exact same thing... but different.

I want some soft drugs.. some soft, soft drugs.

I want to throw you.

I want you to know I know.

I want to know if you read me.

I want to swing with my eyes shut and see what I hit.

I want to know just how much you hate me so I can predict what you'll do.

I want you to know the wounds are self-inflicted.

I want a controlling interest.

I want to be somewhere beautiful when I die.

I want to be your secret hater.

I want to stop destroying you but I can't.

And I want and I want and I want.

And I will always be hungry.

And I want and I want and I want...

 

Hun har også hele vokalen på Golden Palominos' album, Dead Inside. (ingenting av det på youtube desverre)

Endret av toth
Lenke til kommentar

elektroboy:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Herleg klipp, elektroboy! Den der svingte godt :)

Er sjølv veldig glad i blues, men mest i den "kjappe, glade" bluesen (kanskje det er det som er boogie? Er ikkje så god på namn og sjangre :p)

Kanskje du har nokre tips til artistar som spelar som han Eeco-fyren? :)

Moro å høre at du likte sånn type musikk :)

Spiller du noe instrument eller?

Noen kjente boogie/blues pianister er: Albert Ammons, Made Lux Lewis, Pete Johnson og Jimmy Yancey!

Så vis du søker på det på youtube, så skal det komme opp noe :)

Nja, spelar litt gitar, men det er ikkje særleg brukbart :p Har ein draum om å lære meg å spille ordentlig blues og sånn, men har ikkje kome så langt enno. Men eg har ein onkel som spelar "ståbass" (og elbass, gitar og piano) i bluesband, som har lovt meg at han skal lære meg nokre triks.

Takk for tipsa, skal sjekke dei ut! :)

Lenke til kommentar

Det hele hendte i forgårs da en vennine av meg viste meg en sang som jeg bare måtte høre.

så jeg gjorde da det og ettersom det ikke er slik musikk jeg normalt hører på.

trodde jeg ikke dette skulle skje.:hmm:

men allikevel greier jeg ikke å slutte å trykke på repeat knappen.

for Sangene er faktisk utrolig fengene .

jeg tror jeg har hørt gjennom albumet 20 ganger bare i går.(ettersom klokken er over tolv nå.)

Så her er det: Jeg er blitt hekta på Metro Station :whistle:

Lenke til kommentar

Til en viss grad, ja.

Det som fanger oppmerksomheten min og får meg til å høre etter er komposisjonen.

Når jeg har hørt sangen et par ganger begynner teksten og sige inn.

 

Men jeg synes instrumental musikk kan være grusomt kjedelig og monotont

Lenke til kommentar

Jeg hører nesten aldri på teksten de første gangene. At det høres bra ut er viktigere for meg (men det betyr ikke at jeg gir opp artister hvor tekstene har mye å si). Hvis jeg liker det jeg hører kommer den som regel av seg selv.

Det kommer også an på hvor aktivt jeg lytter - nå for tida sitter jeg mye på dataen og har musikken "i bakgrunnen", så da får jeg sjelden med meg teksten. Også avhenger det litt av hvor tydelig ting blir sunget ...

Lenke til kommentar

Haha, spotify er GENIALT. Eg søkte akkurat på Absolute Music, og opp kom dei aller fleste albuma, deretter var det berre å starte reisa frå tidleg 90-talet og opp mot notida. Dette er musikk eg høyrte på heile min barndom og eg får nesten ei tåre i augekroken av å høyre dei att.

 

Akkurat no stoppa ferda på Cher sin "Belive". Singelen eller albumet fekk mamma til jul i 1998, og dette kima på stereoanlegget i bakgrunnen i den varme stua vår medan eg og bror min spelte det splitter nye 1080 Snowboarding på nintendo64'n. Ahh..

 

Andre songar eg kom over som naudsynt ikkje er så veldig gode, men som gir meg mange mange minner er:

 

Blur - song2

Walking on the milky way

Eagle-eye cherry - Save Tonight

GoldenEye - Tina Turner

Og mange andre catchy, men som eigentleg ikkje er så veldig verdt å nemne her. Dei hadde ein bratt stigningskurve opp mot toppen på båe sider for å seie det sånn.

Lenke til kommentar

Pr. dags dato er det inne i betatesting, så du treng ein invite for å bli invitert, eller du må registrere deg via proxy og "late" som om du bur i England eller noko (betaen er visstnok tilgjengeleg for alle der).

 

Ellers kan du betale 99 kr/mnd (trur eg det var) for å vere premium user. Eg som deltar i betaen får ein sånn 10-15 sekund lang reklame kanskje 3. kvar time (kor ofte denne reklamen poppar fram varierar, dette er eit sånn ca. estimat).

 

I alle fall, det er noko a là last.fm ja, berre at her kan du søke opp kvar enkelt song, få opp albuma songen høyrer til, klikke på f.eks. artisten og finne alle songane den artisten har gitt ut og høyre på desse. Du kan "lagre" kvar enkelt song i eigendefinerte spelelister. Last.fm speler vel berre random musikk frå ein sjanger eller noko om eg ikkje tar heilt feil? No er det akkurat kome ein funksjon der du kan leggje inn brukarnamn/pass i spotify slik at du "scrobblar" musikken til last.fm.

 

Når eg sit på ein pc med nettilgang plar eg berre bruke spotify. All anna form for musikk blir meir tungvint. Ekstra morosamt på fest er det å last ned spotify på pc'n der, logge inn på min konto og setje på "party"-spelelista. Alltid ein slagar :p

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...