Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg driver å hører på Tommy Tokyo for øyeblikket.

Må si vokalen, særlig nerven, har en meget stor likhet med Bright Eyes. Ikke fullt så deprimerende sår, men skjelven ligner veldig.

Interessant ...

 

Jeg har jo sett reklamen for CD-en som går på viasat4 for tiden, jeg liker smakebitene. Er det verdt å kjøpe albumet? :)

Lenke til kommentar
Jeg driver å hører på Tommy Tokyo for øyeblikket.

Må si vokalen, særlig nerven, har en meget stor likhet med Bright Eyes. Ikke fullt så deprimerende sår, men skjelven ligner veldig.

Interessant ...

 

Jeg har jo sett reklamen for CD-en som går på viasat4 for tiden, jeg liker smakebitene. Er det verdt å kjøpe albumet? :)

Det vil jeg si.. Du kan jo alltids gjøre som meg og ta en "lovlig" prøvelytting i ro og mak på egen pc før du går ut og handler :)

Lenke til kommentar
Merriweather Post Pavilion, det nye Animal Collective-albumet har endelig blitt sluppet! Har kun hørt gjennom to-tre ganger, men det virker så absolutt lovende. Anbefaler alle å sjekke det ut.

 

 

Helt enig! Aldri hørt om bandet før her om dagen, og jeg ble jammen overrasket, må være noe av det beste jeg har hørt på lenge. Anbefaler alle å sjekke de ut.

 

Begynte å høre på dette etter all hypen, og må si jeg er litt "blown away". Var frelst ca 2 min ut i første låta, "In The Flowers"! :love:

Lenke til kommentar

Den Towards The Gate fra stargate er litt sånn.. Aria-aktig. Litt Therion minus metallen om man skjønner. Klassisk musikk med diverse moderne influenser kanskje..

 

Anbefalt tips i litt samme sjanger: Cafe del Mar - Aria og Aria 2. (Paul Scwartz) om ikke jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Herleg klipp, elektroboy! Den der svingte godt :)

Er sjølv veldig glad i blues, men mest i den "kjappe, glade" bluesen (kanskje det er det som er boogie? Er ikkje så god på namn og sjangre :p)

Kanskje du har nokre tips til artistar som spelar som han Eeco-fyren? :)

 

Moro å høre at du likte sånn type musikk :)

 

Spiller du noe instrument eller?

 

Noen kjente boogie/blues pianister er: Albert Ammons, Made Lux Lewis, Pete Johnson og Jimmy Yancey!

 

Så vis du søker på det på youtube, så skal det komme opp noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...