Gå til innhold

Besto fagprøve i IKT driftsfag


Lubb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tok min fagprøve i uke 25 og fikk betsått meget godt  :D

 

Hadde ikke akkurat trodd det....  ;)

 

Dem tok fra meg oppgaven da de gikk, noen som veit om dette er vanlig?

6384728[/snapback]

Først vil jeg si, gratulerer :)

Vet egentlig ikke om dette er vanlig men. Hva gikk oppgaven din ut på da? Er 1 år til jeg skal ha fagprøve, men greit og være forberett :)

Hadde nå eksamen i begynnelsen av måneden som privatist, noen som har en anelse når jeg får svar på denne eksamenen?

 

Får du foresten en slags karakter på denne fagprøven? eller er det bare bestått og ikke bestått ?

Lenke til kommentar

Takker :)

 

Oppgaven gikk ut på å planlegge hvordan jeg ville sette opp et nettverk for en bedrift, også skulle jeg sette opp en server (Win 2000 eller 2003) og sette to klienter opp mot serveren. Så måtte jeg dokumentere alt jeg gjorde, og siste dagen skulle jeg vise hvordan dette fungerte.

 

Jeg måtte også opprette brukere, grupper og OU'er også var det en del Group Policy.

 

Selve oppgaven var veldig grei, men dette med dokumentasjon er ikke så lett hvis man ikke har jobbet en del med det. Bare dokumentasjonsdelen er en stor del av oppgaven.

 

På slutten hadde jeg også en "Praktisk/muntlig" del der jeg måtte vise at jeg kunne brukerstøtte.

 

Det er tre forskjellige "karakterer" Ikke bestått, bestått og bestått meget godt

 

Men som oftest så får du en prøve som er laget ut i fra hva du jobber med.

 

Jeg tok eksamen som privatist 3. mai og har enda ikke fått svar på den :realmad:

Lenke til kommentar
Takker  :)

 

Oppgaven gikk ut på å planlegge hvordan jeg ville sette opp et nettverk for en bedrift, også skulle jeg sette opp en server (Win 2000 eller 2003) og sette to klienter opp mot serveren. Så måtte jeg dokumentere alt jeg gjorde, og siste dagen skulle jeg vise hvordan dette fungerte.

 

Jeg måtte også opprette brukere, grupper og OU'er også var det en del Group Policy.

 

Selve oppgaven var veldig grei, men dette med dokumentasjon er ikke så lett hvis man ikke har jobbet en del med det. Bare dokumentasjonsdelen er en stor del av oppgaven.

 

På slutten hadde jeg også en "Praktisk/muntlig" del der jeg måtte vise at jeg kunne brukerstøtte.

 

Det er tre forskjellige "karakterer" Ikke bestått, bestått og bestått meget godt

 

Men som oftest så får du en prøve som er laget ut i fra hva du jobber med.

 

Jeg tok eksamen som privatist 3. mai og har enda ikke fått svar på den  :realmad:

6385044[/snapback]

oki..

 

Hehe, jasså ja. Hva du tok eksamen i da?

irriterende at det skal ta så langt tid.

Lenke til kommentar
Jeg tok min fagprøve i uke 25 og fikk betsått meget godt  :D

 

Hadde ikke akkurat trodd det....  ;)

 

Dem tok fra meg oppgaven da de gikk, noen som veit om dette er vanlig?

6384728[/snapback]

 

 

Gratulerer!

 

Tok min i uke 22, besto men desverre ikke bra nok til bestått meget godt :blush:

 

Hmm.. ser ikke noe grunn til at de skulle ta fra deg oppgaven. De tok ikke min.

Lenke til kommentar
Jeg tok min fagprøve i uke 25 og fikk betsått meget godt  :D

 

Hadde ikke akkurat trodd det....  ;)

 

Dem tok fra meg oppgaven da de gikk, noen som veit om dette er vanlig?

6384728[/snapback]

 

 

Gratulerer!

 

Jeg tok min i uke 24, fikk også meget godt bestått... :)

 

EDIT:

I tillegg satt de opp kravene i fjor for IKT-faget.

Morsomt å vite hvis du ikke visste det! :)

 

Hvis ikke det bare gjaldt for østfold fylkeskommune da.. :hmm:

Endret av kimla
Lenke til kommentar
Jeg har et inntrykk at sensorene er for lite oppdaterte og ikke er kompetente nok innenfor fagfeltet...

 

Og det virker som du blir karaktersatt på hvor mange sider dokumentasjonen din er på.

6513180[/snapback]

 

 

Her var ønsket fra sensor max 20 sider. En god dokumentasjon burde ikke trenge å være mer enn det.. Den beste sist år hadde kun 15 sider med dokumentasjon.

 

De sensorene jeg hadde virket mer en kompetente nok. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde fagprøved min i Juni.

 

 

tror ikke det er riktig at de tar din oppgave. du kan jo bare spørre din gamle mentor om han/hun kan printe ut en ny for deg, da? Jeg fikk beholde min.

 

Hadde cirka 20 sider dokumentasjon. 3 stk.

1 system administrator, oversikt på servere, nettverk osv.

1 klient dokumentasjon, oversikt på klienter i nettverket osv

1 "nettverk for dummies" dokumentasjon som ble utdelt til "panelet som hadde innleid meg"

 

 

 

Fikk bestått, meget godt. :)

Lenke til kommentar
Jeg har et inntrykk at sensorene er for lite oppdaterte og ikke er kompetente nok innenfor fagfeltet...

 

Og det virker som du blir karaktersatt på hvor mange sider dokumentasjonen din er på.

6513180[/snapback]

 

 

Her var ønsket fra sensor max 20 sider. En god dokumentasjon burde ikke trenge å være mer enn det.. Den beste sist år hadde kun 15 sider med dokumentasjon.

 

De sensorene jeg hadde virket mer en kompetente nok. :thumbup:

6518332[/snapback]

 

Min var på 35sider + vedlegg :p Var en del screenshots og tegninger med. Om jeg så må si det selv så var dokumentasjonen min JÆVLIG bra :p

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Eg og tok fagprøven min 21-25 august, Bestått Meget godt. Eg og han andre som tok fagprøven satt i 4 dagen heilt aleine uten å høyre ein dritt frå sensorene. Var ikkje før etter 12 på fredagen at sensorene dukka opp.

 

Tok med seg alt me hadde til då av dokumentasjon og planlegging. Pluss at dei lekte litt med sikkerheten på klienten. Så kom dei tilbake når klokka nerma seg 15:00 og satt seg ned og tok 30 raske spørsmål. Eg hadde ikkje levert dokumentasjons delen min før 5 minutt før eg fekk vite at eg bestod meget godt. Han kan umulig ha sett gjennom 39 siden dokumentasjon med kanskje 17 av dem rein tekst.

 

Trur faktisk dei vurderer deg veldig mykje ut i frå førsteintrykk og dei spørsmåla du får munnleg.

 

 

Men men eg er fornøgd eg, sensoren klarte ikkje å knekke klient sikkerheten min :D Så han kunne ikkje klage på det vertfal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...