Gå til innhold

Noen erfaringer med uoriginalt blekk?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en printer som primært skal brukes til å spy ut tekstdokumenter og powerpointpresentasjoner. Siden det i det lange løp vil bli en del utskrifter, er det vesentlig for meg å få ned kostnadene per side. Jeg har derfor sett for meg en løsning hvor jeg kjøper rimelig HP skriver, og satser på å benytte meg av uoriginalt blekk herfra. Det vil redusere kostnadene fra med 95% i forhold til originalt blekk. Mitt sprøsmål er om det er noen som har erfaring med dette. Blir det bare tull, eller er det gode greier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt en del billigblekk fra blekkpatron.no og Biltema til min Epson og utskriftene har blitt veldig fine. Problemet er når printeren blir stående et par uker. Da er dysene pottetette og jeg bruker en haug med rensespray og blekk på å få rensa de. Samt at jeg må bruke et eget program for å rense skikkelig.

Lenke til kommentar
Jeg kan jo faktisk ødelegge fem billigprintere for prisen av den ene laserskriveren der. Og i tillegg er den jo 4 ganger dyrere per utskrift... Hvorfor skulle jeg kjøpe den da?

6375954[/snapback]

Det kan du, men ofte så slukter billigprintere en del mer blekk enn andre og ofte så får man ikke like god kvalitet på utskriftene med uorginalt blekk.

 

Bare en tanke... klart du sparer litt på uorginalt.

Lenke til kommentar

Har også brukt uorginalt blekk fra Blekkskriveren.no på en canon pixma130.

 

Dette er jeg ikke fornøyd med, når ikke den sorte patronen blir brukt på noen uker tørker den inn og blir ubrukelig.

 

Når det gjelder fargepatronene får jeg tidvis/nesten hele tiden en vanvittig fargegjengivelse med feil farger, for lyst eller kombinasjon av dette.

 

Anbefaler derfor ikke og bruke erstatningsblekk.. det blir bare mere og hive i søpla, mere irritasjon og problemer.

 

ulf

Lenke til kommentar
Har også brukt uorginalt blekk fra Blekkskriveren.no på en canon pixma130.

 

Dette er jeg ikke fornøyd med, når ikke den sorte patronen blir brukt på noen uker tørker den inn og blir ubrukelig.

 

Når det gjelder fargepatronene får jeg tidvis/nesten hele tiden en vanvittig fargegjengivelse med feil farger, for lyst eller kombinasjon av dette.

 

Anbefaler derfor ikke og bruke erstatningsblekk.. det blir bare mere og hive i søpla, mere irritasjon og problemer.

 

ulf

6391851[/snapback]

Hvor kjøpte du da det uoriginale blekket fra? Er det forskjell på det de betegner som "spesialdesignet uoriginalt blekk", og vanlig jallablekk?

Lenke til kommentar
Har også brukt uorginalt blekk fra Blekkskriveren.no på en canon pixma130.

 

Dette er jeg ikke fornøyd med, når ikke den sorte patronen blir brukt på noen uker tørker den inn og blir ubrukelig.

 

Når det gjelder fargepatronene får jeg tidvis/nesten hele tiden en vanvittig fargegjengivelse med feil farger, for lyst eller kombinasjon av dette.

 

Anbefaler derfor ikke og bruke erstatningsblekk.. det blir bare mere og hive i søpla, mere irritasjon og problemer.

 

ulf

6391851[/snapback]

Hvor kjøpte du da det uoriginale blekket fra? Er det forskjell på det de betegner som "spesialdesignet uoriginalt blekk", og vanlig jallablekk?

6393888[/snapback]

 

Hei jeg kjøpte det fra som du ser BLEKKSKRIVEREN.NO

 

Kjøpte 2 stk patroner farge BCI-24 CAN24FP og 2 svarte BCI-24 CAN24FP

 

et jeg har spart i blekk har jeg igjen fått det mangedobbelte i utlegg til photopapir som er blitt ødelagt av meget dårlig fargegjengivelse.

 

Men hvis skriveren din går konstant og du bruker kun sort så kanskje, du får prøve.

 

ulf

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd uorginalt blekk i en god tid, men jeg må antakelig begynne å kjøpe originalt. En hp skriver er ødelagt og en canon. Det stemmer faktisk det at skriverhodet tetter seg. Meget irriterende. Min Canon S750 var jeg svært fornøyd med, men etter å ha kjørt uorginalt blekk i den har den nå tatt fullstendig kvelden. Dysene er tette.

 

Har forsøkt rensepatroner, men det nytter ikke.

Vurderer å sette skrivehodet i et "bad" av whitesprit... :cry: men vet ikke om det vil hjelpe eller ødelegge skrivehodet totalt :hmm:

 

Hvis noen har et skikkelig råd om hvordan jeg får åpna dysene igjen så er jeg evig takknemmelig. Dumt å kjøpe ny printer når den jeg har egentlig er helt ok.

Lenke til kommentar

Faktisk så er det flere ulemper med uoriginalt blekk. Noe litt sleipt også.

 

Flere nyere skrivere i dag har en mikrobrikke i hver blekkpatron, slik at skriveren "vet" når du bytter patron. Ulempen er at den reagerer som om blekkpatronen er tom hvis den ikke finner brikken og begynner med vedlikehold. Gjerne i form av skrivehoderens før hver utskrift eller hver side i en utskrift.

 

 

Leste en stor artikkel om dette hos PCWorld for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar

Dette er metoden jeg bruker for å rense min Epson Stylus Photo 830 når den er HELT tett etter å ha stått ubrukt i måneder med uoriginalt blekk:

 

På denne er det 6 "spyd" som går opp i blekkpatronene. Jeg har en sprayboks med Biltema Elektronikkrens og har festa en krymprestrømpe på enden av røret på sprayflaska. Krympestrømpa er KUN krympa i enden som festes til røret. Strømpa passer da perfekt over hvert av spydene slik at jeg kan spraye med trykk gjennom hele greia. Etter å ha spraya godt gjennom alle 6 "spydene" setter jeg i ny patron og kjører en haug med skikkelige dyserens. Bruker da DrTool og ikke den funksjonen som ligger i skriverdriveren (Den suger).

 

Det blir et jæv#%! griseri og det kan fort gå med en hel patron til bare rensing, men som regel blir printeren så god som ny etterpå.

 

DrTool kan også nullstille noen blekkpatroner slik at man kan få brukt opp de siste restene i patronene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en printer som primært skal brukes til å spy ut tekstdokumenter og powerpointpresentasjoner. Siden det i det lange løp vil bli en del utskrifter, er det vesentlig for meg å få ned kostnadene per side. Jeg har derfor sett for meg en løsning hvor jeg kjøper rimelig HP skriver, og satser på å benytte meg av uoriginalt blekk herfra. Det vil redusere kostnadene fra med 95% i forhold til originalt blekk. Mitt sprøsmål er om det er noen som har erfaring med dette. Blir det bare tull, eller er det gode greier?

6375905[/snapback]

 

Ved bruk av uoriginalt blekk mister du garantien på din skriver.

Så vist den går i stykker pga. bruk av uoriginalt blekk får du ikke noe igjen på garantien. kost på heller orginalt blekk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt uorginalt 3 ganger, fra de tidligere nevnte utsalgssteder, og har kun negative erfaringer. Det førte til elendige utskrifter hver gang. Spesielt gjelder det dette med uttørking.

 

Nå har jeg hatt en Canon 760MP stående i hattehylla på min Carawelle (bil:) i 30 sommerdager. Fotoutskrift er fortsatt ikke til å skille fra ekte "fremkalling". Har kun orginalt blekk, og følger oppfordringene fra skriver info poppup, når ting ikke fungerer lenger.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for en billig laserskriver, hvis du skal skrive ut store mengder så er det utrolig irriterende med jevnlig paper jam, blekk som tørker, kladder, etc...

 

Det var noen luringer i søsterfirmaet jeg jobber i som hadde kjøpt 4-5 billige blekkskrivere.. og det ble alt annet enn billig i drift og de hadde alle sine småproblemer, og de som brukte dem var irritert.

 

Kjøpte disse istedet:

https://prisguiden.no/product.php?productId=28658

 

Etter ett par måneder med konstant bruk har jeg ikke hørt ett kvekk om at de ikke fungerer knirkefritt.

 

Blekkskrivere er IKKE egnet til å skrive ut i store kvanta. Velg laser.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

har en canon i550X, gikk tom, kjøpte uorginalt blekk fra Clas Ohlson, fungerer utmerket, vet ikke hvorfor deres patroner ikke tørker ut..

 

har hatt patronene i noen måneder, brukte den 2 ganger, 1 gang helt i starten da jeg fikk den, og for 2 dager siden, ikke noe problem med det

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...