Gå til innhold

Guide: Hvordan lage et annerledes desktop


Anbefalte innlegg

Noen som har et fint, diskret theme til XP, uten sterke farger, tykk verktøylinje og fancye ikoner ? Som ikke endrer for mye (f.eks. startmenyen).

7262162[/snapback]

De eneste skinene jeg har brukt over lang tid er Cassandra VS og det jeg bruker nå - RoueB. Kan ikke finne RoueB på deviantart, men det likner fælt på dette, bare at det jeg har nå har et alternativ med mye mørkere/svartere farge.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg får ikke til Samurize i det hele tatt, er det noen som kan lage en config til meg? Vil ha en enkel en, med tv-guide, harddisk temp, harddisk plass, museklikk, tastetrykk, musedistanse, hvor lenge pc'en har stått på og cpu...

 

Håper ikke dette var for mye å be om, men for de som liker å fikse på dette, så kan det jo være litt kult for den som lager den også... :p

 

Ville satt utrolig stor pris på om noen gadd å gjøre det... :thumbup::thumbup:

Endret av Texas7
Lenke til kommentar
Hei, jeg får ikke til Samurize i det hele tatt, er det noen som kan lage en config til meg? Vil ha en enkel en, med tv-guide, harddisk temp, harddisk plass, museklikk, tastetrykk, musedistanse, hvor lenge pc'en har stått på og cpu...

 

Håper ikke dette var for mye å be om, men for de som liker å fikse på dette, så kan det jo være litt kult for den som lager den også... :p

 

Ville satt utrolig stor pris på om noen gadd å gjøre det... :thumbup:  :thumbup:

7277957[/snapback]

 

Her har du en jeg lagde for en stund siden. Si ifra hvis du vil ha en mer utvidet versjon av denne, med vær og RSS-feed o.l! :)

Overkill1.zip

Endret av Ungoliant
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
jeg behøver litt hjelp nå....

i går skiftet jeg skin og wp,

og i dag får jeg ikke fram ikonene i tray :ohmy:

alle ikonene skal være skult,

men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal vise dem... :cry:

 

EDIT: jvordan fjerner jeg navnet på mappen?

7262274[/snapback]

^^ :roll:

Lenke til kommentar
På enkelte skins jeg har lastet ned så er alt kjempefint og greier, men i Opera så blir skrifta stor! Ikke skrifta på nettsteder og slikt, men skrifta i selve programmet.. Hvordan får jeg det til å være vanlig?

Legger ved et bilde så dere kan se..

7174543[/snapback]

Vet ikke om det er for sent nå, men her er løsningen i allefall.

 

Tools-> Preferences-> Advanced -> Fonts -> Interference Menus o.l.

 

Endre fonten der til Tahoma =)

 

1. Det er ikke aktuelt for meg å avinnstallere dette programmet :)

 

2. Jeg har gjort dette, men haken "start with windows" var allerede avhuket ;)

7258498[/snapback]

Start menyen - Run -> msconfig.exe -> Startup -> Fjern den ene oppføringen.
Lenke til kommentar
Hei, jeg får ikke til Samurize i det hele tatt, er det noen som kan lage en config til meg? Vil ha en enkel en, med tv-guide, harddisk temp, harddisk plass, museklikk, tastetrykk, musedistanse, hvor lenge pc'en har stått på og cpu...

 

Håper ikke dette var for mye å be om, men for de som liker å fikse på dette, så kan det jo være litt kult for den som lager den også... :p

 

Ville satt utrolig stor pris på om noen gadd å gjøre det... :thumbup:  :thumbup:

7277957[/snapback]

 

 

Du har selvfølgelig lest første post i denne tråden der det ligger noen Samurize guider? :innocent:

Lenke til kommentar
Hei, jeg får ikke til Samurize i det hele tatt, er det noen som kan lage en config til meg? Vil ha en enkel en, med tv-guide, harddisk temp, harddisk plass, museklikk, tastetrykk, musedistanse, hvor lenge pc'en har stått på og cpu...

 

Håper ikke dette var for mye å be om, men for de som liker å fikse på dette, så kan det jo være litt kult for den som lager den også... :p

 

Ville satt utrolig stor pris på om noen gadd å gjøre det... :thumbup:  :thumbup:

7277957[/snapback]

 

 

Du har selvfølgelig lest første post i denne tråden der det ligger noen Samurize guider? :innocent:

7318153[/snapback]

Ja jeg har det, men hvis du leser det jeg skrev, ordentlig, så står det at jeg ikke får det til i det hele tatt... :blush: :!:

:whistle:

Lenke til kommentar
Jeg leste ordentlig, men det står ikke i posten din at du har sjekket der først. Ganske mange som poster i slike tråder uten å ha lest første innlegget.

 

Du kan få min config hvis du liker den. Den er bare med norsktv da.

 

 

 

 

Bilde:

 

 

post-41752-1163967980_thumb.jpg

7318341[/snapback]

Ja takk, den var jo super :thumbup:

Kunne du ha sendt den på pm til meg? :innocent::roll:

 

Takk på forhånd :yes::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Du må inn i msgina.dll med Reshacker

first you have to open msgina.dll with resource hacker ( http://delphi.icm.edu.pl/ftp/tools/ResHack.zip ).

Then watch this tutorial egolatra made ( http://www.customize.org/details/42800 ).

By now you should understand how resource hacker works (if you're still foggy, and have time on your hands, read http://www.neowin.net/forum/index.php?show...c=...y587824299 )

Basically, just open msgina.dll in reshacker. On the left side, click on the + next to dialogues, then the + next to 2200. You'll see some text appear on the right side, and a little window showing the dialogue will appear. Copy the code for dialogue 2200 (inside link in my previous post) into the window on the right side and press the "Compile Script" button at the top. Do the same thing in dialogue 1500, except copy the code for Dialogue 1500 into there and click "compile script" (make you don't accidentally copy the code for dialogue 2200 into dialogue 1500. that would be bad).

Now you're done editing msgina.dll (Make sure you already backed the old one to a safe location). Now save msgina.dll to a temporary location (**NOT inside the system32 folder yet**) Open replacer.cmd that (I linked in my previous post). Follow the instructions it will give you, and that's it. Restart windows and all should work.

If for some reason it didn't work and your dialogue is fubar, you should still be able to login by typing your password even though you can't see the dialogue, and you can replace the original msgina.dll with replacer.cmd

hope my instructions make sense O_o

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Fly-A-Kite

Omgjør Windows til Mac OS X. Skinet forandres, ikoner byttes ut, systray-ikonene lyder og mer.

 

Er dette på hele pcen? (Alle brukerne)

 

Fordi, jeg er ikke den eneste brukeren på denne pcen, så hvis det er bare jeg som kan bruke dette programmet, og resten av brukerne har vanlig windows så er dette absolutt et alternativ.

Lenke til kommentar

La meg sitere meg selv, Zappza og Tordenflesk. Dette ble spurt om for tre sider siden:

Jeg er ganske sikker på at mesteparten holder seg på den brukeren det blir installert på, men hvis noe blir satt til å starte på 'all users' er det bare å skru det av på de andre brukerene, eller sette det til 'Current user' istedenfor.

Ikoner i kontrolpanel, ymse bilder i f.eks. logon blir lagt inn ved å hacke system-filer alle bruker, så er du desperat etter å plage andre brukere av PC'n med standard XP-oppsett kan du velge å ikke installere det.

 

Det går fint å avistallere Fly-A-Kite OSX ja. Du bytter ikke ut OS'et.(Som du tydeligvis tror)

6999721[/snapback]

Deler av pakken vil nok gjelde for alle brukere, som f.eks.login screen. Andre  deler kan vel variere fra bruker til bruker. Har bare prøvd Fly-A-Kite en halvtime, elnz, da jeg ikke likte det; så du får spørre noen andre om dette.

 

Ja, du bytter enkelt tilbake til XP igjen :)

 

Goscinny ;)

6999723[/snapback]

Ikonene er de samme på alle brukerene, men skins og alt annet holder seg til den brukeren pakken ble installert på, eventuelt ved senere valg.

 

Ja, hvis du blir lei av pakken kan du bare skifte tilbake, og alt blir som før :)

7030047[/snapback]

 

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...