Gå til innhold

Guide: Hvordan lage et annerledes desktop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Driver litt med modding på skrivebordet, så det jeg mangler er TV GUIDE (NORSK) til skrivebordet. Så jeg lurer på hvordan kan jeg få dette? Har sett i førsteposten, men den skjønner jeg ikke, pluss at den linken til scriptet ikke fungerer.

 

Håper på svar :)

 

Raste

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Mener du noe alla dette Vista OS X?

Eller dette Leopard Transformation ack for vista ?

 

 

Hei! Dette så interessant ut :)

Er disse helt trygge? (Med det mener jeg at jeg kan fjerne dem uten trøbbel i ettertid og uten at maskinen blir vesentlig tregere eller at noe annet rart skjer?)

 

For da er disse høyaktuelle for meg :D

 

 

(Noen som vet om noe lignende for å få linux lignende utseende med 2 "oppgavelinjer" (bare at den ene ikke er ei oppgavelinje, hehe) ?)

Lenke til kommentar

Disse har jeg aldri testa, men de vil nok gjøre systemet ditt litt tregere for de har hatt en tendens til å sluke mye cpu kraft.

100% trygge er de nok ikke heller, da mange har hatt erfaringer med spyware og at det er veldig vanskelig å få helt fjernet i ettertid ... Men som sagt har jeg ikke erfaring med disse, jeg har bare testet vista TFP og OS X TFP på Xp ....

Lenke til kommentar
Disse har jeg aldri testa, men de vil nok gjøre systemet ditt litt tregere for de har hatt en tendens til å sluke mye cpu kraft.

100% trygge er de nok ikke heller, da mange har hatt erfaringer med spyware og at det er veldig vanskelig å få helt fjernet i ettertid ... Men som sagt har jeg ikke erfaring med disse, jeg har bare testet vista TFP og OS X TFP på Xp ....

 

Okei!

 

Hva er os x tfp? Kan det brukes på vista? Bruker nå modifisert taskbar via vistaglazz, men har lyst på noe nytt og fresht ala mac eller noe annet (altså for eksempel to linjer og noen nye effekter eller noe) : )

Lenke til kommentar

OS x transformationpack (TFP) :p Jeg vil ikke anbefale deg å bruke en slik pakke. Det tar alt for mye kraft og så vil jeg si det er for "risikabelt".

 

Jeg vet ikke helt hvordan Vistaglazz fungerer, jeg har ikke brukt vista aktivt, men har du testet foreks. Objectdock? Med denne vil du få en slik dock som man bruker på mac ... Du kan også bruke mange forskjellige skins. Og hvis du ikke har testet den kan du kanskje teste ux patch, en patch som gjør det mulig å bytte visual styles veldig enkelt. Da finner du bare en visual style som ligner på Os x hvis det er det du ønsker ... Og i samme sleng kan du teste Iconpackager, som lar deg skifte ut samtlige iconer til hva du måtte ønske. Jeg vet ikke hva du har testet før, men bare slang ut på med det jeg har brukt selv, og bruker den dag idag.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
- Endre på innstillinger i Win XP/Server som vanligvis ikke er mulige. Du kan f.eks. fjerne papirkurven fra skrivebordet eller endre stien til f.eks. "Min Musikk".

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Skrevet av: Atle Solberg/Goscinny

 

Systemkrav:

Versjon 2.1 krever

  • Windows XP Service Pack 1 eller Windows Server 2003.
  • Også testet uten Service Packs

Last ned:

TweakUI er et program som tillater deg å endre innstillinger i XP som man ikke kan stille på andre steder. TweakUI kan lastes ned fra Microsoft sine sider HER *link* og er helt gratis. Det meste kan man lese seg til selv, men jeg vil likevel gjennomgå de mest populære/interessante funksjonene.

  • Fjerne/vise elementer i start-menyen: I Explorer-fanen kan man bestemme om enkelte ting skal vises på start-menyen, som for eksempel ”Recent documents”, og ”Help”. Disse er for mange overflødige.
  • Fjerne ”Shortcut to: ”Litt lengre nede på listen det er henvist til over finner du ”Prefix ’Shortcut to’ on new shortcuts”. Ved å fjerne avhukingen her, slipper man at ”Shortcut to”, eller ”Snarvei til” vises når man lager nye snarveier. Dette prefikset fjerner folk flest uansett.
  • Fjerne ting fra ”Alle Programmer”-listen Under Taskbar-fanen og underfanen ”XP Start menu” kan man fjerne ting man ikke trenger fra ”All programs”/”Alle programmer”-fanen.
  • Fjerne ting fra skrivebordet:På Desktop-fanen kan man velge bort visning av Min Datamaskin, og så videre. Dette kan man også gjøre under ”Display Propeties” >> Desktop >> Customize Desktop. Det man ikke kan gjøre der er å fjerne papirkurven. Det kan du gjøre i TweakUI. Bare pass på å ha en snarvei til den et annet sted, som for eksempel i ObjectDock. Litt kjedelig om papirkurven blir stappfull etter en tids bruk.
  • Få ”Min Datamaskin” først på skrivebordet:Dersom man likevel velger å ha ikoner på skrivebordet, har nok mange erfaringen med at Mine Dokumenter har en tendens til å legge seg foran Min Datamaskin på skrivebordet. Selv mener jeg Min Datamaskin er mest mektig og viktigst. Derfor kan du under Desktop >> First Icon sette Min Datamaskin foran Mine Dokumenter
  • Endre banen til spesielle mapper: I XP er det noen såkalte ”spesielle” mapper, være seg ”Mine Dokumenter”, ”Min Musikk”, ”CD-brenning”, og så videre. Mange bruker ikke Mine dokumenter i det heletatt, og har alle filene sine på for eksempel en annen partisjon enn XP. Derfor kan det være greit å endre stien til disse spesielle mappene. Det gjøres i TweakUI under ”My Computer”-fanen, og så ”Special Folders”. Her velger du mappe fra drop down-menyen, og endrer stien/banen til der du har for eksempel musikken din.
  • Fjerne visning av ting i ”Min Datamaskin”: I ”My Computer”-fanen kan man bl.a. velge hvilke disker som skal vises under Min Datamaskin. Man kan også velge bort visning av Kontrollpanel-ikonet.
  • Fjerne ting i høyreklikk >> Ny-menyen Når du høyreklikker på for eksempel skrivebordet, er et av alternativene new/ny. Her ligger det, etter min mening, mange meningsløse ting. Dette kan du fjerne i TweakUI under ”Templates”.
  • Velkomstskjerm-innstillinger: Under ”Logon” kan du velge diverse ting ved innlogningen til WinXP. Blant annet kan du velge hvilke brukere som skal vises på logginn-skjermen. Du kan også velge om en bruker automatisk skal logge inn når du skrur på datamaskinen. Et tredje valg er å skru av ”Unread mail”-funksjonen, som etter min erfaring sjeldent stemmer.

Goscinny ;)

 

Noen som vet om noe lignende til W7? Eller en annen måte å bytte hva stien til skrivebordet er? :)

Endret av Kris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...