Gå til innhold

TEST: Logitech Z-5450 Digital


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I forhold til Z5500s subwoofer, består Z5450 av en lukket løsning med bassrefleks. Størrelsen på elementet er 8" i stedet for 10". Dette gjør nok at anlegget ikke kan spille like høyt, men samtidig blir subwooferen litt enklere å plassere.

 

En Lukket subwoffer løsning har jo ikke en bassrefleks port. Så er den åpen eller lukket ?

 

Er den lukket så sitter elementet i en kasse som ikke har en åpning.

og bassrefleks er jo et rør som går inn i kassa.

Lenke til kommentar

På sidene til Logitech: http://www.logitech.com/index.cfm/products...CONTENTID=10928

står det at sub'en har to kamre. Det kan være at det ene kammeret er lukket mens det andre er bassreflex. Da skal jo ikke elementet synes...noe jeg ikke klarer å se ut fra bildene heller.

 

Logitech informerer videre at sub'en har 6.5" element...ikke 8" som i testen. :hmm: snodige saker dette her :whistle:

Endret av Cleeves
Lenke til kommentar
På sidene til Logitech: http://www.logitech.com/index.cfm/products...CONTENTID=10928  

står det at sub'en har to kamre. Det kan være at det ene kammeret er lukket mens det andre er bassreflex. Da skal jo ikke elementet synes...noe jeg ikke klarer å se ut fra bildene heller.

 

Logitech informerer videre at sub'en har 6.5" element...ikke 8" som i testen.  :hmm:  snodige saker dette her  :whistle:

6373623[/snapback]

 

Ettersom de har to kamre så kjører de enten et lukket kammer det eelementet slår inn i et lukket kammer og har bassportet til og levere lyden ut av kassa.

Eller så har de et slave element og har bassporten i det andre kamret på baksiden av det slaveelementet igjen.

 

Vil tippe at de har gått for det første.

Endret av cyberklad
Lenke til kommentar
Har hørt om problemer med konflikter i mellom den trådløse biten på disse logitech høytalerne og vanlige trådløse nett som er basert på .11g standarden. Ettersom begge disse benytter det samme frekvensområdet.

6373907[/snapback]

 

Ok, da er det vel 2.4 Ghz regner jeg med, trenger vel uansett også strømkabler til disse bakhøyttalerene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har hørt om problemer med konflikter i mellom den trådløse biten på disse logitech høytalerne og vanlige trådløse nett som er basert på .11g standarden. Ettersom begge disse benytter det samme frekvensområdet.

6373907[/snapback]

 

Ok, da er det vel 2.4 Ghz regner jeg med, trenger vel uansett også strømkabler til disse bakhøyttalerene.

 

AtW

6373959[/snapback]

 

strøm trenger de ja.

Lenke til kommentar

Har selv de høyttalerne her i stuen min på 25 kvm. Fungerer helt flott det, ikke like god kvalitet som z-680 som de erstattet, men de her er stiligere og har, som nevnt, trådløse bakhøytalere (dog har hver av dem stikkontakt, så litt ledning blir det). z-680 var nå uansett overkill til stuen min.

 

Skaper ingen konflikt med det trådløse nettverket og det er en fryd å ha det koblet opp både mot pc, dvd og digitale tuner.

Lenke til kommentar
Er 5400 samme sett bare uten tråløse bakhøytalere?

Hva har best lydkvalitet Z-5500, Z-5400 eller Z-5450?

6374942[/snapback]

 

Eg skal ikke uttale meg på lydkvaliteten direkte, men Z-5500 er den utgaven med best spec :)

 

 

Kanskje jeg vil satse på noe sånt etter hvert.

 

BTW: Hvor selges høyttalere fra Cambridge SoundWorks?

6376521[/snapback]

 

Cambridge SoundWorks mener(og tror) eg er det samme som Creative. Det første 2.1 settet mitt var et Cambridge Soundworks fra Creative :)

Lenke til kommentar
Kanskje jeg vil satse på noe sånt etter hvert.

 

BTW: Hvor selges høyttalere fra Cambridge SoundWorks?

6376521[/snapback]

 

Cambridge SoundWorks mener(og tror) eg er det samme som Creative. Det første 2.1 settet mitt var et Cambridge Soundworks fra Creative :)

6376551[/snapback]

Creative har kjøpt de opp ja, og noen lydannlegg har fått begge logoene. Men i det siste har jeg ikke sett noen slike. Jeg vil foretrekke lydannlegg med dette på, så jeg vet at lyden blir bra.

 

Edit: Her i huset er det forresten to annlegg av dette merket. Det ene har bitt sprengt, så jeg har på sikt ønske om å bytte det.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...