Gå til innhold

WGA satt ut av spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal betvile sterk at man MERKER! noe forskjell etter å ha fjernet WGA.

Jeg personlig er ikke for at microsoft skal sjekke etter lovlig kopi av mitt os hele tiden, men jeg legger jo ikke noe spesielt merke til dette, for å være helt erlig merker jeg det ikke i det hele tatt.

Hadde alle bare kunnet brukt lovlig operativ system hadde dette ikke vert noe problem.

Så hvorfor ikke bare holde oss til loven :yes:

Lenke til kommentar
Jeg skal betvile sterk at man MERKER! noe forskjell etter å ha fjernet WGA.

Jeg personlig er ikke for at microsoft skal sjekke etter lovlig kopi av mitt os hele tiden, men jeg legger jo ikke noe spesielt merke til dette, for å være helt erlig merker jeg det ikke i det hele tatt.

Hadde alle bare kunnet brukt lovlig operativ system hadde dette ikke vert noe problem.

Så hvorfor ikke bare holde oss til loven :yes:

6366523[/snapback]

Det mest irriterende med WGA, synes jeg er at omtrent hver eneste gang jeg starter Windows Update, så må jeg laste ned en ny versjon for å få de siste oppdateringene. Det føles utrolig unødvendig. Utover merker jeg ikke noe spes til WGA, tror jeg...

 

Dvs det er sikkert noen får en slik placebo effekt av å få fjernet den :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Jeg skal betvile sterk at man MERKER! noe forskjell etter å ha fjernet WGA.

Jeg personlig er ikke for at microsoft skal sjekke etter lovlig kopi av mitt os hele tiden, men jeg legger jo ikke noe spesielt merke til dette, for å være helt erlig merker jeg det ikke i det hele tatt.

Hadde alle bare kunnet brukt lovlig operativ system hadde dette ikke vert noe problem.

Så hvorfor ikke bare holde oss til loven :yes:

6366523[/snapback]

mener du at alle som bruker dette bryter loven ?

 

og så fall vilken LOV detta må du utdype litt mer her.

Lenke til kommentar

Erm, jeg har Windows XP (lovlig) og opdatert alle SP og kritiske oppdateringer på min PC, men removeWGA programmet sier WGA ikke finnes på min maskin.

 

Ikke at jeg skal klage, for all del, men syns det var litt merkelig. Andre som får samme melding?

 

edit: btw, jeg har ikke aktivt gått inn for å fjerne noen ting WGA greier tidligere

edit2: skriver konsekvent WPA for WGA...

Endret av JoKr
Lenke til kommentar

Trenger man dette programmet da? Det eneste jeg gjorde var når jeg fikk en "reminder" om nye oppdateringer, sto det "Windows Geniue Advantage" mellom flere oppdateringer å installere. Jeg haka bort denne oppdateringen, vanlgte innstaller. Den spurte meg om jeg ville bli spurt om å legge inn denne oppdateringen senere/neste gang jeg kjørte Windows Update. Svarte nei. Aldri hatt noe problemer med den siden :hmm:

Lenke til kommentar

Er det for å fjerne "Du må aktivere innen xx dager" ??

 

Uansett så finner jeg ikke WGATray.exe fila som det står i den tweak guiden, og RemoweWGA progget funker heller ikke, det står bare " Microsoft WGA Notification Tool is not currently active on your system. " :S

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
Jeg skal betvile sterk at man MERKER! noe forskjell etter å ha fjernet WGA.

Jeg personlig er ikke for at microsoft skal sjekke etter lovlig kopi av mitt os hele tiden, men jeg legger jo ikke noe spesielt merke til dette, for å være helt erlig merker jeg det ikke i det hele tatt.

Hadde alle bare kunnet brukt lovlig operativ system hadde dette ikke vert noe problem.

Så hvorfor ikke bare holde oss til loven :yes:

6366523[/snapback]

 

Denne mentaliteten er svært farlig. Hvis alle sier "det er ikke så farlig, for jeg merker det ikke unasett" er vi allerede bare få år unna 1984.

 

Folk som ikke har noen grunn til å bli misstenkt bør være garrantert å ikke bli etterforsket. Folk som allerede har blitt verifisert av aktiveringen i windows bør derfor ikke ha noen etterforskning etter seg.

 

HER MÅ VI PASSE OSS!

 

Hvis vi godtar slike ting kommer vi fort inn i et system som overvåker oss hele tiden. Derfor anbefaler jeg alle, som fortsatt bruker windows, å legge inn denne "fixen". Vi må vise at slikt aksepterer vi ikke.

 

Ellers kan jeg minne om at det finnes fine gratis alternativer til windows som opprettholder din rett til privatliv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...