vievel Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har har kjøpt en western digital 3200 ide 320gb harddisk nylig, jeg hadde tenkt til og sette den i en icybox. Da kom problemene, når jeg putter den i usb,finner maskinen rett og slett ikke harddisken. Noen som kan hjelpe meg med det problemet? Takk for alle svar! Mvh. vievel
vievel Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Jeg har har kjøpt en western digital 3200 ide 320gb harddisk nylig, jeg hadde tenkt til og sette den i en icybox. Da kom problemene, når jeg putter den i usb,finner maskinen rett og slett ikke harddisken. Noen som kan hjelpe meg med det problemet? Takk for alle svar! Mvh. vievel 6362507[/snapback] Jeg har funnet ut av harddisken er i orden, det jeg mangler er å finne dens fysiske plassering. vanligvis ligger den jo i min datamaskin. noen som kan hjelpe meg med dette?
el_cash Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Har du formatert disken enda? Gå til Start > Control Panel > Administraive Tools > Computer Management > Disk Management Der kan du lage partisjoner og formatere til NTFS og alt som moro er!
vievel Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Prøvde det, men den dukker ikke opp der heller.Noen andre forslag ?
ffs Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 ALtså, skjer det ingenting når du putter i USB-pluggen?
nebrewfoz Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Ting du kan sjekke: 1. Skal disken settes som Master eller Slave? Noen eksterne bokser er nøye på det. 2. Varier tilkoblingssekvensen. 2a. Slå på power, vent 10s, koble deretter til USB-kabelen. 2b. Koble til USB-kabelen, slå deretter på power (på IcyBox). 3. Prøv en annen USB-port Selv om disken ikke er formattert burde du uansett få en melding fra Windows om at et USB-device er tilkoblet.
vievel Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 ALtså, skjer det ingenting når du putter i USB-pluggen? 6363337[/snapback] Nei, det kommer sånn pling lyd når jeg setter i usb. Men finner ikke harddiskens fysiske posisjon.
wiberos Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Det skal mye til for at du skal finne den fysiske posisjon av disken under min datamaskin, Grafisk er mulig men fysisk er disken din i icyboxen. Og for at du skal finne disken din og få lov å bruke den, må du lese det som er skrevet i post#3. Finner du ikke disken under Diskbehandling så må du nok kontrollere eller gå gjennom installasjons prosedyre fra produsentene.
vievel Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Jeg klarte det Takk for alle svar, det hjalp veldig Mvh. vievel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå