Gå til innhold

Støydemping av skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er nok ikke å anbefale, men det er mulig summingen vil bli mindre hvis du kjøler skjermen, f.eks. med noen 120 mm. vifter som så vidt roterer i underkant. De fleste skjermer kan finne på å summe, spesielt på visse oppdateringsfrekvenser. Du kan jo teste om summingen endrer karakter hvis du endrer oppdateringsfrekvens, hvis den gjør det i stor grad kan du kanskje vurdere å investere i en ny skjerm, som du vet er stille på den oppdateringsfrekvensen du er interessert i å kjøre på.

 

Min skjerm bråker bittelitt på 1600x1200, 88hz. Men jeg hører det ikke hvis jeg ikke vil høre det.

Lenke til kommentar

Hva slags skjerm har du da?

Virker som en skjerm som koster rimelig mye.....

 

Jeg plages også av summinga fra skjermen ,men det er ikke noe spess høyt ,men når jeg har laget Lydfelle til datan og puttet inn Low Noise vifter OSVOSV så er det plagsomt ,men jeg tør ikke rote så mye med skjermen

(Selv om jeg skrur i skjermer ofte på skolen) Er liksom min denne.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dere som sier at dere ikke hører Lyden fra skjermen har dårlig frekvensområde altså..

 

En skjerm ligger i toppen av det frekvensområdet de fleste personer i 15-25 aldern hører. (16-18khz+-)

Og hvis folk kommer og sier at et menneske øre kan høre høyere frekvens en det så vil jeg si at de har man et veldig spessielt øre. Når du er født (Ikke fått skadet ørene) har du et så stort frekvensområde. Har selv prøvd og montert en Høytaler på En OSC. (Signal generator for og snakke norsk)

 

Vi skrudde opp og de fleste sluttet og høre noe når vi passerte 16khz. Jeg klarte meg helt opp til 17.5 ,men jeg har god hørsel.

Lærern falt ut på 14khz ,men han er gammel da. (Litt over 50)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan nevne at den ene 17" crt-skjermen min durer noe sinnsykt (subjektivt). Tror det er fordi den står rett ved siden av høyttaleren. I og med at jeg ikke bruker den noe særlig gidder jeg ikke gjøre noe med det. Men det er litt småirriterende iom at jeg bare bruker den når jeg programmerer eller driver med annet 'stille' arbeid :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...