Gå til innhold

Hjelp til valg av ny skriver / printer...


Anbefalte innlegg

Ja, enda en tråd hvor en er på utkikk etter ny printer...

 

Jeg har prøvd å finne frem et par kandidater til en ny printer, men har funnet en del, så jeg vet ikke helt hva jeg skal velge mellom, akkurat...

 

Jeg stiller ikke de forferdelige kravene... Eneste jeg vil, er at det skal være mulig å printe plenty med tekst (siden blir å printe ut mest tekst og sådan). Farger er ikke nødvendig, men hadde vært pluss med farger da. Kvaliteten på printing av bilder o.l er heller ikke så nøye/pirkete, men bare det blir "ok" kvalitet er det fint. Hadde også vært finfint om det hadde vært mulighet å scanne inn bilder, dokumenter o.l, men er ikke behov for det heller. Printeren bør/kan også ha separate blekkpatroner. Litt dumt å gå til anskaffelse av ny patron når en av fargene i patronen går tom.

 

Prisen skal heller ikke være så syk høy... Helst _under_ 800kr. Og ja, prisen sier nok at jeg ikke trenger så himmelsk kvalitet, akkurat...

 

Har funnet frem til disse 3 printerne... Noen som kan si om de fyller overnevnte krav eller om de er verdt pengene:

 

HP DeskJet 3940

 

Canon Pixma iP2200

 

HP DeskJet 6540

 

Hva mener dere?

 

Har det kanskje kommet nyere og bedre versjoner eller har dere rett og slett bedre forslag til printere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen av de valgte skriveren har separate patroner fult ut.

vis du ønsker blekk-printer med farge og separate patroner så gå opp litt i pris. det vil lønne seg i legden.

 

i tillegg så kan du srive ut bilder med god kvalitet.

 

hvi du vil spare på fargene så går det ann å skrive ut bare i mono ( svart ) også.

Lenke til kommentar

Takker for det, bragoon. Skal sjekke det ut.

 

elg-elg, har du et par skrivere som gjør det du nevner? Er villig til å gå opp litt i pris hvis det betyr så veldig, ja...

 

Lurer også på om det lønnes å skaffe laser eller blekk printer..? Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig i samme situasjon som deg. Jeg trenger en relativt billig skriver til å skrive ut masse dokumenter, og kanskje litt farger i ny og ne. Jeg har tenkt en del på muligheten ved å bruke uoriginale patroner. Siden patronene på billige skrivere i utgangspunktet er dyre, vil jeg på den måten få veldig billige utskrifter. Har du tenkt noe på dette?

Lenke til kommentar
Lurer også på om det lønnes å skaffe laser eller blekk printer..? Hva mener dere?

6374532[/snapback]

 

Dersom du skriver ut litt, for det meste tekst og svart-hvitt, vil en laserjet lønne seg i lengden. Du får lett laserskrivere til prisen du ser for deg som er kjappe, enkle og lette å vedlikeholde. Samt er prisen pr side langt mindre en ved blekk.

 

For ca 2 år siden kjøpte eg meg en grei multifunksjonskriver med blekk, bare for å ha en skriver de gangene eg trengte å skrive ut noen. Samtidig trengte eg en scanner. Skriveren har vel skrevet ut 10-15 a4 ark tenker eg. For det første var den treg, for det andre var den kranglete på papiret, utskriften ble ikke alltid som forventet og blekket tørket ut mellom hver gang. Scanneren er helt grei til mitt formål, så da bestemte eg meg for å kjøpe en billig laserskriver. Det gjorde eg, og har ikke angret siden. Kjøpte den for ca et halvt år siden, og har skrevet ut ca 200-300 sider(oppslagsplakater) og eg har fortsatt over 70% igjen på toneren. Den bruker ikke mange sekundene på en utskrift og den har enda ikke kranglet på en eneste ting! :)

Lenke til kommentar

nomore, aha. Skjønner. Vel, jeg blir for det meste å skrive ut papirer da... og da helst uten farger også. Finnes det laserprinter inkl. scanner da..? Og hva heter isåfall den printeren du bruker? Finnes kanskje nyere modell av den du har, eller? Ble litt mange spørsmål her, men men... Virker veldig lovende den printeren du skriver om i innlegget ditt da, nomore.

 

Studenten, niks. Har ikke tenkt på det, men nå som nomore nevnte den laserprinteren, så vurderer jeg sterkt for å gå på lasern istedenfor... Hva koster evt. en ny toner da?

Lenke til kommentar

Den skriveren som eg bruker mest no(laser) er en Lexmark E120n, og toner til denne ligger på ca 500,-(link).

 

En annen fordel med denne er at den har nettverksport. Veldig praktisk om du skal bruke den på flere maskiner.

 

Dersom du ikke må ha en alt-i-ett skriver anbefaler eg deg å kjøpe skriveren over + en ekstra scanner. Du står da friere til å velge scanner du vil, og prisen blir ikke stort verre en en alt-i-ett. Skal du ha en kombinert sak med laser vil den bli langt dyrere uansett :)

Lenke til kommentar

je sjeket linken du hadde lagt ut. der så,det ut til atden canon printeren du hadde valgt ut ikke hade en patron for hver farge men en kobinasjon ( sor + farge).

 

de aller biligste priterene har uanset en eller anne kobinasjon av svart og farge patron - ikke en patron for hver farge.

nå vet jeg ikke hvilke modeller canon selger nå siden dette endrer seg hele tide.

 

da må du nok lese spesifikasjoenen

 

hvis du ønsker bilig utskrift så tek på dette

1: laser er dyrt i inkjøp - bilig i bruk

2: blekk med separate patroner er lit bligere i inkjøp og lit dyrere i bruk

3: blig blek er bilig i inkjøp men dyrt i forbruk - ingen separate faegepatroner

 

hvis du ønsker å skrive ut bilder selv på fotopapir så er det bare blekk som duger .

jeg ha enda ikke hørt om fotopapir til laser i vanlige butikker - da er sånt papir fryktelig dyrt.

 

hvi du kjøper scaner separat så kan du selv bestemme spsificasjoene på scaneren ut å tenke på printerdelen.

 

de beste scanerene kommer ikke som kombinert slriver og scanner

 

hvis du kan strekke deg til 1000 kr så skal du få tak i en blekskriver fra canon med helt separate patroner. prisen på orginale patronen liger et sted mellom 80 og 150 kr ca

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...