Gå til innhold

pris på en segway?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan en slik liten ting koste så mye(høyst usansynlig)?

Fant en artikkel i dagbladet at det ikke var lov, fordi det gikk under samme kategori som små kjøretøy (mini-mopeder og motoriserte sparkesykler), og at tryggtrafikk, statensvegvesen og politiet skal finne en løsning :hmm:

 

Utrolig kjekt og funkjsonabel liten "transportør" i storbyer eller litt større småbyer...

 

Finnes det noen i Norge? (noen som har sett en irl?)

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar
Finnes det noen i Norge? (noen som har sett en irl?)

6350800[/snapback]

 

 

Det finnes en i Trondheim ihvertfall. Foreleseren vår i reguleringsteknikk hadde lånt med seg en til en forelesning. Noen av studentene fikk også lov til å prøve den. Det kreves relativt avanserte beregninger for å balansere en slik doning, så jeg skjønner at den nødvendigvis må koste en del.

George Bush klarte forøvrig å gå på trynet da han skulle prøve en slik.

Lenke til kommentar
Finnes det noen i Norge? (noen som har sett en irl?)

6350800[/snapback]

 

 

Det finnes en i Trondheim ihvertfall. Foreleseren vår i reguleringsteknikk hadde lånt med seg en til en forelesning. Noen av studentene fikk også lov til å prøve den. Det kreves relativt avanserte beregninger for å balansere en slik doning, så jeg skjønner at den nødvendigvis må koste en del.

6351632[/snapback]

Hmm...modellhelikopter bruker også en gyro til å holde balansen...mon tro om man kan benytte disse i en segway.

 

 

 

 

George Bush klarte forøvrig å gå på trynet da han skulle prøve en slik.

6351632[/snapback]

Morro.

Finnes det klipp av en slik en ?

Lenke til kommentar
En venn av meg påstår at han har sett segways for 35k her i norge, men jeg tviler litt.

Jeg ringte en segwayforhandler for noen måneder siden, og han sa at de koster bortimot 70k her i Norge. Ikke heelt billig :p

6353055[/snapback]

 

Kanskje det var 35.000,- inn til norge ?

Lenke til kommentar
http://en.wikipedia.org/wiki/Segway

 

"The price of a Segway is between $4,000 and $5,500, depending on the model. If financed like the purchase of the automobile monthly payments are commonly below $100/month for several years."

 

Hmm... 5.500 dollar i statene vil si at den sikkert koster en 100.000 kroner her i norge.

 

:D

6350065[/snapback]

 

Tja... Vil jo ikke være bilavgifter etc. på den d.

 

Finnes det noen i Norge? (noen som har sett en irl?)

6350800[/snapback]

 

 

Det finnes en i Trondheim ihvertfall. Foreleseren vår i reguleringsteknikk hadde lånt med seg en til en forelesning. Noen av studentene fikk også lov til å prøve den. Det kreves relativt avanserte beregninger for å balansere en slik doning, så jeg skjønner at den nødvendigvis må koste en del.

George Bush klarte forøvrig å gå på trynet da han skulle prøve en slik.

6351632[/snapback]

 

Avanserte beregninger fordyrende? Så fort du har laget programmet, så er det bare å kopiere det. Små, kraftige datamaskiner er relativt billige.

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men jeg kjørte en Segway på en yrkesmesse her i Trondheim, så det stemmer godt at det finnes minst én Segway på NTNU. Utrolig morsomt kjøretøy, men det kreves litt trening for å manøvrere den godt.

6353840[/snapback]

Tror nito eller tekna har en segway som de har med rundt på høgskolene/universitetene i landet.

Lenke til kommentar
En venn av meg påstår at han har sett segways for 35k her i norge, men jeg tviler litt.

Jeg ringte en segwayforhandler for noen måneder siden, og han sa at de koster bortimot 70k her i Norge. Ikke heelt billig :p

6353055[/snapback]

 

Kanskje det var 35.000,- inn til norge ?

6353311[/snapback]

 

Njaa, alt han sa var at han så en segway på en butikk (utstillingsvindu i dette tilfellet) der det sto 35000, synes at det hørtes noe billig ut for det om. =\

Lenke til kommentar
Hvor avansert kan det være når denne karen har klart å lage en?

http://tlb.org/scooter.html

6360584[/snapback]

Det er jo ikke hvem som helst som kan lage den for det, da. Han karen her har jo tross alt en doktorgrad i et eller annet (fant aldri ut nøyaktig hva) innen nettverk og data, og kan sikkert litt av hvert innen elektronikk også. Så vidt jeg fikk med meg, skrev han hele styringsprogrammet selv, blant annet.

 

Men for all del - var jo uhyre interessant å lese om, og viser jo også at Segwayen tross alt ikke er et magisk fremkomstmiddel fra fremtiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det finnes en i Trondheim ihvertfall. Foreleseren vår i reguleringsteknikk hadde lånt med seg en til en forelesning.

 

Trond er tøff! :p

 

Er forøvring "Institutt for teknisk kybernetikk" på ntnu som eier sagwayen. Har selv prøvd den et par ganger. Ganske stiling og kjekt å ha f.eks. på et stort sykehus hvis du skal fra en ende til den andre..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hmm, driver dem ikke å roter med utviklingen av en ATV basert på segway teknologi (altså at du kan steile saken og den bruker segway tech for å holde seg der)? og dem bruker gyroskop for å holde seg oppe ja, og prisen har nok sitt å si fordi den trenger en ganske rask cpu for å gjøre alle beregningene tidsnok og presist nok ut fra hva disse gyroskopene plukker opp av endringer.

 

med tanke på at segwayen er for 1 person og en kan kjøre fortere med en vanlig sykkel så burde den her være tilgjengelig på mopedlappen i hvertfall.

 

hmm, ser ut til at to nye segways er på vei. en som nå kan styres ved at en lener seg til høyre og venstre (ja en kunne gi gass ved å lene seg forover tidligere) og en med krafigere dekk og bedre bakkeklarning.

 

men helst kunne jeg tenkt meg å sett centaur i produksjon. men den hadde vel gått seg på lover og regler rundt bruken av ATV her i landet, ett lovverk som gir meg mer hodepine en når jeg prøver å forstå kopirett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...