Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd til alle


Anbefalte innlegg

tja, jeg syns nå ikke det er så mye å rope hurra for. Hastigheten er "grei" nok, men med en begrensning på 1-2 gb pr måned uten at det skal koste skjorta så blir jeg ikke imponert.

Det som er trist å se er at politikerne nå vil lene seg tilbake å påstå at det er 100% bredbåndsdekning i Norge, uten at de i realiteten vet hva de sier.

 

Sikkert konge med en slik løsning på hytta, men hjemme? nei takk.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120274

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tja, jeg syns nå ikke det er så mye å rope hurra for. Hastigheten er "grei" nok, men med en begrensning på 1-2 gb pr måned uten at det skal koste skjorta så blir jeg ikke imponert.

Det som er trist å se er at politikerne nå vil lene seg tilbake å påstå at det er 100% bredbåndsdekning i Norge, uten at de i realiteten vet hva de sier.

 

Sikkert konge med en slik løsning på hytta, men hjemme? nei takk.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120274

6344256[/snapback]

 

 

Vedder på den boksen må kjøpes for noen tusener. For å ikke snakke om hva det koster hver måned.

 

Med andre ord... IKKE KJØP TELENOR BREDBÅND! :thumbdown:

Endret av Sindre1001
Lenke til kommentar
Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.

meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser.

6344719[/snapback]

 

På en annen side, hva skal du med en slik hastighet når du stanger i nedlastingstaket etter et par timers aktiv bruk? Hastigheten er glimrende, men begrensningen gjør det hele ganske så meningsløst i mine øyne.

Lenke til kommentar

Å kalle det bredbånd til alle er å skryte VELDI. Dekningen er ikke så imponerende som de skryter av, i allefall ikke om vi skal tro dekningskartet deres. Hadde stor tro på dem før, men begynner å miste litt troen. Det er i allefall ikke egnet som eneste internett tilkobling, men om du trenger internett f.eks i bilen eller på hytta kan det være en bra løsning om du har dekning der.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.

meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser.

6344719[/snapback]

 

På en annen side, hva skal du med en slik hastighet når du stanger i nedlastingstaket etter et par timers aktiv bruk? Hastigheten er glimrende, men begrensningen gjør det hele ganske så meningsløst i mine øyne.

6344815[/snapback]

 

vel når det andre valget er analogt modem på 36kbps/56kbps i sekundet, så ville vel de fleste bli fornøyd.

Endret av thor918
Lenke til kommentar
Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.

meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser.

6344719[/snapback]

 

Nå bor jeg i Nord...et par km utenfor Harstad sentrum. (sentrum ?) og ikke F om jeg kan få vanlig bredbånd heller. Telenor har for lang avstand til sentralen, og Hlink har ikke mer kapasitet. Har bredbånd takker være en 50 meter lang kabel og en hyggelig nabo.

 

Men, jeg syns ikke en løsning med max 1 mb og grense på 1-2 gb er et seriøst alternativ da jeg stort sett driver med nettspill. Legg inn wow på nytt og last ned patchene så tror jeg at vi nærmer oss 1 GB ganske fort.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.

meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser.

6344719[/snapback]

 

Nå bor jeg i Nord...et par km utenfor Harstad sentrum. (sentrum ?) og ikke F om jeg kan få vanlig bredbånd heller. Telenor har for lang avstand til sentralen, og Hlink har ikke mer kapasitet. Har bredbånd takker være en 50 meter lang kabel og en hyggelig nabo.

 

Men, jeg syns ikke en løsning med max 1 mb og grense på 1-2 gb er et seriøst alternativ da jeg stort sett driver med nettspill. Legg inn wow på nytt og last ned patchene så tror jeg at vi nærmer oss 1 GB ganske fort.

6345390[/snapback]

 

 

hehe ;)

jeg skal iværtfall aldri sette min fot i harstad igjen.

fikk nok av plassen etter jeg var stasjonært på trondenes fort.

 

vel linja egner seg ikke mye til nedlastning, eller ting som krever stor trafikk. trur nå iværtfall øysamfunn kan ha god nytte av tilbudet.

Endret av thor918
Lenke til kommentar
Nå bor jeg i Nord...et par km utenfor Harstad sentrum. (sentrum ?) og ikke F om jeg kan få vanlig bredbånd heller. Telenor har for lang avstand til sentralen, og Hlink har ikke mer kapasitet. Har bredbånd takker være en 50 meter lang kabel og en hyggelig nabo.

 

Men, jeg syns ikke en løsning med max 1 mb og grense på 1-2 gb er et seriøst alternativ da jeg stort sett driver med nettspill. Legg inn wow på nytt og last ned patchene så tror jeg at vi nærmer oss 1 GB ganske fort.

Sant det, pluss at man skal laste opp til andre (WoW-patchene bruker bittorent teknologi) så GB går veldig fort! Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.

meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser.

6344719[/snapback]

 

På en annen side, hva skal du med en slik hastighet når du stanger i nedlastingstaket etter et par timers aktiv bruk? Hastigheten er glimrende, men begrensningen gjør det hele ganske så meningsløst i mine øyne.

6344815[/snapback]

 

vel når det andre valget er analogt modem på 36kbps/56kbps i sekundet, så ville vel de fleste bli fornøyd.

6345384[/snapback]

 

Du misforsto poenget mitt... Hastigheten er som sagt bra den, men den blir jo strengt tatt en ulempe når du på grunn av den bruker opp 1 Gb-kvoten din i løpet av noen få timer. Da blir det liksom ikke noe særlig mening i å ha kjapt "bredbånd". Med mindre du bare er avhengig av lynrask mailsjekking da :tease:

Lenke til kommentar
Står i Aftenposten idag at de skal innføre et pristak.

Avhengig av maksprisen, så kan dette være et bra tilbud.

6350393[/snapback]

 

Det står også i diverse nettaviser i dag at linjen ikke egner seg til fildeling (dvs. takler ikke mer enn enkel bruk) og upload er jo bare tragisk....

 

Dette er heller "mobilt internett" enn "bredbånd"

Lenke til kommentar
Står i Aftenposten idag at de skal innføre et pristak.

Avhengig av maksprisen, så kan dette være et bra tilbud.

6350393[/snapback]

 

Dette har ikke jeg klart å finne :hmm: Har du en link?

6355089[/snapback]

 

Aftenposten morgen, økonomidelen side 6.

Papirutgaven... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...